Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Uæææææ, går dette bra går alt bra  (Læst 4997 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Uæææææ, går dette bra går alt bra
« Svar #15 Dato: 31 Maj , 2010, 17:55 »
Nu har jeg fået ud 18 stk....og Børge hinnen var tørket i deres fjeder, så jeg har hjulpet dem ud  90 %, så nu ligger de og er frie fra skallene...der er endnu 14 der ikke har startet at klække, så jeg krydser fingre for nogle flere
 *k *k
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Uæææææ, går dette bra går alt bra
« Svar #16 Dato: 31 Maj , 2010, 18:17 »
Du må ikke fjerne hinden, det fik jeg streng besked på, fjern skallen i den tykke ende af ægget, gør så hinden våd, evt med en sprayflaske med varm vand, lad den ligge i rugeren så har den temperaturen, ser hinden tør ud ugen så mere vand.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Uæææææ, går dette bra går alt bra
« Svar #17 Dato: 31 Maj , 2010, 18:38 »
Jom men nu har de kæmpet så længe, har 4 som har dødd fordi de ikke har klart det, de fik jo frostskade i nat  /d
Når de har kæmpet så længe er det valget mellem at de dør af udmattelse eller at de ikke klarer den når de er kommet ud, mit valg var så at tjekke dem jevnlig, hjælpe dem lidt mere ud hver gang dsamtidig som jeg sprøytet på med vand..... :-X nu er 18 ude, og 14 der ikke har lavet hul i æggene

Tror de var trætte nog disse små, og var glade for lidt hjælp, det sidste skub gjorde de selv, og hinden hang fast i deres fjeder, så jeg tror jeg har gjort det rigtige overfor disse...

MEn enig John dersom alt går normalt skal man ikke hjælpe dem,
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Uæææææ, går dette bra går alt bra
« Svar #18 Dato: 01 Juni , 2010, 10:53 »
Jeg klarte å redde 21 etter intens overvågning igår, de havde kæpet længe og tror de var en del nesat i kræfter efter den kolde nat, jeg mistet kun 6, så er ganske stolt af mig selv

de levde igår, men idag morges var de døde, jeg hjalp dem ud med hovedet så de kunde trække vejret, men som Børge skrev så har hinnen været klistret fast i deres krop og de var døde af udmattelse

Men de 21 skal ind i badeværeslet og leve lykkens glade dager i en tid :)

Glæder mig til at komme hjem og ordne dem, de eldste er allerede ved at hakke i mine fingre og efter skal  i klækkebakken :)
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Uæææææ, går dette bra går alt bra
« Svar #19 Dato: 01 Juni , 2010, 11:22 »
Det var godt du holdt så fint øje med dem, Yngvild, ellers havde du sikkert haft betydeligt flere døde.
Og det med hinden man ikke skal pille i, ja det er også rigtigt, sålænge at det går godt, men når man kan se, at de har lagt længe og hinden er tørret ind på kyllingen, så hjælper jeg hver eneste gang, og har endnu ikke haft nogen, jeg har mistet på den konto.
Problemet er bare, at når man begynder at hjælpe, så kan man godt regne med at man skal hjælpe resten, fordi fugtigheden forsvinder pist væk... og er ikke nemt at opbygge igen.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Uæææææ, går dette bra går alt bra
« Svar #20 Dato: 01 Juni , 2010, 11:44 »
Det var vel det jeg og fant ud at var galt når det først var blevet sådant...

Burde jeg hjulpet dem helt ud de 6 jeg mistet igår? den ene hjalp jeg helt ud, men den var og død, jeg hørte dem pive alle 9 og hakket i ægget, så jeg lavet først hul så jeg kunde se næbbet, men da jeg skulde i seng og der ikke var skedt noget mere hjalp jeg dem så de fik hovedet ud, og tænkte så at når de nemt kunde trække vejret så ville de klare resten, men det var tørret ind i deres fjeder...

Jeg glæder mig over de jeg reddet, og får 10 daggamle fra en anden næste uge, så jeg får dem jeg skal ha...

Tak for hjælp Børge!!
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger