Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Prisforskellen på fjerkræ  (Læst 26978 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #15 Dato: 08 Juni , 2009, 13:27 »
Man kan ikke kun tænke på størrelsen, prøv at tænke på nogle af Bjarnes fugle, og det store arbejde, der ligger i at opdrætte dem. Det må også have noget med det at gøre.

Netop

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #16 Dato: 08 Juni , 2009, 14:12 »
Man kan ikke kun tænke på størrelsen, prøv at tænke på nogle af Bjarnes fugle, og det store arbejde, der ligger i at opdrætte dem. Det må også have noget med det at gøre.

Det er bare så rigtig, jeg synes også at racerene fjerkræ er for billige, især dem der også udstiller det har jo også en pris.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #17 Dato: 08 Juni , 2009, 15:00 »
Dag,dag

Priserne er for lave her i Danmark.Når man handler i eks Tyskland starter man med 60 euro og går op derefter.Man får hvad man betaler for.

Jeg selv tager ikke for meget for mine dyr selv om jeg burde gøre det.Jeg sælger billigt for at udbrede Brahma til så mange jeg kan,og dække hønse udgifterne ind :) Det koster at have høns,bare spørg min bankrådgiver ;D

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #18 Dato: 10 Juni , 2009, 06:54 »
Jeg tager den pris, som jeg sætter på dem ellers har jeg nemlig fint plads til, de kan gå og blive større her hos mig ;D

Der ringer rigtig mange, som tror at daggamle kyllinger kan handles ned i 10-15kr pr stk, men nej - ikke her.

Synes det er mærkeligt, at nogle mennesker ringer på kyllinger, der står til 30kr pr stk og så næsten bliver fornærmet, fordi de ikke kan kan handle f.eks. 5stk ned til 50-75kr???

Selvfølgelig vil jeg give lidt rabat, hvis man køber mange eller er her fra forum ;D, men de har jo altså ikke kun spist det halve foder, fordi man tager flere ad gangen.

Det var lige lidt galde, jeg skulle af med, da der har ringet ikke mindre end 3 her i weekenden, der faktisk blev pænt fornærmede.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline morten

  • Bruger
  • Indlæg: 48
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #19 Dato: 10 Juni , 2009, 16:55 »
Vi har givet 200 kr for kokke og 100 kr for høns af racerene trefarvede sussex. Hvis man vil udstille er man nødt til at have nyt blod i stammerne ind i mellem, og hvis man vil have dyrene må man betale prisen.
2 stammer af trefarvet sussex, stor race

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #20 Dato: 10 Juni , 2009, 17:03 »
Ja, der er nogen, som ringer og spørger om prisen i annoncen, nu også er den rigtige pris !!

Nogen ringer også bare for at fortælle at prisen er for dyrt !!

Og nogen prutter allerede om prisen i telefonen, før de overhovedet har set dyrene !!

De 5 grydeklare kyllinger for 100 kr. er vist også en saga blot.

Hvis de ikke vil betale prisen, så beholder jeg "grisen"  ;D For der er heldigvis også gode købere, eller også er der altid plads i fryseren  ::)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #21 Dato: 10 Juni , 2009, 17:41 »
Pris og kvalitet bør følges ad.
Sidste forår blev jeg ringet op af en person der ville købe 4-5 høner i forskellige farver i Bob White. Efter at have nævnt hvad han skulle bruge oplyste han at den pris han ville give og ikke en krone mere var 100 kr. pr. stk.
Normalt er der 2/3 flere haner end høner ved vagtler og derfor er prisen ofte 2/3 af parprisen for en høne eller mere.
Så den pris han ville give var under halv pris. Han oplyste at han kunne finde dem et andet sted til den pris. Jeg oplyste at det stod ham ganske frit hvor han købte vagtler. Jeg havde en mistanke om hvor han ville købe vagtlerne da flere har været hos mig med dårlige erfaringer med vagtler købt af den pågældende.
En måned efter ringede samme person og ville købe det samme igen og nu ville han pluselig godt give prisen da alle han havde købt til billig penge var døde. Jeg kunne så oplyse at der havde være 4-5 mere og hente vagtler hos mig der havde haft den samme oplevelse med fugle fra den pågældende.
Det han kom til at betale for 5 høner var først 500 kr. for vagtler der døde alle og så efterfølgende 1000 kr, for høner købt hos mig i alt 1500 kr. som må siges at være dyre lærepenge.

En var intreseret i en rigtig god Australsk topdue han jeg havde gående. Hans ven manglede en Californisk topvagtel høne hvor jeg også havde nogle rigtig gode høner gående. De valgte også at købe anden sted til langt under det jeg skulle have. Fuglene blev leveret til et fuglemarked i en lukket papkasse. Den Califoniske topvagtel høne var så lille at det var nødvendig at montere en varmelampe ved den topduen var heller ikke selvstændig nok til at sælge. Begge døde indefor en måned.

En stod på Hjallerup marked og solgte Kinesiske dværgvagtler til billige penge. Han havde dog lidt svært ved at kønssortere dem da han påstod at både høne og hane havde masktegning. Det er kun hanerne der har det og hermed var det ene af haner han solgte som han formentlig har købt til 5 kr. pr. stk. og solgt til 25-30 kr. pr. stk.

For nylig var der et par topduer til salg i Nordjylland til godt 400 kr. også langt under halv pris. Parret kendte jeg på forhånd og de var så gamle at de ikke kunne yngle mere. Jeg ville selv være meget ked af at have givet 100 kr. for dette par.

En jeg kender sælger sorthovedet dværgpapegøjer til 75 kr. pr. stk. og har meget svært ved at afsætte hans fugle der er meget små og dårlig farvede. Selv tager jeg 150-200 kr. pr. stk. for gode store ung fugle der har gode farver. Ind til videre har alle unger været bestilt på forhånd.

Jeg har også selv nogle særlig udvalgte som jeg køber fugle af, da jeg ved at jeg altid kan stole på at det de oplyser om fuglene er rigtig og jeg ved lige præcis hvad jeg køber. Mange forstår ikke at jeg køber af nogle af disse udvalgte da de mener at de er alt for dyre med deres fugle. Jeg har købt tropeduer af en som jeg i starten havde tilid til men efter et par gange at have købt fugle af ham til et marked og når jeg så er kommet hjem kunne de ikke flyve op på pinden på grund af meget dårlig kondition og fejlernæren, bliver en sådan person hos mig blacklistet på trods af at priserne altid har været særdeles rimelige og jeg har næsten selv kunnet bestemme hvad jeg ville give for fuglene.

Det at nogle er nød til at sælge til dumping priser er der næsten altid en grund til.
Det er langt bedre at bestille de fugle/fjerkræ man skal bruge hos en seriøs opdrætte og vente den tid det tager og betale det de koster. På den måde får man gode stærke fugle som der er langt bedre chance for at få unger og glæde af. Det bedste er altid at købe færdigudviklede ungdyr, fremfor voksne fugle hvor der kan være tvivl om alderen.
De fleste fuglefolk har ikke tid at vente og vil købe 2 årige ynglefugle. Det er også sådan at langt de fleste fugle der sælges er 2 årigen ynglepar. For mig at se er der noget der ikke passer, der må jo logisk set være flere fugle der har en anden alder end 2 år, men da det er denne alder der er størst efterspørgsel på fristes mange af at oplyse dette på trods af bedre viden.

Jeg har foren del år side oplevet at købe et par forholdsvis dyre parakitter som sælger påstod var et ynglepar og ungerne sad i et bur ved siden af. Det viste sig at være 2 hanner. Heldivis havde jeg 2 hunner sidende 2 fik lavet 2 gode par. Men det var både første og sidste gang jeg handlede med vedkommende.

Man må nok erkende at der findes mange platenslagere der kun har dyrene for usel mamon skyld og ikke fordi dyrene intresere dem.
Ved at tage en rimelig og passende pris undgår man også at de havner hos disse platenslagere og ofte under kumerlige forhold.
Jeg synes ofte at de meget billige dyr ofte havner under de mest kummerlige forhold.

Hvis man tager en rimelig pris må der også følge en vis garati med for kvaliteten er i orden og køber ved lige præcis hvad de får med hjem samt efterfølgende vejledning om nødvendig. Det må også være en selvfølge at oplyse ting som køber ikke spørger efter men man som sælger selv ved om det pågældende dyr. Samt at de dyr der har grove fejl eller er utrivelige aflives og destrueres og ikke sælges.
  
« Senest Redigeret: 10 Juni , 2009, 17:46 Fra Bjarne Andersen »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #22 Dato: 10 Juni , 2009, 18:16 »
Så kan det vest ikke siges bedre, Bjarne  <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #23 Dato: 10 Juni , 2009, 21:47 »
Generelt synes jeg, at der er megen krejlermentalitet til stede, enten vi som her taler om fjerkræ, men også inden for hestene. Nu sælger jeg faktisk ikke heste, mit opdræt er til mig selv ( sjældne linier med et bevaringsprojekt og altid afsætning til andre med den samme interesse).

Første gang jeg solgte en hundehvalp her i Jylland var det til en dengang høj pris, 6000,- Nå, jeg blev ringet op og der blev spurgt, hvad hvalpen kostede. Det står i annoncen, "Jamen det var prisen jeg spurgte om"  Dertil måtte jeg svare, at jeg altså var københavner og prisen var fast.

Folkene ankom, et dejligt ægtepar og igen blev der tinget om prisen, som stadigvæk var fast og det endte da med, at de købte hvalpen.

Et par dage efter ringede jeg for at høre om alt gik godt og Jo, Tak det var fint altsammen, bortset fra at manden ikke kunne komme sig over, at han havde måtte betale for hvalpen, hvad den kostede.

Konen sagde så til mig at havde jeg dog bare forlangt 7000,- og slået de 1000,- af så havde han været af den overbevisning, at han havde gjort en god handel.

Jeg føler mig til tider som en idiot, for hvis jeg selv skal købe, ja, så betaler jeg, hvad der forlanges, dog kan jeg undre mig og tænke, mon den pris var for høj, eller var den sat med plads til afslag

For nogen er det nok en livsstil, især i Jylland, men jeg finder, at det er tidspilde og ikke det mindste morsomt, snarere jævnt irriterende.

Vil man have dyr, der er i orden, må man betale, men man må nok også have lidt føling med markedet og det kan jo være svært, hvis man som jeg er ny og intet aner om, hvad de forskellige ting reelt koster, ligeledes udbud og efterspørgsel.

Lad os håbe, at en dag kommer der slet ikke levende dyr på markeder, her handles alt for spontant, hørte om een der havde købt tre gæslinger, men han havde så også fået lidt for meget øl. Han glemte dem i tre dage i bagagerummet og selvfølgelig var de døde.

Kollegaen der fortalte det, syntes det vanvittigt morsomt, men stakkels små dyr, de havde været bedre tjent med at blive fedet op og stegt.

Jeg siger som Bjarne, betal hvad det koster eller find noget andet billigere og bedre, hvis I kan, mine dyr bliver det ikke.

VH Gunni.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #24 Dato: 10 Juni , 2009, 21:49 »
De 5 grydeklare kyllinger for 100 kr. er vist også en saga blot.

Har da lige så sent som i dag set 5 stk. kyllinger à 1300 gr. til 99,- hos Lidl.
Så det kan altså lade sig gøre stadig, garanterer ikke for kvaliteten, da jeg ikke selv køber sådanne.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #25 Dato: 10 Juni , 2009, 21:51 »
GKV: JEg er lidt nysgerrig efter at høre om dine heste, jeg har selv haft en OX'er :)  Du har vel ikke en hjemmeside eller noget?  :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #26 Dato: 10 Juni , 2009, 21:54 »
Har da lige så sent som i dag set 5 stk. kyllinger à 1300 gr. til 99,- hos Lidl.
Så det kan altså lade sig gøre stadig, garanterer ikke for kvaliteten, da jeg ikke selv køber sådanne.

Jeg indrømmer det, jeg køber nogen gange disse kyllinger  :-[  Men spiser dem nu ikke selv, mine katte er helt vilde med dem :) der er ikke noget som at se sin kat gnaske sig i kogt kylling :)

Skal vist en tur i Lidl :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #27 Dato: 10 Juni , 2009, 22:29 »
For næsten 10 år siden købte jeg racerene orpington af en udstillingsavler, som havde mange dyr i mange farver.
Det var en fornøjelse at se 4 tdr. land høns, eller væg til væg om man vil, og jeg kom tilbage flere gange selvom der var langt at køre.
Jeg gav 150 kroner pr. dyr, og følte mig absolut ikke snydt.
Jeg går ikke på udstilling med mine dyr, men køber gerne af dem der gør, men jeg vil på den anden side ikke sælge mine høns ret meget billigere, og jeg fatter slet ikke at hønsene ikke er steget siden, i år har jeg givet de samme 150 kroner pr dyr, fra en anden udstillingsavler, og jeg er sikker på jeg får sunde dyr og en god snak.
På den anden side får jeg jo heller ikke avlerens allerbedste dyr, dem bruger han selv, men jeg tager absolut ikke under 100 kroner for kønsvisende dyr, der både har taget min tid, min erfaring, og ikke mindst min strøm, både i rugemaskine og varmelampe, og det synes jeg er billigt, og jeg er også Københavner så jeg går heller ikke ned i pris.

Og det der med 5 for hundrede, det er usmageligt på alle måder  <R
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

GKV

  • Gæst
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #28 Dato: 10 Juni , 2009, 22:57 »
Jo Wanda jeg har en forsømt hjemmeside, så jeg har ikke været så hidsig efter at fremvise den. Sagen er at fire af mine heste er solgt til England for at give plads til de nye afkom og jeg har blot slettet de solgte, men ikke fået fulgt op på de andre.

Bl.a. Mangler jeg at sætte mor og far ind på hingsten og hoppeplagen sami. Ligeledes at få præsenteret mine to nye føl, men det er sommer og det er sjovere at være ude hos dyrene og i haven o.s.v.

http://www.gu-ku-vi.dk/

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Prisforskellen på fjerkræ
« Svar #29 Dato: 11 Juni , 2009, 06:27 »
GKV: Åhhhhhh suk spørg lige om jeg er vild med den lille Martini :) Hvor er de fine alle sammen.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.