Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvilken af disse racer vil i anbefale?  (Læst 14089 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #15 Dato: 21 April , 2009, 09:38 »
Hmm, læste lige at det ikke var så smart med hund i nærheden af silkehøns??Vi har nemlig en labrador....
Foreløbig så virker det som at silkehøns passer perfekt til mig ;)

Det gør de nok stadig.
Vi har netop haft en dalmatiner(-hund) på weekend til pasning for min veninde. Hunden havde ikke nogen erfaring med høns og mente da de skulle jagtes lidt ligesom solsortene. Hun var i snor, da hun så dem første gang og derefter gik jeg sammen med hende i haven (hønsene var løs i haven) til hun havde vænnet sig til hønsene. Jeg sagde nej når hun ville efter hønsene og roste hende når hun var ligeglad med dem. Det virkede. Hun havde dog nærkontakt med en stor kylling på et tidspunkt og det blev straks straffet med en "god" gang skældud. Så var problemet ikke eksisterende mere - hunden ignorerede stort set hønsene hele weekenden. Og det er altså ikke en specielt veldresseret eller - trænet hund - bare ganske almindelig familiehund med almen opdragelse.
Så silker er ikke "værre" at have sammen med en hund end så meget andet fjerkræ. Go for it.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #16 Dato: 21 April , 2009, 10:01 »
Min nu forlængst afdøde Schæfer rørte heller aldrig fjerkræet, eller kattene som også hørte til huset.

Meeeen fremmede katte fik vist døren  ;D Så hunden/katten skal bare lære hvad de må og ikke må røre.

Mine to katte jeg har nu og dem jeg har haft i tidens løb, lærte også alle at holde sig fra fjerkræet.



Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #17 Dato: 21 April , 2009, 10:29 »
Silker er søde, bløde, blide og bliver nemt tamme... Det er min ringe erfaring, efter at have været 'silkemor' i nogle få uger, og jeg er rigtigt glad for dem.
Mvh Marianne

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #18 Dato: 21 April , 2009, 10:42 »
Ellers skal du bare starte med at få ig en skrukhøne med kyllinger, så får selv det største rovdyr respekt tror jeg... Mine katte og selv min gamle blinde hund ved ihvertfald godt at de der fjerklumper er noget man skal passe godt på ikke at komme for tæt på ;)

 *t
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #19 Dato: 21 April , 2009, 10:51 »
Jeps, vores weekend-hund kom også til at kigge et øjeblik for længe på silke-kuldet og straks spænede Tante Skrap (hønemor) efter hunden med basken og skræppen.
Det er et levende hundehegn. *f
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #20 Dato: 21 April , 2009, 11:00 »
Barnevelderne er altså heller ikke så dumme. De er smukke! og de er mindst ligeså charmerende i adfærd som silker...

Mht. hund.. ja så er det jo et spørgsmål om opdragelse. Nogle hunde er dog så jagtivrige, at de starter efter hvad som helst der løber. De vil måske have nemmest ved at lære at omgås meget rolige høns?!

Hos os er labradoren rimeligt hønsevenlig, hvorimod vores bernersennen mener, fjerkræ er noget gud har sat på jorden for at han kan selv-barfe. Det har kostet et par moskusænder...

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #21 Dato: 21 April , 2009, 12:29 »
Hos os er labradoren rimeligt hønsevenlig, hvorimod vores bernersennen mener, fjerkræ er noget gud har sat på jorden for at han kan selv-barfe.

 *g
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

smilla25

  • Gæst
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #22 Dato: 21 April , 2009, 17:09 »
Tusind tak for alle svar! :D Vores hund er kun 4 mnd, så det skal hun sagtens få lært!!=)

suham

  • Gæst
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #23 Dato: 21 April , 2009, 17:12 »
Nu ved smilla ihvertfald hvilken hund hun kan vælge ;)

Jeg har haft silkehøns og må sige, at jeg aldrig nåede at blive glad for dem. Høns er ikke begavede dyr, men silkehøns er da indtil videre suverænt den mest ubegavede race, jeg har haft. Eksempelvis så jeg en af dem tage en blunder blot en meter fra hønsehuset efter et aftenmåltid, og den vågnede åbenbart først efter nattens frembrud. Desværre for den blev det den nat skybrud og til trods for føntørre og gulvvarme som førstehjælp, så døde den af oplevelsen. Synd.

Jeg har haft flere forskellige racer haner, men silkehanen opførte sig nærmest tegneserieagtigt, når jeg nærmede mig hønsegården. Skabte panik med vingerne i vejret, som naturligvis smittede af på hønsene (forsk. racer), som tidligere havde været rolige ift. mig. Ret træls.

Jeg kan ikke anbefale silkehøns pga det lave intellekt, som jeg konstaterede hos dem. Derimod har jeg været rigtig glad for barnevelder, som minder om australorps og sussex i gemyt. God fornøjelse med dit valg, smilla.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #24 Dato: 21 April , 2009, 17:28 »

silkehøns er da indtil videre suverænt den mest ubegavede race, jeg har haft.

Sune, hvor har du været hele mit liv ???  *g *y *y *y *e
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #25 Dato: 21 April , 2009, 19:27 »
Hmmmmm.... så er det måske derfor de så nemt bliver tamme - de ved ikke bedre!!   *g
Men bløde er de  *p
Wanda... ham Sune kom da som sendt fra himlen, hva...
Mvh Marianne

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #26 Dato: 21 April , 2009, 20:12 »
Nåårh, Wanda, det var da godt, der kom en på Forum, der holder med dig. ::)
Meeeen, I er jo helt galt i byen - desværre (for jer).

Det kan ikke siges for tit;

SILKER ER SEJE[/color]
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #27 Dato: 21 April , 2009, 20:39 »
Sune, hvor har du været hele mit liv ???  *g *y *y *y *e

Haha, Wanda! :D Du er bare...mmmmmmmmm......skønno!!! :D

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #28 Dato: 21 April , 2009, 20:51 »

Det kan ikke siges for tit;

SILKER ER SEJE[/color]

Eller også er de bare så dumme, at aldrig har opdaget, hvor dumme de er... Ligesom med Rambo ;D

Nå, nej spøg til side - ens egne høns er jo (næsten) altid de vidunderligste. Heldigvis! Glæder mig til at høre, hvad du vælger Smilla.
Selv har jeg jo ikke valgt race. Vi er blevet udvalgt  ;D

Susanne

  • Gæst
Sv: hvilken af disse racer vil i anbefale?
« Svar #29 Dato: 21 April , 2009, 21:00 »
HOVHOVHOV!

PROTEST! PROTEST!

Silkehøns er de MEST begavede høns, der findes! Ihvertfald er de sjove og smukke. Og i hvertfald NOGET begavede. LIDT i hvertfald!

Mine havde engang lagt sig i en dynge udenfor hønselemmen fordi jeg havde glemt at åbne den!

Det er da begavet!!!! Så de ku holde varmen!!

Jeg har osse flere gange haft nogen, der lå og rugede på de bare høvlspåner!

Det er da osse begavet!!! Det ku jo være spånerne var befrugtet!!

Og når nogen siger, at silkehøns kun har et hovede for at det ikke skal regne ned i kroppen - så er det ren ondskabsfuldhed!!!

EEEELSKER simpelt hen silkehøns!!!!!