Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Araucana æg  (Læst 27509 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Araucana æg
« Svar #75 Dato: 10 Maj , 2009, 22:33 »
Araucanaer virker også på mig bedre begavede end de andre (sikkert udmærkede (Silker undtaget)) hønseracer. Her i huset bliver de nyklækkede kyllinger flyttet over i en kasse med varmelampe - den står i vores gæsteværelse, der samtidigt er kontor. Når man sidder og arbejder bliver der lige pludseligt helt stille i kassen. Efter nogle minutter bliver man alligevel nysgerrig: hvad lave de mon? Så man kigger over kassens kant - og ser ind i øjnene på alle kyllingerne, der er samlet for at se, hvornår man kigger.... Derpå pipper de henrykt og genoptager deres leg. Mon ikke de tager lidt gas på mig?? To døgn gamle??? Det tør jeg kun skrive her i Forum!
Herligt!  ;D ;D ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Araucana æg
« Svar #76 Dato: 10 Maj , 2009, 22:35 »
Jeg synes nu de er lidt for unge til at flytte hjemmefra  *h

Mon du nogensinde holder op med at synes det?  ;)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Araucana æg
« Svar #77 Dato: 10 Maj , 2009, 23:39 »
Normalt siger man jo 3 uger, så skulle de være varmefrie, eller kan ihvertfald klare sig uden varme, specielt her hvor det ikke er så koldt.
Hvis det drejer sig om få kyllinger ville jeg nok vente en uge eller to mere, for de elsker jo at klumpe sig sammen.
5 uger, så er det helt fint, også selv om det kun var 2 kyllinger.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Tue Diemer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 121
    • Vores hjemmeside
Sv: Araucana æg
« Svar #78 Dato: 11 Maj , 2009, 23:31 »
Det er jo helt fantastisk at DFfR katagoriserer araucana som kamphøns, for de er da ALT andet, det er i hvert fald min oplevelse  <C

Det er vist ikke den eneste "kamphønserace" der er meget fredelig - mine Orloff'ere er særdeles fordragelige. 

Men meld jer da ind i Kamphønseklubben - det var vist kun 75kr (eller måske 50)nfor et års medlemsskab med blad osv.

Formand:
Henning Mikkelsen
Viborgvej 735
8471 Sabro
tlf 86948416.
Masser af Boergeder suppleret med lidt blandede høns.

www.spisged.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Araucana æg
« Svar #79 Dato: 11 Maj , 2009, 23:46 »
Tja Fønix hører også til i Kamphønse Klubben. Og Jersey Kæmperne er med i Orpington Klubben.

Det er måske mere fordi der ikke er opdrættere nok, så de kan have deres egne special klubber !!
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tue Diemer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 121
    • Vores hjemmeside
Sv: Araucana æg
« Svar #80 Dato: 12 Maj , 2009, 08:25 »
Det er selvfølgelig rigtigt nok, men araucana'en har da en "kamphønse-positur" eller hvad man nu kan kalde det  :)

http://www.araucana.net/Varieties/APA_Araucana_Varieties.htm
Masser af Boergeder suppleret med lidt blandede høns.

www.spisged.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Araucana æg
« Svar #81 Dato: 12 Maj , 2009, 09:36 »
Ja, det er en lille tæt bygget høne, og fjerene sidder også stramt på kroppen, så jeg kan godt se at det nok er der de hører hjemme, det er bare når jeg tænker på deres temperament, at kæden hopper af. De er så utrolig søde og tillidsfulde. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Araucana æg
« Svar #82 Dato: 12 Maj , 2009, 09:50 »
 *p Ja der giver jeg dig ret Marianne, jeg har snart haft mine i 3 uger, de er så søde at have med at gøre, men samtidig også meget selvstændig, jeg har et par stykker der har sovet på pind i nat, jeg var over for at se om alt var ok da der var blevet mørkt, så araucaner er sagen  *h
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Araucana æg
« Svar #83 Dato: 12 Maj , 2009, 09:56 »
Tre af mine seks sover på pind nu, og de er altså bare 5 uger gamle. Det skønneste er, at de er mere tillidsfulde end kyllingerne normalt er, når de har gået med en skruk.  <.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Araucana æg
« Svar #84 Dato: 21 Maj , 2009, 15:34 »
vil lige sige hvordan det er gået med udrugningen af mit nye store hønse hold..... jeg havde 70 æg i en rugemaskine men der kom 16-18 kyllinger (nogle var så sårlige at de ville dø kort efter), det var 30 araucanaer 10 blomsterhøns lidt silke, wandotter, og ja lidt af hvert.
øj jeg er så ked af det, men det må være rugningen, eller opbevaringen før rugning, for jeg ved at befrugtningsprocenten skulle være go nok i hvert fald i de fleste af ægene, så ja så man bare sige om igen, nu er der 12 blandet landhandel, og i hvert fald 1 araucana så jeg kan stadig nå at være med i klubben, nu vil jeg prøve at få fat på en rugemaskine, og så selv ruge dem ud næste gang, det bliver sjovt.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Araucana æg
« Svar #85 Dato: 21 Maj , 2009, 15:47 »
Nej hvor det syn, hvis jeg på nogen måde kan hjælpe, så gør jeg gerne det, jeg har jo araucaner og en lille smule silke så du skal bare sige til  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Araucana æg
« Svar #86 Dato: 23 Maj , 2009, 19:31 »
Det lyder godt sender lige en pm
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn