Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor mange æg under dværgskruk ?  (Læst 267 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Øster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
Hvor mange æg under dværgskruk ?
« Dato: 06 Maj , 2013, 19:02 »
Vores dværg wyandot har lagt sig skruk, og jeg ønsker mig sådan at have held med at få hende til at udruge en Araucana kylling - så jeg har lagt 4 af de lækre turkise æg og 10 af hendes egne - er det mon alt for mange ialt, da de turkise jo er lidt større end hendes egne ? Det mener min gemal er lidt for sammenpresset så jeg ville lige høre jeres mening om det - jeg ønsker mig SÅ meget bare en enkelt lille Araucana kylle - da de ikke gider endnu at skrukke !  ;) Hvor mange lægger I under skrukken ?

Offline Trines

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 274
Sv: Hvor mange æg under dværgskruk ?
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2013, 19:23 »
Du kan godt være heldig at det går godt, men jeg vil mene at det er lige i overkanten med antal af æg. Og hvis det er for mange, så har du mindre chance for at få din lille araucana kylling, for det kan jo ligeså godt være det turkise æg som hun træder i stykker når hun skal skræve over æggene for at komme af og på reden. Eller også så kan det være at hun ikke kan holde alle æggene varme hvis der er for mange. Du kan evt gå ud og mærke under hende sådan rundt om i yderkanten  af reden og hvis du kan mærke æg som kun er lunkne og ikke varme, så er det sikkert at hun har for mange æg. Hvis du tager evt. to af hendes egne æg fra, så tror jeg har du hæver dine chancer for af få dine araucana kyllinger /o

En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Øster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
Sv: Hvor mange æg under dværgskruk ?
« Svar #2 Dato: 06 Maj , 2013, 20:15 »
Tak for hurtigt svar Trines, det må jeg lige have checket og så håbe på det bedste  /o

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvor mange æg under dværgskruk ?
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2013, 20:25 »
Jeg tror også at 14 æg er lige det meste til hende. Held og lykke med udrugningen.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Øster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
Sv: Hvor mange æg under dværgskruk ?
« Svar #4 Dato: 06 Maj , 2013, 20:39 »
Ja okay Tanja der er jo heller ikke grund til at overophede den lille Dotte  /o