Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: første æg  (Læst 1791 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
første æg
« Dato: 20 Juli , 2022, 18:36 »
da da så fik jeg mit første æg fra mine nye maraner. 22 uger og den næste har skæg så hun er nok blandet af araucaner og maraner. Der er jeg så spændt på at se hvilken farve æg den kommer med.  Jeg har det næsten ligesom da jeg skulle være mormor for første gang, jeg fik også at vide at så er man rent ud sagt ikke rigtig klog, men det har jeg det helt fint med
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: første æg
« Svar #1 Dato: 21 Juli , 2022, 12:46 »
Til lykke !, Rigtig klog ?, hvem skal bedømme det  ;), Bare man selv er glad og tilfreds med det man har med at gøre, så er andres mening ligegyldig, set med mine øjne :),

Det er da 1000-gange bedre at glædes over livets små og store gaver, end ødelægge den med krige og . . . . . .

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: første æg
« Svar #2 Dato: 21 Juli , 2022, 15:06 »
Det har du helt ret i Hans-Kurt men det er nu heller ikke fordi jeg tror folk har stemplet mig, det er bare glæden der bobler over for os. Og jeg kan i samme åndedrag fortælle jeg har fået en ny hane på 17 uger som blev sat ind i store hønsehuset sammen med 3 damer han er vokset op sammen med. Og jeg siger bare hanen er ved at sætte de gamle damer på plads og vise hvem der bestemmer her, og han passer i den grad på de 3 damer at der ikke sker dem noget.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner