Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kære køber  (Læst 51870 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frusmil

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Sv: Kære køber
« Svar #15 Dato: 09 Juli , 2011, 00:01 »
Jeg har desværre ramlet ind i del dårlige undskyldninger her på det sidste, fra købere som jeg naivt troede var oprigtigt interesseret, især når de selv tager kontakt til mig..

Kære Lene
Hmm det er surt - kan det afhjælpes ved f.eks. at skrive noget om
Kræver du har hønsehus/udeområde
Regn med at 3 høns koster kr. xxx per måned i foder
etc...
Smil fra
Anja

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kære køber
« Svar #16 Dato: 09 Juli , 2011, 00:12 »
Thorleif har en rigtig god pointe i hans forslag. Og det behøver ikke være halvdelen af købssummen. Et par hundrede kroner vil sikkert sortere de 'usikre' fra med det samme.
Og med netbank kan en overførsel jo arrangeres ganske hurtigt.
Mvh
Erik Andersen

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Kære køber
« Svar #17 Dato: 09 Juli , 2011, 11:04 »
Jeg har også mange dårlige erfaringer med købere der enten ikke dukker eller ringer og aflyser en handel.Derfor holder jeg ALDRIG dyr tilbage til levering på et senere tidspunkt.Det er efter først til mølle-princippet.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Kære køber
« Svar #18 Dato: 09 Juli , 2011, 12:02 »
Jeg har også mange dårlige erfaringer med købere der enten ikke dukker eller ringer og aflyser en handel.Derfor holder jeg ALDRIG dyr tilbage til levering på et senere tidspunkt.Det er efter først til mølle-princippet.

Samme her og der gør jeg heller ikke. men det er da generelt alt :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Kære køber
« Svar #19 Dato: 09 Juli , 2011, 15:53 »
Kære Lene
Hmm det er surt - kan det afhjælpes ved f.eks. at skrive noget om
Kræver du har hønsehus/udeområde
Regn med at 3 høns koster kr. xxx per måned i foder
etc...
Smil fra
Anja
Det er vel en selvfølge at man har et hønsehus og tilhørende hønsegård.Er det foderprisen på et "husmandshønsehold" der afgør om man skal have høns,så lad være.Man får aldrig "gratis" æg,hvis det er det man regner med.En hobby med fjerkræ er slet ikke gratis.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Kære køber
« Svar #20 Dato: 09 Juli , 2011, 19:27 »
Uvidenheden er STOR. Jeg har folk der vil købe høns uden at vide noget som helst overhovedet. Tillige er der folk der både vil købe foder og strøelse med. ??? Intet er forberedt ;)  Jeg trækker lidt op smilebåndet, og bruger så god tid på at forklare dem om at holde høns. Jeg henviser til forum, og stiller mig til rådighed for senere kommende spørgsmål. :D Jeg tror på at en god vejledning fra sælger giver de bedste forhold for vores fjerkræ
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kære køber
« Svar #21 Dato: 09 Juli , 2011, 20:04 »
Der er mange muligheder at sælge dyr på. Jeg vil kun benytte mig af Forummet her, SFK´s og min egen hjemmeside til annoncere dyr på.

Og så HÅBE på at det er nogenlunde fornuftige mennesker som henvender sig  ;)

Og hvis ikke de bliver solgt, tjae så er der jo altid den meget kolde løsning, selvom jeg er lidt imod at slagte høner, for de kan sagtens gå og hygge sig i en have, selvom de ikke opnår 97 point på en udstilling.

Men på den anden side, så vil jeg heller ikke forære dem væk... så hellere æde dem, for jeg får hverken foderet til dyrene eller min egen mad forærende af butikkerne.
« Senest Redigeret: 09 Juli , 2011, 20:11 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Kære køber
« Svar #22 Dato: 09 Juli , 2011, 21:00 »
Jeg har også afvist købere uden for pædagogisk rækkevidde :D
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kære køber
« Svar #23 Dato: 09 Juli , 2011, 22:50 »
Tillige er der folk der både vil købe foder og strøelse med. ??? Intet er forberedt ;) 

I sådan et tilfælde ville jeg, på den mest pædagogiske måde, bede dem komme igen om en uge eller to når de havde alt forberedt til indkvartering af høns. Og skulle de så vælge ikke at vende tilbage, ja så er mine høns næppe gået glip af noget.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kære køber
« Svar #24 Dato: 29 Juli , 2011, 23:08 »
Desværre har det vist sig at også Forumsfolk kan løbe fra deres aftaler og brænde folk af........ja tænk engang at det kan ske her på "vores" trygge Forum.

Her er lige nogle oversættelser :
Jeg skal lige tænke over det = jeg vil ikke købe alligevel.
Jeg må ikke købe for min bedre ½del = jeg er ikke "mand" nok til at sige fra selv.
Jeg skal bare have nogen havehøns, ikke udstille = jeg skal bare have hønsene billigt.

Angående den sidste, så skal jeg bruge den på foderstofbutikken. Hvor jeg vil sige, "Det er bare foder til frasorterede høns så jeg vil gerne have det til ½ pris".

Selvfølgelig skal prisen på gode dyr og mindre gode dyr være forskellig, men grundproduktions prisen er nu alligevel engang den sammen.
Senere er der også udgifter til f.eks ringe og vaccination..

I forvejen er prisen på racefjerkræ ikke fulgt samme prisudvikling som f.eks racehunde- og katte, og desværre er høns for mange stadig kun 2.rangs dyr som ikke skal koste noget hverken i indkøb, eller i foder.

Selvfølgelig er det vores hobby og ikke vores levebrød (gudskelov for det) (eller jo hvis man slagter, så er det lidt ) så vi skal ikke spinde guld på vores høns, men det er nu meget rart at få dækket lidt af udgifterne og ikke mindst blive værdsat for det man prøver at gøre, nemlig at holde liv i de mange forskellige racer.

Det vil sgu være trist hvis der til sidst kun var hvide og brune hybridhøns tilbage at købe...eller ??

Endvidere bliver prisen på foder og el bestemt ikke mindre, som tiden går...


« Senest Redigeret: 29 Juli , 2011, 23:10 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kære køber
« Svar #25 Dato: 29 Juli , 2011, 23:36 »
Der er selvfølgelig også gode, seriøse og stabile købere ind imellem og stor tak til jer.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bo Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 28
  • Hej her fra vores paradis.
Sv: Kære køber
« Svar #26 Dato: 30 Juli , 2011, 04:06 »
Nu skal man jo ikke tro at alle, der henvender sig på en annonce, absolut vil købe, er der ikke sat en pris, vil folk måske lige høre hvad fjerkræet koster, og får folk så en pris er det vel normalt at de har 3 muligheder,
1. At Købe, det må kaldes en bindende omstændighed.

2. Sige nej tak, Det er vel også okay.

3. Meddele at man lige vil tale med sin bedre halvdel om det, det er vel respekt for den man lever sammen med, mand eller kvinde.

Vælger man det sidste, har man ikke givet tilsagn, og sælger kan sælge til hvem han/hun vil, og køber, han købe eller lade være.

Og at man gerne vil tænke over tingene er vel ingen forbrydelse!!!!!!
4 dejlige Katte . Danske landgæs - Franske gæs - Sort hvid sussex - Petit fleur - silkehøns - Dansk landrace stor og dværg - perlehøns - moskusænder - danske landænder - indiske løbeænder - dværgkaniner - fransk vædder -

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Kære køber
« Svar #27 Dato: 30 Juli , 2011, 05:16 »
Jeg har heldigvis ikke  prøvet nogen af de omstændigheder - tværtimod!!

Jeg har kun haft gode oplevelser med dem der har købt fjerkræ af mig, men jeg kan godt sætte mig ind i at det kan være ærgerligt at blive brændt af af nogle man troede var sikker.

Men der er jo blevet nævnt muligheder for at tage dette i opløbet: Forudbetaling er en god ting, eller jævn kontakt så køber/sælger ved hvor alvorligt det er
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kære køber
« Svar #28 Dato: 30 Juli , 2011, 07:48 »
@ Bo

Det er lige netop din punkt 1 det nogengange kniber med...og så står man der...bruger tid...venter....aftaler skal holdes, selvom det bare er et salg af et par høns.

Selvfølgelig er din punkt 2 + 3 helt okay. Angående punkt 3, så skal den indvolverede partner også være klar over det forestående køb... jeg har prøvet at handle med en, som gerne ville købe, men i 11. time sprang fra med den undskyldning at partneren ikke ville alligevel. Så "baglandet" skal være i orden og informeret.

Jeg forventer bestemt heller ikke at folk som henvender sig på en annonce uden pris, vil købe, (så naiv er jeg trods alt ikke) mange vil nemlig slet ikke købe, de er bare nysgerrige.

Så Bo bare helt rolig  /o
« Senest Redigeret: 30 Juli , 2011, 08:13 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Kære køber
« Svar #29 Dato: 30 Juli , 2011, 09:57 »
Nej det er ingen forbrydelse at sige, "jeg skal lige tænke over det", men det er pisse træls at folk så ikke liiige kunne tænke sig om/over det inden de henvender sig.
Jeg har tit tonset rundt i mine store flokke, for at finde netop den bestemte farve som man ønsker, og som måske var tæt på udsolgt hos mig.
Så vender man glad tilbage - på købers vejne, glad, da det kan lade sig gøre, og får bare at vide, at man skal liiiige tænke over det. Eller som jeg blev præsenteret for en anden gang: jeg skal lige have manden min "med på Orpington vogenen". I den grad uforskammet.
Jeg siger bare, få da for pokker tingene snakket igennem inden man henvender sig, og forstyrer sælger.
Har mange henvendelser via G&G og DBA, som næsten altid er OK, uden bøvl. Men desværre er de fleste af mine dårlige oplevelser, med at fortryde en bestilling, fra kontakter via dette Forum.