Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....  (Læst 29140 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Dato: 14 Februar , 2010, 12:26 »
Nu må det altså godt blive forår, så vi ikke skal nøjes med billeder af denne idyl:

Foto: karina dj
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #1 Dato: 14 Februar , 2010, 12:51 »
Sikken er dejligt billede, ja forår kom nu for h...... vi savner dig, især på Sydhavsøen, hvor det lige nu sner til en forandring  >:(
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #2 Dato: 14 Februar , 2010, 13:10 »
Ja , vi skal jo have lavet nogle huller i jorden hos dig ... ;D

kh  jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline MarleneP

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 21
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #3 Dato: 14 Februar , 2010, 13:12 »
Jeg synes også vi har haft rigeligt med vinter nu. Det er lidt af et arbejde at skulle slæbe varmt vand ud til geder og høns to gange i døgnet. Og jeg er NOK glad for, at vi endte i Odsherred og ikke på Sydhavsøerne, for i har vel nok været hårdt ramt dernede!

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #4 Dato: 14 Februar , 2010, 13:16 »
ja foråret skal være velkommen, men ikke for hurtigt tøvejr så bliver der først vådt over alt så er det her vejr da at fortrække
Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #5 Dato: 14 Februar , 2010, 13:20 »
FORÅR  <+

Jeg har sat en pose såjord til optøning i fyrrummet, så jeg kan komme til at så lidt verbena og chili. Jeg gider simpelthen ikke mere vinter...
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #6 Dato: 14 Februar , 2010, 13:25 »
Og ja vi har fået meget sne og orker ikke mere.

Jeg må også slæbe vand fra køkkenet til fjerkræ og geder - er nu glad for at hestene er solgt. Så er der det mindre vand, som skal slæbes.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline viktor

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 220
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #7 Dato: 14 Februar , 2010, 13:38 »
Sneet inde på tredie døgn... vi vil ud og tumle os i de grønne enge...
1,5 tværstribet plymouth rock, 0,1 sussex, 0,1 hund

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #8 Dato: 14 Februar , 2010, 13:44 »
Og ja vi har fået meget sne og orker ikke mere.

Jeg må også slæbe vand fra køkkenet til fjerkræ og geder - er nu glad for at hestene er solgt. Så er der det mindre vand, som skal slæbes.

Hvis nu du ikke havde solgt hestene, så kù du ha kørt med kane rundt og vandet  :D  Børnene i nabolaget kunne have også have fået en lille tur, mod betaling naturligvis  ;D

Men jeg lover ALLE ! at i løbet af ganske få måneder bliver det forår, med masser af myg, fluer, tørke, varme bajere, 30° i skyggen og enorme mængder ukrudt der skal luges...  :-\

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #9 Dato: 14 Februar , 2010, 14:02 »
Jeg som ellers godt kan lide sne og kulde syntes også det er ved at være lidt træls! Vi har så meget is på jorden, at vi skøjter rundt. Den anden dag kørte postbudet galt på vores grusvej, fordi det var så glat.. så bliver det lidt træls ;)..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

karina dj

  • Gæst
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #10 Dato: 14 Februar , 2010, 14:29 »
 :D Ja jeg er altså én af de få kan jeg høre, der foretrækker sne fremfor mudder. Venter med rædsel på tøvejret, for det = mudder til anklerne  /d Hestefold, inkørsel...all over! Samt brunt i gråt og gråt i brunt. Elsker det lys vi har nu, og det har helt sikkert gjort vinteren nemmere at komme igennem for mig...

Har været sneet inde længe med en bil på sommerdæk...så jeg må indrømme jeg er ved at få lidt "kuller"  :D Men ikke noget æbleskiver, kaffe og en 1000 sider lang Kenn Follett bog ikke kan rette op på  ;)

På billedet ses den "onde" andemor med sit første kuld (som hun seføli passede til u.g.) Håber hun er sødere ved de andres kuld i år. Gud nåde og trøste den der får ruget ud FØR hende  :-\

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #11 Dato: 14 Februar , 2010, 14:30 »
Jeg vil egentlig også hellere have det vejr nu end mudder, men nå alt smeltevandet er i jorden, så er det jo fint igen :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #12 Dato: 14 Februar , 2010, 14:32 »
Min mand ELSKER bare det her vejr ::) Han synes det er så dejlig friskt :D Men nu var det jo heller ikke ham, som fik skældud af skraldemanden, fordi han sad fast i sneen på vores grusvej ::)

Jeg er ihvertfald ved at være træt af sneen, isen og frostvejret! Og når man vil ud med ungerne om formiddagen, så vil de stakkels mindste gerne ind hurtigst muligt igen, fordi de hele tiden falder, fordi der er så glat... Sommer, ja tak!  8)

Og Bjørn...ukrudtsdug i bedene og græsplæne for resten...SÅ kører det for dig! 8)

karina dj

  • Gæst
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #13 Dato: 14 Februar , 2010, 14:34 »
Vi har ekstreeeemt hård leret jord under et spadestik muld... det ta'r 7 lange og 7 brede at komme af med vandet... og på hele matriklen ligger der 2 meter høje bunker  :P Skal nok regne med det bli'r til en del vand  *s

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #14 Dato: 14 Februar , 2010, 20:46 »
Jeg vil bare gerne ha at sneen skal forsvinde og jorden tø op på det stykke hvor jeg skal ha gravet køkkenhave, får sgu snart dårlige nerver af at jeg ikke engang kan komme til at mærke af til bedene. Og hvad med de 1600kr roser jeg købte og plantede i efteråret? Er de long gone eller kan de klare sig under sneen? Ja stil selv flere spørgsmål ???
Nu tilbage som Johanne Schiødt