Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Yeah!!!! Fantastisk...  (Læst 1319 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Yeah!!!! Fantastisk...
« Dato: 06 Juni , 2010, 16:05 »
Tænk det lykkedes.... Jeg har de sidste par dage åbnet ind til hønsehuset mange gange, lagt øret tæt ind til de 2 skruk høner wyandotter der nu har fundet ud af at dele æg, efter mange kampe  :)

Men her for 2 timer siden da jeg åbnede kom der en skøn lille nusser brahma kylling hoppende hen til mig... pip pip pip.. ej hvor kært - jeg har aldrig oplevet noget så sødt før..  /o

Skyndte mig at stille vand og kyllingefoder ind til den. De 2 damer hakkede mig - av har helt mærker, så blev bekymret for den lille nusser, men den hakkede de ikke efter. Den ligger nu og hygger mellem de 2 store dynede mødre  :D sjovt som naturen bare selv kan finde ud af det... og her kæmpede vi med skruk kasser og alt muligt. Der er 2 æg endnu, spændende at se om de bliver til noget.

Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Yeah!!!! Fantastisk...
« Svar #1 Dato: 06 Juni , 2010, 21:17 »
Tillykke  :D Ja, det er superskønt, når det lykkes  *y
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Yeah!!!! Fantastisk...
« Svar #2 Dato: 07 Juni , 2010, 07:48 »
Tillykke med den lille ny  <- <- <-
Kyllinger er lige fantastiske HVER eneste gang, i år har jeg syv kuld, og hver eneste klækning har været lige spændende. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: Yeah!!!! Fantastisk...
« Svar #3 Dato: 07 Juni , 2010, 10:36 »
Tusind tak  :D er helt overvældet over hvor sød sådan en lille en kan være  :D

- jeg har læst noget om at de kan klække helt på 25. dagen?? for så er der jo chance for at der kommer 2 kyllinger mere... i fredags var 21. dagen, den lille kylling kom på 22.dagen - så jeg venter spændt.

Men er meget forundret over at de kan finde ud af at dele kyllingen, den puttet sig mellem dem, og de viste den i går kollektivt hvordan man drak, det var så sødt at se på... nu håber jeg bare den får spist noget og den overlever.  /o

Hilsen fra mig

Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex