Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æg  (Læst 6628 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lundy

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Æg
« Svar #15 Dato: 06 Oktober , 2012, 21:21 »
Hov hov....:D der er nogen, der er hurtige der;) så du mene, jeg skal opgive håbet???;)
Louise

Den glade ejer af 0,3 hybridhøns, Blå, Grøn og Tynde Hvid
0,3 hvide hybrider, franskmændene
1,4 new Hampshire
0,6 lys sussex

Mistet til ræven: tynde hvide, hanefar, grøn og senest pæn:(
1,1 skønne lalleglade labradorer
1,1 muldvarpefangende katte
1,1 herlige unger
1,0 dejlig mand

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Æg
« Svar #16 Dato: 06 Oktober , 2012, 21:58 »
Nej overhovedet ikke.

Dog skal du opgive håbet om at få æg fra dine haner.  ;) ;) ;)

Men giv hønerne lidt mere tid og de skal nok belønne dig rigeligt med æg.

Der er flere ting der tilsiger at du venter på noget, som måske ikke kommer til at ske umiddelbart. Dine høns er kun lige i nærheden af den alder hvor man kan forvente æg fra racehøns. Og det på et tidspunkt hvor temperaturen er stærkt for nedadgående, og hvor de tilmed måske har valgt at skifte lidt fjer.

Så mit råd er:

Tilskud af æglægningspiller, 13-15 timers lys i døgnet og tålmodighed fra din side.
Mvh
Erik Andersen

Offline Ole1960

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 24
Sv: Æg
« Svar #17 Dato: 07 Oktober , 2012, 09:20 »
Hej Alle
Takker for svarene, jeg venter lige en mdr. mere inden der kommer til at stå høns i asparges på menuen.
lige et spørgsmål, mine høns går jo inde i stalden om natten og har så lavet et hul så de kan komme ud, hvor jeg så trækker et stykke hegn for hver aften, men her de sidste par dage har det set ud som om der er nogen der har forsøgt at grave sig ind til dem, og det er ikke Mikkel det er hullerne for små til det er enten rotter eller et andet lille dyr der forsøger at komme ind, vil det hjælpe at lave en rigtig låge i træ til at hejse op og ned, eller skal jeg helt over i en metalplade for at holde dem ude

MvH Nybegynderen
7 Plymouth Rock, 1 Australorps. 5 gæs, 1 hund (rundkørsel). 2 katte. 1 flok parakitter. 1 kone. 2 børn.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Æg
« Svar #18 Dato: 07 Oktober , 2012, 10:08 »
Med kun net foran, skal du passe på med at de får træk.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Æg
« Svar #19 Dato: 07 Oktober , 2012, 14:52 »
Og ja alle de mindre rovdyr kan komme igennem net, brud - mink - ilder mv.
Og det er da helt sikkert at der minimum skal en trælem for smuthullet, også pga af træk, hvilket høns ikke tåler, og en sådan er jo heller ikke lige sådan til at gnave sig igennem ... så god arbejdslyst  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 337
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Sv: Æg
« Svar #20 Dato: 09 Oktober , 2012, 03:19 »

Tja jeg plejer at sige, begyndende æglægning...

20 - 24 uger... Men jeg har normalt hybrider...

Så hvis dine ikke er det, så læg bare nogle uger til..

Mit lys tænder klokken 6 om morgenen, dagen igennem klarer naturen det problem, men lyset tænder så igen hen på eftermiddagen, og lyser til midt på aftenen...

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Æg
« Svar #21 Dato: 09 Oktober , 2012, 08:07 »
Blot for at dele erfaringer.. mine hybrid blandinger begyndte æglægning sidste år i november, da de var ca 20-25 uger gamle.. Værre var det med mine rene wyandotter.. De var PRÆCIS 7 måneder gamle, da de begyndte at lægge æg..og den ene startede den 31. december og den anden startede den 2. januar!! Men vildt var det så, at de lagde æg hver dag i januar, februar og halvdelen af marts, hvorefter produktionen gik ned på ca 4-6 æg om ugen pr høne.. Sååå Ingen regler uden undtagelser!!! :-):-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling