Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Blomsterhøns - hvilke fejl?  (Læst 20809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Blomsterhøns - hvilke fejl?
« Svar #60 Dato: 19 August , 2009, 22:43 »
De er købt i Græse, Frederiksværk og skulle angiveligt være "importeret" fra Skåne. 

 

Mener du Greese lige nord for Frederikssund. Jørgen Hansen. Der købte jeg 10 små kyllinger af stor silke for ca 2 mdr siden. Sjovt nok ligner den ene den der er til venstre i nederste række af dine billeder og en anden ligner ligeledes, på nær at den er brun og sort. De er begge fodbefjerede. Har ikke gidet ulejlige mig med at tjekke antallet af tæer.
Hr. Hansen talte meget om sine skånske blomsterhøns, som han mente han var den eneste der solgte af på Sjælland.

Jeg vil ikke gå så langt som at sige at I ikke skal handle kyllinger med ham. Det må I selvfølgelig selv afgøre. Men han synes ikke helt at have styr på hvad han avler og hvad han sælger. Af de resterende 8 er 2 døde. En var bare pludselig død uden tegn på sygdom, den anden begyndte at få lammelser i bentøjet så den valgte jeg at aflive da det blev sværere og sværere for den at rejse sig op på benene.
Mvh
Erik Andersen

Offline Btina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Blomsterhøns - hvilke fejl?
« Svar #61 Dato: 19 August , 2009, 23:10 »
Pilegården: Det kan da godt lyde som om at vi har handlet samme sted :-s

Var super glade for at finde en sælger på Sjælland, da vi indtil nu kun har set de smukke dyr i Skåne Dyrepark.

Er ked af at du har haft en dårlig oplevelse med dine indkøbte høns. Det er en skam, når solgte dyr ikke er i orden. Vi har heldigvis ikke oplevet at der er noget galt med Blomsterne. De har det dejligt og udvikler sig fint.
Vi vurderede at forholdende for "vores høns" på stedet var i orden. Havde ikke taget dyr med hjem derfra, hvis ikke jeg mente at de så sunde/velpassede ud. Skal selvfølgelig ikke kunne sige om avlsarbejdet med silker hos pågældende er "kørt af sporet", men har ikke på nuværende klager over mit indkøb og har ikke oplevet antydningen af sygdom.

Faktisk var det eneste vi studsede over, en lidt uforstående modtagelse af de kontaktoplysninger vi havde skrevet ned. Er det ikke god skik (eller alm procedure?) at udveksle oplysninger mellem køber og sælger i tilfælde af sygdomme o.a.? Har da også brugt dette ved tidligere indkøb andre steder.

Egon: har absolut ingen planer om at avle, så jeg beholder en toppet udelukkende fordi han ser sååå sød ud  <G


Kh. Bettina

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Blomsterhøns - hvilke fejl?
« Svar #62 Dato: 19 August , 2009, 23:19 »

De er købt i Græse, Frederiksværk og skulle angiveligt være "importeret" fra Skåne. 

Kh. Bettina

Mener du Greese lige nord for Frederikssund. Jørgen Hansen.

Nu ved jeg selfølgelig ikke om han også har været i Skåne men han har ihvertfald købt rugeæg af mig ad flere omgange. Sååå...

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Btina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Blomsterhøns - hvilke fejl?
« Svar #63 Dato: 19 August , 2009, 23:38 »
Købte dem som skånske blomsterhøns, ingen spørgsmål ved eller snak om ægtheden af dette. Har ikke købt mange høns, og føler mig da helt "taget ved næsen" nu. Understreger at det kun er hyggehøns og ikke et større avlsprogram jeg har opstartet. Var mere interesseret i /opmærksom på om dyrene så friske ud, end om deres stamtavler var i orden.
Danni: Hvis det er dine kyllekyller ( for det hedder vel ikke børnebørn  *e) kan det vel udledes at ophavet er i orden....

Bettina

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Blomsterhøns - hvilke fejl?
« Svar #64 Dato: 19 August , 2009, 23:48 »
Som jeg skrev vil jeg ikke ligefrem fraråde at handle med manden. Jeg syntes bare jeg havde været lidt uheldig med mit køb. Derfor kommentaren
Måske blot en tilfældighed.
Mvh
Erik Andersen

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Blomsterhøns - hvilke fejl?
« Svar #65 Dato: 20 August , 2009, 06:59 »
Hvis det er den samme Jørgen Hansen som jeg har været i kontakt med, undrer det mig meget. Han er fuldt klar over at hans blomsterhøns ikke var helt okay. Han har netop købt min fine stamme ( fra Danny) . De er i øjeblikket undervejs til ham via Fyn. Mvh. Egon
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Blomsterhøns - hvilke fejl?
« Svar #66 Dato: 20 August , 2009, 22:33 »
Danni: Hvis det er dine kyllekyller ( for det hedder vel ikke børnebørn  *e) kan det vel udledes at ophavet er i orden....

Bettina

Jeg er ikke 100% sikker på at vi snakker om samme mand. Jeg er heller ikke 100% sikker på om han har hentet dyr/æg andre steder fra men jeg kan garantere dig at mine dyr er rene. Om han evt. har krydset silkehøns ind over på et tidspunkt, enten ved et uheld eller bevidst ved jeg selfølgelig heller ikke noget om. Andet kan jeg ikke sige

Danny
Himlen bør altid være blå!