ok, det er mange racer, men alle er jo af en god størrelse, når man godt vil slagte lidt en gang i mellem og æg kommer der jo også.
Mine høns er ikke rigtige racehøns, det er Hellevadhøns. Det er også et mix mellem flere racer. De ruger ikke selv og det er - efter min mening - en mangel.
Jeg anskaffede en rugemaskine og fik få kyllinger. Det gav høns af mange farver. En helt sort ??, en brun, hvide (som forældrene) og en hane i flere farver. Så det skal ikke komme an på det.
Jeg vil gerne have en flok der er flerfarvede. Min tid med racehøns stoppede, da jeg meldte mig ud af Barneveldereforeningen.
Det vigtigste er faktisk, at de vil ruge selv. Siden jeg var en lille dreng og min mor opdagede, jeg kunne slagte fjerkræ og passe dem, så var det min opgave at sørge for hønseholdet.
Min største glæde var, når der kom kyllinger. Især en gang husker jeg en morgen, hvor jeg kom ud til min hvide høne der rugede. Langs hendes bryst kikkede små sorte kylling hoveder frem, fra vinge til vinge. Hun rugede på sort Bantam i dværg.
Jeg vil derfor gerne købe nogle høns/hønniker hos dig. Jeg løber IKKE fra en aftale