Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Orpington :)  (Læst 24273 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Orpington :)
« Svar #30 Dato: 05 Juli , 2009, 03:01 »
Du kan give dem alle former for grønt, bare ikke hvidkål. (gælder sikkert også rødkål)
Vores får resterne fra vores salat, og ellers skåret agurk, tomat, salat, æbler og andre former for frugter, findelt kød (Til kyllingerne), dåsemajs ind imellem, når de bliver lidt større, det er et hit, kogte æg, ja der er næsten ingen grænser, bare pas på ikke at give dem noget der er alt for stærkt, kyllingerne skal jo lige vænne sig til det nye.
Du kan også blande surmælksprodukter i salaten, det er godt for maverne og knogleopbygningen
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Orpington :)
« Svar #31 Dato: 05 Juli , 2009, 08:44 »
Mine kyllinger er også ret vilde med vandmelon. Der er kun den grønne skal tilbage efter de har været i gang. ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Orpington :)
« Svar #32 Dato: 05 Juli , 2009, 11:57 »
Så er det "agurktid"
Hilsen
Peter

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Orpington :)
« Svar #33 Dato: 05 Juli , 2009, 13:05 »
 :D Total kolonihavestemning !
Med venlig hilsen Søs

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Orpington :)
« Svar #34 Dato: 05 Juli , 2009, 15:43 »
Sjovt billede, Peter.  <H <M
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Freja!-20

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
  • Min stolte Dværghane Odin! :D
Sv: Orpington :)
« Svar #35 Dato: 05 Juli , 2009, 17:12 »
Sjovt billede, Peter.  <H <M

Tak for alle de gode tips, det med agurken må prøves Peter, og hvor ser det sjovt ud!
Jeg er så glad for mine kyllinger at hele køkkenet snart er tomt, haha ::) Min mor siger at jeg forkæler dem FOR meget, men kan ikke lade være ;D
  Jeg prøver at gøre dem tamme ved at sidde hos dem, snakke med dem og give dem masser af lækkerier.. Jeg har holdt dem et par gange, men de er ikke så vilde med det?? Gør jeg noget forkert?? Nogle af dem er ret livlige når jeg holder dem, og vil bare ned, andre er sådan rolige i forhold til dem.. Og når jeg skal tage dem op, bliver det nærmest til en fangeleg, og det vil jeg jo ikke have det skal være.. De er blevet meget mere livlige nu hvor de er ældre (19 dage) og stærkere. Men min mor og far siger det er deres forsvar mod fjender (at de gemmer sig i hjørnet og løber fra min hånd).. Er bare rigtig i tvivl? :-\
  En af mine sorte orpingtoner virker meget svag i forhold til de andre kyllinger. Jeg har lagt mærke til at den hakker meget i sin hals, og der er rimeligt bart. Den går sjovt, og kan nogle gange ikke stå på benene, den ligesom vælter lidt.. Den tager meget varme og drikker på en sjov måde, som om den ikke kan synke vandet?? Er der noget ALVORLIGT galt med den ???

Ved ikke om det er formuleret ordentlig, for spørgsmålene røg bare ud af mig <. :-X
« Senest Redigeret: 05 Juli , 2009, 17:15 Fra Freja!-20 »
Hilsen Freja

1.4 Orpington
1.2 Danske dværglandhøns blandinger
3 Orpington-kyllinger :D
4 Danske dværglandhøns blandings kyllinger! :D

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Orpington :)
« Svar #36 Dato: 05 Juli , 2009, 17:28 »
Ang det med at tage høns op så er det nogle gange det bliver så tamme man kan det. Men som udgangspunkt er høns nu ikke ligefrem krammedyr. De fleste høns har det bedst med ikke at blive løftet. Men ofte vil de gerne selv sætte sig på folk og evt lade sig nusse. Og den tillid der skal til før at de gør det bliver jo nok ikke ligefrem fremkaldt af at man prøver at fange dem.
Høns er jo byttedyr fra naturens side ...så det nok derfor det ikke ligger til dem at bryde sig om at blive taget op.
De kan dog godt lære det .....men det skal være på deres initiativ og ikke vores. Så tålmodighed .....så kommer det nok af sig selv.
Det skal dog siges at fx maskinudrugede kyllinger der ikke har haft en mor til at fortælle dem at alt andet end hende er frygtelig grumt er nemme at gøre tamme.
Med venlig hilsen Søs

Offline Freja!-20

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
  • Min stolte Dværghane Odin! :D
Sv: Orpington :)
« Svar #37 Dato: 05 Juli , 2009, 18:40 »
Ang det med at tage høns op så er det nogle gange det bliver så tamme man kan det. Men som udgangspunkt er høns nu ikke ligefrem krammedyr. De fleste høns har det bedst med ikke at blive løftet. Men ofte vil de gerne selv sætte sig på folk og evt lade sig nusse. Og den tillid der skal til før at de gør det bliver jo nok ikke ligefrem fremkaldt af at man prøver at fange dem.
Høns er jo byttedyr fra naturens side ...så det nok derfor det ikke ligger til dem at bryde sig om at blive taget op.
De kan dog godt lære det .....men det skal være på deres initiativ og ikke vores. Så tålmodighed .....så kommer det nok af sig selv.
Det skal dog siges at fx maskinudrugede kyllinger der ikke har haft en mor til at fortælle dem at alt andet end hende er frygtelig grumt er nemme at gøre tamme.


Ok, så må jeg bare have lidt tålmodighed.. Men det er svært ::) :)
Hilsen Freja

1.4 Orpington
1.2 Danske dværglandhøns blandinger
3 Orpington-kyllinger :D
4 Danske dværglandhøns blandings kyllinger! :D

Offline Sterl

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 21
Sv: Orpington :)
« Svar #38 Dato: 05 Juli , 2009, 18:54 »
Jeg har gul og sortsømmet Orpington, de blev 25 uger igår og hanen har galet for første gang idag.. ;D

Nu håber jeg bare der snart kommer nogle æg..


Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Orpington :)
« Svar #39 Dato: 05 Juli , 2009, 19:44 »
Jeg har gul og sortsømmet Orpington, de blev 25 uger igår og hanen har galet for første gang idag.. ;D
Nu håber jeg bare der snart kommer nogle æg..
<M  hane!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Freja!-20

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
  • Min stolte Dværghane Odin! :D
Sv: Orpington :)
« Svar #40 Dato: 05 Juli , 2009, 21:37 »
Tillykke med det!  <I
Hilsen Freja

1.4 Orpington
1.2 Danske dværglandhøns blandinger
3 Orpington-kyllinger :D
4 Danske dværglandhøns blandings kyllinger! :D

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Orpington :)
« Svar #41 Dato: 05 Juli , 2009, 22:16 »
<M  hane!

Mener du, godt gået, at den har kunne holde k.... i 25 uger ? 
Jeg syntes at have hørt nogle forkølede kykelikylyde fra maranflokken som ikke er 9 uger. Jeg mener også dem hos Lene er begyndt at give sig til kende, (til glæde for naboen)
Jeg hved ikke hvad der er normalt, men der er da et stort spring fra 25 til 9 uger.
Hilsen
Peter

Offline Freja!-20

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
  • Min stolte Dværghane Odin! :D
Sv: Orpington :)
« Svar #42 Dato: 06 Juli , 2009, 20:14 »
Kan en kylling have et skævt ben? For det ser nemlig ud til at EN af mine kyllinger har det. Den går meget underligt, sover meget og er meget lille.. Har I noget svar på det?
Hilsen Freja

1.4 Orpington
1.2 Danske dværglandhøns blandinger
3 Orpington-kyllinger :D
4 Danske dværglandhøns blandings kyllinger! :D

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Orpington :)
« Svar #43 Dato: 06 Juli , 2009, 20:24 »
Ikke decideret nogen forklaring, men det sker altså ind i mellem, at der kommer et "skravl", og bedste udvej er en aflivning.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Freja!-20

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
  • Min stolte Dværghane Odin! :D
Sv: Orpington :)
« Svar #44 Dato: 06 Juli , 2009, 20:50 »
Ikke decideret nogen forklaring, men det sker altså ind i mellem, at der kommer et "skravl", og bedste udvej er en aflivning.

Jeg er ikke 100% sikker på der er noget i vejen. Men hvis den er syg, vil jeg selvfølgelig aflive den hurtigst muligt.. Jeg har nogle venner der selv har høns, så de ved nok lidt om det.. Håber ikke den ER alvorlig syg..  :-[
Hilsen Freja

1.4 Orpington
1.2 Danske dværglandhøns blandinger
3 Orpington-kyllinger :D
4 Danske dværglandhøns blandings kyllinger! :D