Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hus. Gård. Fritgående.  (Læst 1189 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 133
Hus. Gård. Fritgående.
« Dato: 11 Maj , 2013, 19:44 »
3 spørgsmål, og jeg prøver lige at tage dem hver for sig i håbet om det ikke bliver alt for rodet.

Huset: Jeg skal til at lave hønsenes nye hus, hvor der skal laves to ved siden af hinanden.
Langsiden er 4,50m så vidt jeg lige kunne måle og udad i rummet overvejer jeg at tage 2,5-3 meter, sådan at hvert af rummene bliver 2,25x2,5-3m.
Hvis jeg vælger 3 meter bliver hver af rummene 6,75m2, hvor mange høns vil det være optimalt til?

Gården: Jeg er igang med at male træværket som skal bruges til hønsegården, som kommer til at måle omtrent 4,50x4,50x1,80m = 20,25m2, jeg har dog planer om den med tiden skal udvides yderligere, når jeg lige regner ud hvordan det skal kringles, da den også skal deles i to.

Fritgående: Ja.. Jeg vil jo gerne at når vi er hjemme, at hønsene kan komme ud lidt på skift og lufte bentøjet, men jeg har to tanker som går imod det: 1; kan hønsene svømme? Da vi har en kæmpe nedgravet pool som jeg er bange for de skal falde i, og ikke kunne komme op. 2; er bange for landmændene som har marker hele vejen rundt om vores grund vil blive temmelig irriteret hvis hønsene begynder at spise deres afgrøder, men grunden til jeg gerne vil kunne lukke dem ud, er jo at takket være pool vrimler hele haven med alt slags småkryb, som de garanteret ville elske at smovse sig i, af biller i alle størrelser og massevis af frøer i alle afskygninger.

Håber I kan komme med nogle gode input til mine tanker. Gården ved jeg godt er lidt lille, men den vil blive udvidet så meget der er plads til hvor de ligger, der er lige en gammel mødding i vejen til den kan blive rigtig stor, sådan for alvor. Første priotet er bare at få en lavet så de kan komme ud istedet for at gå inde, så må de nøjes lige til en start.
« Senest Redigeret: 11 Maj , 2013, 19:46 Fra Loan »
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hus. Gård. Fritgående.
« Svar #1 Dato: 11 Maj , 2013, 20:06 »
Lige kort vedr. høns og svømning: ja, høns kan svømme. Min den ene hane hane blev skræmt af indtrængende hunde sidste sommer og sprang i havedammen i panik. Han flød og padlede selv i land uden problemer.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"