Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Houdini?  (Læst 1081 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Houdini?
« Dato: 07 Marts , 2013, 21:37 »
Mandag eftermiddag kom jeg hjem fra dagens dont - og opdagede at et betragteligt udvalg af mine 9 kaniner og 15 høns befandt sig i haven. Overvejende på plænen for hønsenes vedkommende, ivrigt optagede i staude/rosenbedet for en del af kaninernes vedkommende  <B Døren til hønsegården stod på vid gab.
Nå, jeg havde haft besøg af en børneflok dagen før, som havde været nede at se på den zoologiske have, både ude & inde. Jeg tænkte, at jeg burde have været nede for at kontrollere, at døren var forsvarligt lukket derefter......... /o Lettere panik, for jeg skulle af sted igen på arbejde igen ½ time senere, men ½ spandfuld gulerødder & en skål majs i hønsegården og vanlig orden var genoprettet på ganske få minutter.
Tirsdag kom jeg hjem til samme syn som mandag. De fik så alle lov at muntre sig ude i et par timer, så gentog jeg proceduren fra dagen før, og kontrollerede omhyggeligt at døren var forsvarligt lukket. Jeg gik ind, tog et par ting ud af køleskabet, kikkede ud af vinduet - og døren stod på vid gab med hønen Titicaca og en enkelt kanin ude på græsplænen.
Det er en hasp som man bruger på almindelige havelåger, sådan en, som selv lukker sig i, når man lukker døren. For at man skal kunne komme ud igen, efter at være gået ind i hønsegården, er der trukket en stålwireløkke igennem et hul i lukkeren og videre igennem et hul i dørens sidelægte, så man ved at trække i den fra indersiden af hønsegården lukker haspen op. Lukkemekanismen er placeret i højde med et noget højt dørhåndtag, altså helt udenfor almindelig rækkevidde af høns & kaniner.
HVORDAN KOMMER DE UD ???????
Jeg har siden puttet en tværpind igennem lukkeren,for at låse den -  og de er så blevet på plads
Der er endnu ingen af dem, der har forsøgt sig med døren i den anden ende af hønsegården, som ellers er magen til ::)