Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hadsten Open og Det Jyske Svømmefugleskue samt Maranspecialudstilling  (Læst 28047 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søren Roager

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 340
Hej Martin

Jo, de har fået nye farvebetegnelser... Der er de korrekte der er i beskrivelse: Brun Sort dobbeltrandet, Brun Blå dobbeltrandet.

Før hed de Sort Dobbeltrandet og Blå Dobbeltrandet.
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sorry.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Søren Roager

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 340
Helt ok Martin :)
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline mvk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Man må ikke gengive billeder, hvortil der er copyright. Det siger sig selv. DFfR har også en kælderfuld af standardværker, så de ønsker ikke at man offentliggør hele standardsider, så det er heller ikke i orden. Men at bruge enkelte passager omkring en race, der også er beskrevet i standarden, kan kun være i DFfR's ånd. Det kan jo være med til at gøre nogle interesserede i den pågældende race, og på sigt blive medlem af Danmarks Racefjerkræavlerforening for Raceavl, så det må være i alles interesse.

Vi er nu ved at være i mål med de forskellige forberedelser. I dag er klækningen begyndt hos de kyllinger, der skal være daggamle på lørdag. Måske lidt tidligt, men vi skulle jo også kunne nå at få dem ud af klækkeren og op på Hadsten Skole inden udstillingen åbner lørdag kl. 14:00. Heldigvis ser det lovende ud med antal. Vi har en konkurrence for alle om at gætte, hvor mange kyllinger der er. Blandt de der gætter på det rigtige antal trækkes lod om en hønsebog.

Ligeledes kan du stemme på dit ynglingsdyr blandt alle katalognumre. Blandt de der stemmer trækkes ligeledes lod om en hønsebog. Og da konkurrencerne ikke koster noget at deltage i, og der ligeledes er gratis entre, er det jo bare med at komme til Hadsten i den kommende weekend.

For at supplere Frank og Søren kan jeg tilføje, at for at undgå så mange tomme bure som muligt, har vi fået tre efteranmeldelser, så vi slutter med 359 katalognumre. Andet år i træk med rekordantal i antal katalognumre, og i år et ekstraordinært højt antal udstillere. Herfra skal lyde en stor tak for de mange tilmeldinger.

mvh
Michael
« Senest Redigeret: 15 November , 2012, 00:40 Fra mvk »

Offline Lundur

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 246
Det er superflot Michael.  /o /o <M
Jeg har snydt lidt selvom jeg sagde at jeg ikke havde tid til at ruge kyllinger. Mine Sachsenænder havde efter mere end to måneders pause pludseligt lagt 11 æg i et af husene i starten af oktober, så jeg startede rugemaskinen alligevel, og der kom minsandten ællinger ud af det i dag, så der kommer også daggamle, næsten, Sachsenællinger på udstillingen. !d !n
Jeg donerer ællingerne til Hadsten Fjerkræklub, som kan sælge dem til interesserede efter udstillingen.
Vi ses til Hadsten Open og Det Jyske Svømmefugleskue den kommende weekend.
mvh Steffen
mvh Steffen Lund
Sekretær i Maranklub DK
10,16 Nøgenhalse sorte i stor
4,7 Grå danske gæs
2,4  Sachsenænder
10,18 Maran i stor, Sort-Kobber og Hvedefarvet.
http://www.maranklub.dk

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Lyder godt og kan også afsløre at der er kommet kyllinger ud af rugeæggene også. Så det skal nok blive godt.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Hadsten Open og Det Jyske Svømmefugleskue samt Maranspecialudstilling
« Svar #21 Dato: 16 November , 2012, 00:24 »
Sådan der, det lyder spændende  hvis det kan presses ind, vil jeg bare rigtig gerne forbi. Måske med Frej, min lille 4årige hønsemakker (dejligste hobby at dele med sin ælling )
« Senest Redigeret: 16 November , 2012, 00:28 Fra Hyggehøns i Dråbyland »

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Rigtig flot udstilling, med mange store høns og mange forskellige racer. Tv2 østjylland var forbi, så der skulle komme noget i aften fra Hadsten
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

thorleif

  • Gæst
Saa bliver Wandas avlsmatador maaske TV-stjaerne?

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Det er en anden udstilling den lille Wanda har nøgenhalse på, det er Polles søskende der er i Hadsten....
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

thorleif

  • Gæst
Ok, Finn. Jeg skal ud og koebe "New York Times", jeg lurer paa om de haver et referat om Wanda's og Yazmins hanefar? Hadsten, det er ikke saa langt ifra Randers, eller er jeg helt paa jordet?

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Meget kort indslag her http://www.tv2oj.dk/arkiv?video_id=32178&autoplay=1
omkring 6 min. inde i indslaget
Med Willy Littau..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Kenneth j

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 229
http://www.tv2oj.dk/arkiv?video_id=32185&autoplay=1


Her er det 46 sek inde sikkert samme klip :)
1,4,3  Dansk landrace dværg
1,3  Dansk landrace
2,7,2  Blå kobber Maran
1,0,3  Sort kobber Maran
0,4 blandet

http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.djursracefjerkrae.dk/

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Hvem havde den 97 høne så?
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Det er Marianne Vedels sort-kobber i dværg :)  /o
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________