Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt hønsehus  (Læst 41432 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #15 Dato: 24 August , 2009, 14:35 »
Det eneste pronblem jeg efterfølgende er stødt på, er at der dannes kondens på indersiden af vinduet, og det vand løber så ned over masonitpladen og giver grimme fugtskjolder under vinduet.

Det vindspærre du har brugt, er det plastikfolie el. lign. ? hvis det er plastik kan huset ikke ånde og det giver fugt problemer, til vinter vil det blive værre hvis du ikke gør noget ved det...

Høns afgiver meget varme og fugt, så jeg ville skære nogle ventilations-huller i toppen af hver gavl så varme og fugt kan komme ud af huset...  /o

Offline martin roed

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 125
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #16 Dato: 24 August , 2009, 14:49 »
Hej igen,

Huset burde ikke være for tæt, da der allerede er 'udluftningssprække' over døren samt jeg har sat en ventilationshætte ind.

Min vindspærre er ikke at plastik, men samme type som bruge i husbyggeri og til garager og lignende.
Jeg må eksperimentere mere til vinter med udluftning

Offline sette

  • Bruger
  • Indlæg: 183
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #17 Dato: 31 August , 2009, 07:52 »
så er huset næsten færdigt ,vi købte terasse brædder til gulvet,og har besluttet ikke at efterisolere det lige nu, det har kosted os ca 6000 kr indtil videre med hønsegård og hus.Idag skal der males rødt hus og hvidt inden i ,selvom det regner så må det ske mellem bygerne..
Vi har set nogle høns i avisen og det blir nok sidst på ugen der er helt klart til indflyttergilde :D
Vi glæder os til havehygge høns...
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #18 Dato: 31 August , 2009, 08:47 »
Det bliver spændende, held og lykke med hønseholdet!! Hvilke høns har I så valgt? Husk nu lige at sætte billeder ind, når de er hjembragt og installeret...  ;)
Mvh Marianne

Offline sette

  • Bruger
  • Indlæg: 183
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #19 Dato: 03 ſeptember , 2009, 16:15 »
vi har endnu ikke valgt hønseart da vi først ville lave hus og gård færdig ,men jeg har læst og læst på lektien så jeg håber der er nogle wyandotter eller store italienere eller lignende til salg hernede på lolland.Huset mangler en dør ,lidt sidde pind og redekasser+ et hul i væggen ..og gården mangler kun hønsenet foroven og dør nu.
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

hoejberg

  • Gæst
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #20 Dato: 03 ſeptember , 2009, 20:17 »
Hvor er den fin.

Offline sette

  • Bruger
  • Indlæg: 183
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #21 Dato: 05 ſeptember , 2009, 07:53 »
tak,og nu helt færdig.Vi skal hente nogle 3 måneder gsmle hønniker idag de er blandingsrace af gul orpington og bankiva så det er vi da meget spændte på  :D
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Susanne

  • Gæst
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #22 Dato: 05 ſeptember , 2009, 08:45 »
Held og lykke med det. Nu kommer I heller ikke til at kede jer foreløbig.  :D

Og sikke et par flotte huse, der er kommet ud af Jem og Fix' redskabsskure.  /o


Offline sette

  • Bruger
  • Indlæg: 183
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #23 Dato: 05 ſeptember , 2009, 17:04 »
tak tak,nej vi regner med der nok skal blive noget at lave men jeg har to piger på 13 der gerne vil hjælpe til ,og min nabo var inde med sine små børn og kigge og william som er knap 2 ,var ikke til at drive hjem igen..men de er altså også søde de små nye ....
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #24 Dato: 05 ſeptember , 2009, 19:25 »
Tillykke med dem. <I <I <M <L <I <L <I
Der er virkelig basis for rendyrket engagement og hygge.
Skønt at naboen og deres dreng også glæder sig over dem, det lyder unægteligt som at det også bliver til deres glæde at I har valgt at få høns.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #25 Dato: 05 ſeptember , 2009, 19:40 »
Jeg siger også tillykke, og hvor er de kønne!  /o
Mvh Marianne

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #26 Dato: 05 ſeptember , 2009, 19:40 »
Hvor er de smukke, Sette, tillykke med dem.  *p
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline sette

  • Bruger
  • Indlæg: 183
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #27 Dato: 06 ſeptember , 2009, 08:35 »
tak for alle de søde ord,og ja de er både søde og smukke dyr, men nøj hvor var de svære at få ind i aftes og ud af huset igen her til morgen ,men de er jo også kun ca 3 måneder og det er et nyt sted de er kommet så vi håber de lærer det.De flyver faktisk meget op men deres far var jo også en bankiva og en meget flot hane.De skal nok blive til glæde og gavn for os og naboen .I næste weekend får vi besøg af min nevø på 2 og niecen på 4 år fra Nørrebro så de blir også helt vilde med hønsene  ::)
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #28 Dato: 06 ſeptember , 2009, 11:06 »
Hvis du nu venter lidt med at få dem i seng, har de sat sig til at sove i en bunke udenfor.
Når de har sat sig til at sove, flytter de sig ikke, og man kan stille og roligt tage dem, uden at skræmme livet af dem.

Du skal naturligvis holde øje, for der skal jo ikke gerne komme indbrud så de bliver spist inden du kommer ud, men lige når det er tush mørke så går de til ro, men det er jo også det tidspunkt ræven jager, så hold øje på afstand.
Når du har lagt dem i seng et par gange går de selv ind.
Det er heller ikke nødvendigt at jage dem ud, de kommer eftrhånden som de føler sig trygge ved deres hus og kender det, så går de ud også er det også lettere for dem at finde hjem igen.
Tålmodighed er en dyd.  /o

De er meget smukke at se til, så tillykke med dem.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline sette

  • Bruger
  • Indlæg: 183
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #29 Dato: 13 ſeptember , 2009, 09:07 »
de gjorde stor lykke i denne weekend ikke kun hos børnene ,men også oldemor på 98 var glad ,hun har selv boet på landet hele sit liv og haft alle slags fjerkræ tror jeg ,men bor nu i ældrebolig.
Nu går de selv ind om aftenen og ud om morgenen- jo de lærte det hurtigt.
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .