Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilke racer lægger grønne æg???  (Læst 29220 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Øster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
Sv: Hvilke racer lægger grønne æg???
« Svar #15 Dato: 04 Marts , 2013, 20:54 »
Araucana og en som lægger brune æg vil give olivenfarvede æg - jeg har dog ikke lyst til at blande modellerne bare for farvernes skyld, har lige puttet min hane og høns ( Araucanaer ) og strøget dem kærligt over ryggen, jeg holder bare så meget af dem, og de er så søde og rolige - det kan vi li' her på matriklen !  ;D

Offline tanjamaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 254
Sv: Hvilke racer lægger grønne æg???
« Svar #16 Dato: 04 Marts , 2013, 21:36 »
Araucana og en som lægger brune æg vil give olivenfarvede æg - jeg har dog ikke lyst til at blande modellerne bare for farvernes skyld, har lige puttet min hane og høns ( Araucanaer ) og strøget dem kærligt over ryggen, jeg holder bare så meget af dem, og de er så søde og rolige - det kan vi li' her på matriklen !  ;D

Det mørkegrønne æg på tallerken 2, ville jeg godt spise.  :P
Er næsten sikker på jeg vil føle mig stærkere end Skipper Skræk bagefter?  ::)

De fleste har vel først og fremmest høns, for æggene og kødet, at de så osse hygger, at man kan pusle om sine racer og få fremavlet skønne eksemplarer gør det selvfølgelig ikke værre.  :)

Tror nok, der stadig er nogen der tror at burhøns gør hvide æg og økologiske brune? Det er altid dejligt at hente æg fra egen have, men det bliver da ikke mere kedeligt af, at man kan finde æg i flere farver.  8)
Med venlig hilsen Tanja

Silker, både store og små! :)

Offline Øster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
Sv: Hvilke racer lægger grønne æg???
« Svar #17 Dato: 04 Marts , 2013, 22:08 »
Har slet ikke noget imod æg i forskellige farver, de er smukke - og indholdet er da det rene MUMS  ;D Jeg ville bare helst holde racerne hver for sig, og måske på et tidpunkt ha' lidt blandingshøns, men stadig for sig  ;)

Offline Malene V

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 67
Sv: Hvilke racer lægger grønne æg???
« Svar #18 Dato: 05 Marts , 2013, 05:46 »
Tak for jeres svar! Nu ved jeg hvad jeg skal skrive på ønskesedlen  ;D!
Jeg må dog lige vente med at få flere hønsebasser, har lige fået 5 nye der er igang med at blive integreret i flokken - men fristende er det da  ::). Tak for tilbudet!! Jeg vil vende tilbage når det bliver aktuelt med nye fjerbolde  8)....

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvilke racer lægger grønne æg???
« Svar #19 Dato: 05 Marts , 2013, 07:54 »

Tror nok, der stadig er nogen der tror at burhøns gør hvide æg og økologiske brune? Det er altid dejligt at hente æg fra egen have, men det bliver da ikke mere kedeligt af, at man kan finde æg i flere farver.  8)


Eller den med at brune høns lægge brune æg og hvide høns lægger hvide æg.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub