Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ænder og høns sammen?  (Læst 2123 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Høne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
Ænder og høns sammen?
« Dato: 12 August , 2013, 15:23 »
Vi overvejer også at få ænder, sammen med vores høns. Er der nogle problemer i det, eller kan de godt gå i samme hønse gård? Og hvad med samme hus?

Vh Rikke

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Ænder og høns sammen?
« Svar #1 Dato: 12 August , 2013, 15:39 »
De kan sagtens gå sammen, men det er ulovligt i Danmark.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Ænder og høns sammen?
« Svar #2 Dato: 12 August , 2013, 16:02 »
Selvom det var lovligt, så ville jeg ikke gøre det, FOR ænder sviner rigtigt meget og der bliver hurtigt smattet og vådt og er det noget høns ikke er gode til, så er det våde omgivelser.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Høne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
Sv: Ænder og høns sammen?
« Svar #3 Dato: 12 August , 2013, 16:06 »
Ja det læste jeg lige, men tak for dit svar mcquolle. Nu kan jeg se du også har ænder, så jeg spørger lige lidt ;) Hvad kræver de af hus og indhegning? Synes ikke rigtig jeg kan finde noget om det på forummet, men jeg har måske ikke kigget mig godt for :)

Vh Rikke

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Ænder og høns sammen?
« Svar #4 Dato: 12 August , 2013, 18:13 »
Vores ænder går bag 110 cm alm. Havehegn. De er stækkede for ellers flyver moskusænder bare over. Ællingerne kan så smutte igennem hegnet og det er lidt upraktisk.
Personligt så mener jeg at ænder skal have adgang til en anstændig størrelse badekar. Vores har et 2000L kar de kan boltre sig i. Større ville være bedre og en rigtig dam/sø ville være bedst.
De har ikke store krav til hus. Tror hvis de selv kunne vælge så var de ude altid. Jeg har dog lavet et andehus med 3 rum i drivhuset. De 2 rum er hver 1m2 og det sidste er 2m2. Der er jordbund dækket med halm og spåner.
Ænder sviner RIGTIGT meget. Skider over alt, tramper på alt, snadrer i alt, sviner med maden, sviner med vandet... Man tror det er løgn at de kan svine så meget som de gør. Og de er naturtalenter. Selv små søde dunede gule ællinger sviner...
Tror en "grisehytte" eller sådan noget lignende ville være rigtigt godt til dem.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Høne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
Sv: Ænder og høns sammen?
« Svar #5 Dato: 12 August , 2013, 22:01 »
Tak for svar, jeg tror ikke rigtig vi har pladsen til ænder når det kommer til stykket. Vi nøjes med hønsebasserne ;-)