Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Andemor slår ællingerne ihjel!  (Læst 3279 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LILLEL

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Andemor slår ællingerne ihjel!
« Dato: 15 Maj , 2011, 19:31 »
Hej.

Vi fik for omkring 20 dage siden 6 moskusællinger, men vi har det problem at andemoderen dræbte 3 af dem! :( Vi har taget andemoderen væk fra de sidste ællinger så der ikker sker dem noget.
Ved i hvorfor at andemoderen ikke vil havde dem?? Det samme skete sidste år med en anden andemor.

Håber der er nogen der har en forklaring.

 

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Andemor slår ællingerne ihjel!
« Svar #1 Dato: 15 Maj , 2011, 19:45 »
Velkommen på forum, Lea :D
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med ænder, men det er der heldigvis andre her, der kan.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Andemor slår ællingerne ihjel!
« Svar #2 Dato: 20 Maj , 2011, 21:23 »
Uha jeg kan ikke sige dig hvorfor hun slår sine børn ihjel, der er nogen der ikke egner sig til at være mødre, og det sker også for høns, og så må man jo tage dem ud af avlen, men det er da lidt sært at du har to ænder der ikke gider ællingerne,, er de i familie med hinanden
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Andemor slår ællingerne ihjel!
« Svar #3 Dato: 20 Maj , 2011, 21:29 »
er du sikker på at det er andemor der gør det og ikke den anden and eller andrikken? går de for sig altså ællingerne og deres mor? eller er de sammen med andre dyr?
nogle gange kanandrikken være hård ved de små eller anden and der ikke selv har ællinger...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Andemor slår ællingerne ihjel!
« Svar #4 Dato: 21 Maj , 2011, 00:07 »
Jeg har nu også oplevet en gråand, der smed ællingerne ud af reden så snart de klækkede. Hun havde ruget fint, men så snart de kom ud af æggene, så ændrede hun holdning til det der med moderskab. (Jeg reddede det sidste æg og havde en ælling rendene i hælene af mig hele den sommer).
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline LILLEL

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Andemor slår ællingerne ihjel!
« Svar #5 Dato: 21 Maj , 2011, 09:07 »
Ja, de to ænder var i familie. Andemoderen gik alene med sine ællinger i et bur for sig selv, så andrikken har ikke været sammen med ællingerne. Det der var lidt underligt, var at der gik ca. en uge hvor den passede dem alle godt, før at den dræbte dem.?