Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal der til - lokalklubber  (Læst 77548 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #105 Dato: 22 Februar , 2011, 12:54 »
Vi har 123hjemmeside i Sydhavsøernes Fjerkræ Klub, det er en omfattende hjemmeside med rigtig mange billeder og en del general info. Jeg kun har hørt godt om- og der er rigtig mange klik på den hver uge. Den opdateres, når der kommer ændringer, så som f.eks kommende arrangementer og nye billeder til gallerierne.
Vores arrangementsliste er også at finde der.

Interesserede kan se mere på www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk

Hjemmesiden giver desværre sjældent nye medlemmer, nye medlemmer bliver stadig indmeldt på de forskellige arrangemenet, via andre medlemmer og nogle gange ved salg af høns.
Så den fordom med at en klub, SKAL have en hjemmeside, for ellers kommer der aldrig nye medlemmer, holder ikke rigtigt stik.

« Senest Redigeret: 22 Februar , 2011, 13:10 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

thorleif

  • Gæst
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #106 Dato: 22 Februar , 2011, 13:11 »
Paa den anden side, en hjemmeside som deres er jo et blikkfang, og da jeg begynte at planlaege flytning til Lolland, jeg kiggede igenom siderne, og med al den information jeg fandt fer, bestemte jeg meg for, at naar jeg kommer til Lolland, saa vil Sydhavsoeernes Fjaerkre-klub bli min klub. Den har da meget et tilbyde. Jeg vil jo tro, at folk der melder sig ind, paa stevner eller "hoensedager" eller hvorsomhelst, har kiget lidt paa siderne, saa de "kenner" kluben allerede. Uden en god hjemmeside ved folk fledst slet ikke hva kluben staar for?

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #107 Dato: 22 Februar , 2011, 13:29 »
Jeg tror bestemt heller ikke, at du skal undervurdere effekten af jeres hjemmeside, som jeg for øvrigt også har besøgt nogle gange - den er rigtig fin /o. Jeg tror også, at selvom det ikke umiddelbart virker som om, at den giver flere medlemmer, så er folk, som hører om klubben via arrangementer samt ved køb af høns fra medlemmer, måske lige inde ogs tjekke hjemmesiden ud inden indmeldelse. Det ville jeg i hvert fald gøre.
Men du har helt ret i, at en webside ikke gør det alene - men jeg tror næppe den skader på nogen som helt måde
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #108 Dato: 22 Februar , 2011, 13:31 »
Jamen jeg synes helt klart også at en klub behøver en hjemmeside, men den SKAL passes og opdateres, for ellers er det lige meget.

Der er RIGTIG mange klubber, som benytter sig af www.123hjemmeside.dk
« Senest Redigeret: 22 Februar , 2011, 13:46 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #109 Dato: 22 Februar , 2011, 15:01 »
Hmm.. Hjemmesiden er jo et supplement til f.eks. foldere og blade. Den kan efter min mening aldrig erstatte den personlige kontakt - og det passer dine erfaringer jo meget godt med, Lene.

Det er også rigtigt, at en hjemmeside skal vedligeholdes for at være et aktiv. Eller også være indrettet til "blot" at være en folder fra starten. Et slags virtuelt visitkort.

Er der iøvrigt nogen, der har erfaringer med klubber på Facebook? Det begynder en del virksomheder jo at bruge efterhånden.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #110 Dato: 22 Februar , 2011, 15:42 »
Jeg vil forsøge mig med at spørger om der er økonomi til en hjemmeside, om vi eventuelt kunne sætte kontigenten op. 50 kr er ikke meget for en sæson :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

thorleif

  • Gæst
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #111 Dato: 22 Februar , 2011, 16:50 »
Det kan tilogmed goeres helt GRATIS. Der er mange providers som tilbyder gratis hjemmesider, en god er www.fws1.com.
de "caches" ikke af soegemaskinerne, men de er aldeles ypperlige til at "lagre" information paa, samt hvis man trenger en hjemmeside gratis.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #112 Dato: 22 Februar , 2011, 18:29 »
Eller om de andre foreninger og klubber er interesseret i det ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #113 Dato: 22 Februar , 2011, 18:31 »
Er der ikke allerede 'noget' igang vedr. dette? Synes jeg at have hørt...
Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #114 Dato: 22 Februar , 2011, 18:55 »
Skægt nok, for går man ind på Danmarks Race due forening´s hjemmeside, www.raceduen.dk. så har de den samme opbygning som DFfR.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Thomas Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 304
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #115 Dato: 22 Februar , 2011, 20:35 »
jeg tilbyder hjemmesider til lokalklubber, www.raceavl.dk for mere info. Der er dog ingen der har anvendt muligheden endnu  :)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #116 Dato: 01 Marts , 2011, 09:47 »
Jeg vender lige tilbage til denne tråd, jeg takker for alle indspark og bidrag til debatten - og lad den bare fortsætte!

Jeg 'kom til' at blive valgt ind den lokale klubs bestyrelse for nylig, og i aften skal vi have det første bestyrelsesmøde. Jeg ved vi får en god diskussion om fremtiden - og mange af de ting der er blevet bragt op her. Tusind tak! Jeg håber det bringer os lidt videre i dette vigtige arbejde. (Og husk lige at støtte din lokale klub   ;D )
Mvh Marianne

Susanne

  • Gæst
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #117 Dato: 01 Marts , 2011, 12:53 »
Se lige her, hvordan man også kan henvende sig til nye medlemmer!

Ny side for nybegyndere/tvivlere/interesserede i den allerede eksisterende hjemmeside:

www.silkeborg-fjerkraeklub.dk

Kig under "For nybegynderen"

Stor respekt  /o

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #118 Dato: 01 Marts , 2011, 13:04 »
For søren da, det er godt, kunne godt finde på at kopiere idéen  ;)  /o

Faktisk er det en rigtig flot og informativ hjemmeside!
« Senest Redigeret: 01 Marts , 2011, 13:24 Fra Marianne M. N. »
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #119 Dato: 01 Marts , 2011, 18:36 »
Ja, Silkeborg fortjener stor ros for deres side /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk