Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....  (Læst 33473 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #15 Dato: 14 Februar , 2010, 20:52 »
Johanne bare rolig ! Dine roser skal nok klare det, det snetæppe der ligger nu forhindre frosten i at tage dem, noget andet var hvis det havde været barfrost... roser kan næsten ikke få bedre vinterdækning end sne  /o

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #16 Dato: 14 Februar , 2010, 21:02 »
Ja den f......... sne. :-\ De stakkels høns er blevet til burhøns, og de kan knap huske hvad udenfor er. De har jo ikke været ude siden jul.
Når man kommer ned ad vores grusvej i bil og skal ind i gårdspladsen er man ved at jorde ind i en snedrive, smide noget grus kan man ikke da det er frossen, og posten skælder ud over det. :-\
Jeg glæder mig til sne/isen og mudderet er væk.
Glæder mig til at de forskellige planter/træer begynder at spire, suk.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #17 Dato: 14 Februar , 2010, 21:14 »
@Carina DJ

....Ken Follet....er det den nye, eller Jordens Søjler du har gang i..???   
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

karina dj

  • Gæst
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #18 Dato: 14 Februar , 2010, 21:18 »
Kaj... er lige startet op på efterfølgeren til "jordens søjler"  ;)

GKV

  • Gæst
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #19 Dato: 21 Februar , 2010, 07:52 »
Ken Follet er bare god!!!! Og bagefter kan man bygge en katadral selv ;D ;D

For øvrigt har den inspireret mig til at få Krap til uldfarvning i min have, hvis ellers sneen forsvinder på denne side af Skt. Hans.

VH Gunni.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #20 Dato: 21 Februar , 2010, 08:13 »
- så må jeg se at få købt  mig et eksemplar. Om en uge har jeg tre ugers ferie. Hvis klimaet fortsætter bliver der ikke meget at underholde sig med bortset fra oprydning i skuffer og skabe /d. En god bog er guld værd i denne situation :D
nåååh, forresten - jeg skal også have min hundehvalp hjem efter den første uge :).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #21 Dato: 21 Februar , 2010, 09:06 »


For øvrigt har den inspireret mig til at få Krap til uldfarvning i min have, hvis ellers sneen forsvinder på denne side af Skt. Hans.

VH Gunni.

Så kan du strikke et uldent dannebrogsflag. Det må være godt at flage med her om vinteren.
Kraprød er den første røde farve man havde, og blev derfor også brugt til uniformer og dannebrogsflag.
Indvidere er den nye kronprinsesse Mary tulipan også kraprød.
Hilsen
Peter

karina dj

  • Gæst
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #22 Dato: 21 Februar , 2010, 09:52 »
Jeg har osse farvet med krap, og den blev dyrket på Lejre forsøgscenter hvor jeg arbejde en periode... lækker farve  /o

Jeg er nu ikke kommet til noget krap i min bog endnu, men det glæder jeg mig da til  :D

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #23 Dato: 21 Februar , 2010, 11:21 »
@Karina
Jwg glæder mig heller ikke specielt til tøvejret virkelig får fat, men vi kan vel ikke undgå det, jeg har også lerjord under mulden, så vandet skal finde ned i de gamle grøfter og videre derudaf, for det kommer ikke bare ned i jorden, der jo også er fladmast af vægten fra helstene, så haleluja vi ska have hesteben i mudderbad, og det er en rædselsfuld tid, på den anden side er vinteren jo gået godt med frostjord de kan gå ovenpå, så de fleste måneder er jo gået godt.
Vi har da haft år hvor det har været et langt mudderhelvede, hvor hesteskoene blev hængene i dyndet.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

  • Gæst
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #24 Dato: 21 Februar , 2010, 12:10 »
Ina: Nemli! Jeg har dælme været lykkelig for frostvejret. Sidste år havde jeg en kleppert på 750 kg i folden med tendens til muk og mideangreb!  :P det var hårdt!

Vi skal nok klare tøvejret, og håber på at vandet hurtigt får åer at løbe væk ad  ;)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #25 Dato: 21 Februar , 2010, 12:14 »
Hvis der er noget der hedder hesttose, så har mine folde det, jeg har i de sidste 8 år haft en lille dreng på 178 og 750 kg gående rundt på foldene, så han har trykket godt.
Sidste gang vi lagde en fold om, havde vi store problemer med at få ploven dybt nok i.....
Og han kan genererer dyb dybt shit.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

  • Gæst
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #26 Dato: 21 Februar , 2010, 12:20 »
 :D Han lyder som en shire  ??? min var lidt tættere i det...kun 152  *f

Jeg stemmer på der findes et ord som hestose...

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #27 Dato: 21 Februar , 2010, 12:22 »
Når jeg ser på folden hvad mine to på 150-200 kg kan præstere, så tør jeg ikke tænke på Inas kæmpedyr.. Folden må ligne et krater når det er tøvejr...
Hilsen Susanne

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #28 Dato: 21 Februar , 2010, 14:04 »
- så må jeg se at få købt  mig et eksemplar. Om en uge har jeg tre ugers ferie. Hvis klimaet fortsætter bliver der ikke meget at underholde sig med bortset fra oprydning i skuffer og skabe /d. En god bog er guld værd i denne situation :D
nåååh, forresten - jeg skal også have min hundehvalp hjem efter den første uge :).

Her er også lidt interessant læsning evt. til ferien ::) http://www.bestinclass.dk/index.php/2010/01/global-warming/

GKV

  • Gæst
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #29 Dato: 21 Februar , 2010, 15:45 »
Jeg har osse farvet med krap, og den blev dyrket på Lejre forsøgscenter hvor jeg arbejde en periode... lækker farve  /o

Jeg er nu ikke kommet til noget krap i min bog endnu, men det glæder jeg mig da til  :D

Krap kommer til at betyde en gevaldig masse, men glæd dig, bogen er spændende.

Jeg skal have sået krap og vard, tror jeg det hedder, med det kan man lave næsten indigo blåt, men der skal vist meget til.

Jeg har ikke mindre end fire store sorte sække fulde af uldgarn fra mine egne merino og finuldsfår samt noget alpaca. Fåreulden er mest hvid, selvom jeg da også havde et par brune finulds og det er så her, jeg vil have noget af det farvet, men da naturfarverne på længere sigt bliver lidt for kedeligt, mest grøn/brun/ gul agtige, ja så skal der så nu lidt mere kulør på.

Meget smukt farvet bliver det dog med mynte,nærmest en støvet grøn.

VH Gunni.