Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ræv på besøg....møg irriterende!  (Læst 2192 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jamika

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
  • 35 små i huset...super hyggeligt :O)
Ræv på besøg....møg irriterende!
« Dato: 12 Oktober , 2012, 21:30 »
Er der noget mere irriterende og ærgerligt end at ræven kommer på besøg når man nu endelig har fået tyndet ud i bestanden. 1 Australorps høne startede møgdyret ud med i forgårs. Og så i nat røg 15 silkehøns. Kun en enkelt hane overlevede uden fysiske skrammer. Og for at det ikke skulle være løgn er der her til aften er en plymouth Rock høne pist forsvundet. Så nu står jeg og mangler dvs høns. >:( Så nu kommer weekenden til stå på nye indhegninger og desværre fliselægning.....ØV
Med Venlig klukken

Julie;O)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Ræv på besøg....møg irriterende!
« Svar #1 Dato: 12 Oktober , 2012, 21:34 »
Er der noget mere irriterende og ærgerligt end at ræven kommer på besøg

Nej. ;)

God arbejdslyst med at sikre mod rævene.
Mvh
Erik Andersen

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Ræv på besøg....møg irriterende!
« Svar #2 Dato: 12 Oktober , 2012, 21:35 »
Er der noget mere irriterende og ærgerligt end at ræven kommer på besøg når man nu endelig har fået tyndet ud i bestanden. 1 Australorps høne startede møgdyret ud med i forgårs. Og så i nat røg 15 silkehøns. Kun en enkelt hane overlevede uden fysiske skrammer. Og for at det ikke skulle være løgn er der her til aften er en plymouth Rock høne pist forsvundet. Så nu står jeg og mangler dvs høns. >:( Så nu kommer weekenden til stå på nye indhegninger og desværre fliselægning.....ØV

Du behøver såmænd ikke lave det store arbejde, mht. til sikring af gårdene, blot en strømførende tråd rundt, så er du fri for at dele dit fjerkræ med ræven

Offline Jamika

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
  • 35 små i huset...super hyggeligt :O)
Sv: Ræv på besøg....møg irriterende!
« Svar #3 Dato: 12 Oktober , 2012, 21:44 »
Godt så...det lyder pragtfuldt :) Hvor får jeg så fat i sådan noget tråd?, Harald nyborg? og hvor vil du anbefale at man sætter det?
Med Venlig klukken

Julie;O)

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Ræv på besøg....møg irriterende!
« Svar #4 Dato: 12 Oktober , 2012, 22:06 »
Harald Nyborg har såvel tråd som spændingsgiver og pæle, hvortil der samme sted vist kan købes ekstra skrue-isolatorer, men det kan også købes andre steder.
Husk strømhegnet skal også føres til jord for at virke optimalt.
Jeg har sat min tråd 15-20 ud fra gården, og ligeså højt over jorden. Man kan vælge at sætte yderligere en tråd øverst hvor hønsetråd slutter.

NB: jeg har brugt strømhegn i over 30 år, og aldrig haft ræv indenfor i gårdene. Jeg har mange gårde, og kan  i sne om vinteren se at ræven går langs strømhegnet hver nat, og tjekker om der er høns udenfor strømhegn.
« Senest Redigeret: 12 Oktober , 2012, 22:07 Fra Rudy. Schæferholm »

Offline Højbo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Sv: Ræv på besøg....møg irriterende!
« Svar #5 Dato: 13 Oktober , 2012, 22:26 »
har du prøvet at fange ræven i en fælde ? har selv haft rigtig go held med det
maser af dyr ......

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Ræv på besøg....møg irriterende!
« Svar #6 Dato: 14 Oktober , 2012, 16:06 »
har du prøvet at fange ræven i en fælde ? har selv haft rigtig go held med det
Nogle fif man bør vide?Har haft en stående i en uge med en moskusandrik i, og ingen ræv endnu
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Lis V

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 328
Sv: Ræv på besøg....møg irriterende!
« Svar #7 Dato: 14 Oktober , 2012, 23:08 »
Nogle fif man bør vide?Har haft en stående i en uge med en moskusandrik i, og ingen ræv endnu
Hos mig hjalp det først da jeg dryssede røget ørred ud på græsset og i en fin række lige ind i fælden.... Havde prøvet med flere andre lækre måltider først. Prøv at smide lækkerier udenfor fælden, ræve er forsigtige og skal narres.
Jeg var plaget af min i mange uger. Fisken tog den i et hug.
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns