Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Linkede begivenheder

  • Ny fjerkræklub i NV Sjælland: 27 April , 2011

Forfatter Emne: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!  (Læst 30025 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #15 Dato: 09 Maj , 2011, 07:34 »
Jeg har ikke fundet nogen hjemmeside på nogen fjerkræ klub på hele det Nord-vestlige Sjælland. Inde omkring København eller Syd-Sjælland er der flere, men ikke her oppe. :-\
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #16 Dato: 09 Maj , 2011, 07:47 »
Efter hvad jeg kan forstå er klubben Holbæk og Omegns fjerkræklub lagt ind under Roskilde nu men om det er rigtigt kan jeg ikke finde ud af.

Der skulle vist nok også være en i Mørkøv men om den er nedlagt ved jeg heller ikke og så skulle der også være Odsherreds Fjerkræklub. Men da ingen af den har hjemmeside er det svært at finde oplysninger om dem.

DFfR's hjemmeside synes jeg ikke ser ud som om er opdateret ordentligt på dette område.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #17 Dato: 09 Maj , 2011, 07:59 »
Hvis der allerede er klubber i området vil jeg godt være med til evt. få samlet de klubber sammen som evt. allered findes i dette område og få lavet en fælles hjemmeside.
Altså en form for paraply-hjemmeside hvor folk så selv kan bestemme hvilken klub de vil være medlem af. Hvad der så senere kommer af mulige sammenlægninger er op til de forskellige klubber og ikke mig.
For jeg tror at de klubber der måske allerede er her "bare" har brug for at komme ud af busken men om det er rigtigt og hvordan jeg skal finde dem ved jeg ikke.

Jeg tror grunden til at der ikke kom flere til "opstartsmødet" er at det netop foregik i Slagelse og ikke her "oppe" hos os.

Det er desværre mange gange afstandene som sætter en stopper for ting, også selvom der ikke er så langt til Slagelse men det er der desværre fra f.eks Vig og med små børn eller/og fuldtidsarbejde kan det godt virke uoverskueligt at skulle "tage helt" Slagelse.

Vi har jo før haft emnet oppe og vende om hvad der skulle til for at man ville melde sig ind i en klub og det der gik igen flere gange var at klubberne ikke nåede ud til folk, at de f.eks. ikke brugte hjemmesider. Så en fælles hjemmeside ville kunne løse mange problemer her oppe hos os.
Så hvis det er rigtigt at der allerede findes klubber i området synes jeg vi i stedet for at starte nu klub op tager kontakt til dem som evt. findes og forsøger at finde en løsning.

Hvad synes i andre ???
« Senest Redigeret: 09 Maj , 2011, 08:27 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #18 Dato: 09 Maj , 2011, 14:47 »
HVIS folk er oprigtigt interesseret så skal de nok dukke op.....men det er de bare desværre ikke og det tror jeg ikke at en hjemmeside kan ændre på, det får ikke flere folk ud af døren. /d

Det er trist at der er så lidt interesse for det klub mæssige IRL.

Forøvrigt tænk på Forum dagen, hvis der ingen klubber var til at stille bure og hjælp til rådighed... det tager da lidt fritid og kørsel at hente bure og sætte dem op.



Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #19 Dato: 09 Maj , 2011, 15:04 »
Nu prøver jeg at tage kontakt til Holbæk og Omegns fjerkræklub, -hvis den stadig eksisterer, og så må jeg tage den derfra.

Men kom endelig med indput, -specielt jer fra Odsherred/Nordlige Vestsjælland. Så vil jeg forsøge at holde jer opdateret.

Finn har lovet at "holde mig i hånden" , for jeg har overhovedet ikke forstand på forening og klub-arbejde. Kun ideer.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #20 Dato: 09 Maj , 2011, 19:58 »
Så er folk ved at komme hjem fra arbejde og logger på forum så jeg hiver lige tråden frem igen.

Kom endelig med input alle sammen.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Randi Krak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 041
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #21 Dato: 09 Maj , 2011, 21:39 »
Jeg håber Juhulie kommer på banen og kan fortælle lidt om den fjerkræklub hun er med i  <+
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Bøstrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 18
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #22 Dato: 09 Maj , 2011, 22:04 »
Jeg kan oplyse at der er kun Odsherred Fjerkræklub, Holbæk blev nedlagt og overført til Odsherred for to ås siden og det er mange år siden at Mørkøv blev nedlagt

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #23 Dato: 10 Maj , 2011, 06:29 »
Nu har jeg skrevet et brev til eks- formanden for Holbæk så er der i hvertfald måske åbnet en mulighed for at få kontakt til de andre.

Men hvordan ser det ud nu? Er der flere som, nu hvor der er gået et stykke tid, er blevet interesseret i en klub i Nord-VestSjælland?
« Senest Redigeret: 10 Maj , 2011, 07:49 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #24 Dato: 10 Maj , 2011, 12:09 »
Har tænkt, tænkt og tænkt. ::) ::)

Hvis der er stemning for det vil jeg gerne lægge hus til en stiftende generalforsamling af en klub i Nord-Vestsjælland.

Jeg bor næsten lige midt i området så der er ikke så langt for nogen af jer. Så hvis i har lyst så kan vi i fællesskab finde en dag.

Jeg har lavet et udkast til vedtægter som jeg kan maile til interesserede og input er velkomne. Jeg er også villig til at gøre en del af arbejdet hvis det skulle være.

I kan skrive her i tråden eller på PM.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #25 Dato: 10 Maj , 2011, 12:11 »
@ Jean

Bare der var flere ildsjæle som dig, jeg håber virkelig at det lykkedes for jer..... /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #26 Dato: 10 Maj , 2011, 12:13 »
Nu må jeg se om jeg kan finde ud af det. Har aldrig prøvet sådan noget før, men vi kan vel hjælpes ad ;)
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #27 Dato: 10 Maj , 2011, 12:15 »
ALLE har været nybegyndere engang.

Hvis bare lysten, interessen og viljen er der, så skal det nok gå.
« Senest Redigeret: 10 Maj , 2011, 12:19 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #28 Dato: 10 Maj , 2011, 12:17 »
holbæk og mørkøv er lagt ind under odsherred, det er korrekt. Odsherred findes, men er ikke ret aktiv. De vil dog rigtig gerne have nye folk ind. Min mand og jeg meldte os ind for et år siden og er blevet modtaget helt vildt godt. Jeg er slet ikke  tvivl om at nye, friske, energiske kræfter er mere end velkomne! Så der er måske grundlag for at aktivere den nuværende forening i stedet for at stifte en ny? Jeg finder meget gerne kontakter frem, jeg ved at den nuværende bestyrelse er meget lidt brugere af email og internet, og derfor skal kontaktes pr. telefon eller gammeldags brev. Fjerkræforeningen holdt grillparty sidste sommer og det var bare brandhamrende hyggeligt. Der er også en årlig udstilling, men jeg synes da bestemt det ville være et stort hit at tilføje flere medlemmer til en eksisterende klub.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Opstart af ny fjerkræklub i nord-vest sjælland!!
« Svar #29 Dato: 10 Maj , 2011, 12:18 »
Du må meget gerne sende oplysningerne til mig /o

Men jeg synes nu alligevel vi skulle prøve at se om vi ikke kunne få en klub op at stå. Om ikke andet så for at få en klub midt imellem Nykøbing Sj. og Slagelse.
« Senest Redigeret: 10 Maj , 2011, 12:22 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn