Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor så få æg???  (Læst 14788 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #45 Dato: 08 April , 2012, 01:06 »
Linket til Owa Kemi findes længere oppe, så det er fint for nu. Det prøver jeg.
Mvh
Erik Andersen

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #46 Dato: 08 April , 2012, 02:47 »
Jeg tror vi misforstår hinanden her Jes. Hvis staldchok må bruges mod fluer i beboelse er der næppe 30 dages 'tilbagehold' på beboelsen, så hvorfor skulle der være det på æg?

@erik. Det var sådan set jo osse det jeg skrev.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #47 Dato: 08 April , 2012, 06:50 »
Mette, man kan altså også få utøj fra de vilde fugle, det var sådan jeg fik blodmider for nogle år siden, jeg har fået lus og nordiske fuglemider på samme måde.
Du skal ikke tage det så tungt, det er relativt nemt at slippe af med lus, for de bor på hønsene, så staldchock eller flue fri, eller hvad det nu hedder i Brugsen, Matas eller ......
Sprøjt i rumpen og under vingerne nogle gange med 5 dages mellemrum, og så er det slut. Skift også lige redematerialet.
Jeg vil fraråde at sprøjte forebyggende jævnligt, det er en uskik at bruge unødvendigt, da der så kan udvikles resistens.
Jeg sprøjter dog selv forebyggende én gang om året, når mine dyr skal udstilles, de får et sprøjt, når de kommer i transportkassen, og igen når de kommer hjem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #48 Dato: 08 April , 2012, 09:15 »
Tusind tak for svar alle sammen  ;D Man føler sig bare så dum, når man går og undrer sig og gør ved, og så viser det sig at være lus  :-\ Nå, men jeg har sådan en dåse fra Matas stående, der hedder "insektfri", den kan vel ikke bruges, vel? Der står, at det er til at fjerne bladlus, bladtrips osv på stueplanter!!! Jeg købte den sidste sommer, da der blev fugtigt inde i andehuset.. men kan jeg bruge den med et pust under vingerne????  :o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #49 Dato: 08 April , 2012, 09:20 »
Metmus , se her :

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=19517.0

Jeg bruger hemexide, har noget stående og kan sende til dig hvis du vil.

Tusind tak  for det ;) Jeg vil lige prøve med staldchok først og vil gerne vende tilbage, hvis jeg finder mere klamt kryb..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #50 Dato: 08 April , 2012, 09:44 »
Nå, men jeg har sådan en dåse fra Matas stående, der hedder "insektfri", den kan vel ikke bruges, vel? Der står, at det er til at fjerne bladlus, bladtrips osv på stueplanter!!! Jeg købte den sidste sommer, da der blev fugtigt inde i andehuset.. men kan jeg bruge den med et pust under vingerne????  :o
Umiddelbart tror jeg ikke du kan bruge den.. Jeg ville nok finde en spray med staldchok ;). God fornøjelse med bekæmpelsen ::) ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #51 Dato: 08 April , 2012, 10:37 »
Det er nøjagtig det samme virksomme middel, der er i Insekt Fri fra Matas, Staldchock og hvad de forskellige fabrikater ellers hedder.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #52 Dato: 08 April , 2012, 17:31 »
Det er nøjagtig det samme virksomme middel, der er i Insekt Fri fra Matas, Staldchock og hvad de forskellige fabrikater ellers hedder.

Nå ja okay, nu har jeg fået fat på staldchok, så nu er jeg helgarderet med begge dele ;) De har i dag fået et pust i rumpetten opg et under hver vinge, jeg mangler dog lige at give de sidste 5, som jeg først kan få fat i ved mørkets fald. Hvor tit skal jeg gøre dette???
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #53 Dato: 08 April , 2012, 17:47 »
2 gange med 5 dages mellemrum  ;)

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #54 Dato: 08 April , 2012, 19:51 »
2 gange med 5 dages mellemrum  ;)

Super ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling