Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Silkehøns! Hvornår kan jeg se køn? Update: Billeder i #5! Flere billeder #16!  (Læst 31036 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Liski, nu ikke grine...for der kommer lige billeder af de to hvide igen, måske lidt mere tydelige... *r (Håååber virkelig I holder fast i at den ene af de hvide er en tøs! :D

Hvad farve vil I kalde de 2 andre i #5? De er godt nok købt som hvide, men er de ikke mere gule, røde eller vildtfarvede ??? Eller er nogle hvide bare sådan lidt farvede? :D

1)

2)

« Senest Redigeret: 15 Juni , 2009, 14:29 Fra Christina »

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Jeg stemmer på nr. 2 som høne!  ;D  Nr. 1 hane   :(
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Ih...håber godt nok det ER en høne så! Vil det være uforsvarligt kun at have én hønetil en hane? Altså af silkerne? Eller skal jeg ud og finde mig nogle nye høner...?

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Nej, man kan ikke side, at det er uforsvarligt, men det ville være godt med en høne eller 2 mere, det giver en mere harmonisk flok.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Uhh, de ser godt nok lidt tom boy-agtige ud, Christina.

Måske du på et tidspunkt skal se dig om efter en høne mere, så du kan få ruget til næste år. Jeg synes godt nok også silkerne ser noget hane-agtige ud, men jeg er jo også noget grøn på området. Jeg kan i hvert fald sige at når de galer - SÅ er det haner. ;D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
*g *g *g *g *gJa det er et sikkert tegn  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Tak for jeres svar *stortsuk* Jeg håååber den ene er en høne...og så må jeg jo se at komme af med de to andre ::) :D Det kan vist ikke betale sig at slagte silkehøns...eller hvad synes I? Var der nogen der havde en forklaring på det med farven ???

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Hvis du kunne vise nr 1 i profil så kan jeg bedre se det, men min megning er nr 2 en hane  :'( det er da rigtig øv  *b Så du får lige et kæmpe trøste knus
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Ærgeligt  :(

Håber der bare er en høne, ellers må du jo hente en lille flok mere :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Selvfølgelig kan man slagte en silkehane, der er bare nogle der synes at det er anderledes.
Der er jo også mange der ikke spiser kaniner, fordi det er lidt anderledes, men begge dele er velsmagende.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Selvfølgelig kan man slagte en silkehane, der er bare nogle der synes at det er anderledes.
Der er jo også mange der ikke spiser kaniner, fordi det er lidt anderledes, men begge dele er velsmagende.

Hov, det var nu ikke fordi jeg synes det er anderledes, jeg har mod på at smage meget forskelligt :D Det var mere mht. om der var så meget kød på en silkehane, at der rent faktisk var nok til et måltid? :)

Ved du om de alle 4 kan kaldes hvide?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
De hvide skal være rent hvide og de må ikke have gulligt skær eller andre farve fjer iblandet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

  • Gæst
Her følger vi spændte med i forløbet. Vi sidder op til flere timer og studerer vores fire stks. Nogle gange er vi overbevist om at det nok er fire hanner, jo, men har den røde der ikke en anderledes top? Og HAM den lille hvide der, HAN er sør´me da fræk. Hvornår begynder de at sige kykkelikyy.

Til gengæld tror jeg nok, det går lidt bedre med Araucanerne, hvis det passer det med fjerene ( spidse og runde i enderne) så har jeg tre hanser og to hønser.

Tålmodighed er ikke det der plager os mest, men en nødvendighed lige for tiden.

VH Gunni.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Som Lestat siger, de hvide skal være helt hvide.

Mine egne har dog haft en smudsig hvid skær, fordi de har fået en del majs, de elsker majs fra dåse, men det lod jeg først mærke til, da jeg fik en ny høne, hun var hvid ved siden af.
Så fik de ikke ret megen majs i en periode, og de blev snehvide igen.

Den som man kan se på billede #1 til højre er helt sikkert ikke hvid, men hvad den er, er ikke til at sige, måske lavendel farvet.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.