Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorfor så få æg???  (Læst 14789 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #15 Dato: 06 April , 2012, 20:08 »
Nogle kan sagtens være mere angrebet end andre, hvis det altså er utøj  ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #16 Dato: 07 April , 2012, 06:20 »
Ja, du kan have høns, der bor sammen, hvor nogle er voldsomt angrebne og andre slet ikke har noget utøj.
Derfor tjekker jeg med jævne mellemrum alle mine dyr. Til hverdag tager jeg nogle enkelte dyr og tjekker, men det er måske falsk tryghed, for hvis jeg kun lige får set de ikke angrebne, kan jeg jo tro at alle er OK.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tapani

  • Bruger
  • Indlæg: 664
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #17 Dato: 07 April , 2012, 18:12 »
@ Karina, hvad blandingsforhold i din kornblanding byg/havre?
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #18 Dato: 07 April , 2012, 19:57 »
Aj shit..de har lus.. Ikke mange, men de er der da. Hvordan kan jeg være så dum, argh  >:( Åh dog, hvad gør jeg ???  :'(
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #19 Dato: 07 April , 2012, 20:40 »
Jeg blander ½ havre ½ byg. Når det er gjort blander jeg ½ tilskud ½ blanding  ;)

Ej Mette! Det er jeg ked af at høre  :( I sving med staldshok og kig i de gamle tråde om lus  /o Jeg har 7-9-13 ikke set lus på mine høns i 2 år, bortset fra 2 damer jeg købte hertil udefra  /d

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #20 Dato: 07 April , 2012, 21:03 »
Æv Mette, men det er godt du fandt ud af det. Jeg fattede ikke hvorfor mine høns blev skaldede sidste forår, og heller ikke lagde æg, ind til jeg opdagede at det var pga. at monsterangreb af små krible-krabler <R. Jeg sprayer nu jævnligt og skifter redehalm (er gået over til spåner) ret tit. Jeg kom af med utøjet ved at tømme hele hønsehuset fuldstændigt. Vaske ned, spraye med staldchok + "red mite kill" og så fik alle høns en omgang staldchok under vingerne og i rumpen også.

Pøj pøj med kampen mod de små kryb!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #21 Dato: 07 April , 2012, 21:03 »
Jeg fandt noget lyst der bevægede sig i mine høns... er det lus eller lopper? Kan man købe staldchok i Land & Fritid eller skal det bestilles fra America?
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #22 Dato: 07 April , 2012, 21:04 »
Jeg fandt noget lyst der bevægede sig i mine høns... er det lus eller lopper? Kan man købe staldchok i Land & Fritid eller skal det bestilles fra America?
Du kan købe det i Brugsen ;).

Jeg ved ikke hvad det er for noget krible-krable. Det jeg fandt sidste år i redekasserne var også små lyse dyr, ca 3 mm lage, nærmest gennemsigtige. Jeg fandt aldrig ud af hvad det var.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #23 Dato: 07 April , 2012, 21:04 »
Jamen det er jo lige det.. Jeg købte 1,2 her for 3-4 uger siden, og dem tjekkede jeg da ikke for utøj.. Måske er det dem, der er synderne.. Årgh satans  :'(
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #24 Dato: 07 April , 2012, 21:05 »
Du kan købe det i Brugsen ;).

Kan man? Det er jeg da aldrig set før.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #25 Dato: 07 April , 2012, 21:06 »
Du kan købe det i Brugsen ;).

Brugsen??? Hedder det så noget andet eller??
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #26 Dato: 07 April , 2012, 21:08 »
ikke i vores brugs. Men chancen er nok størst hvis du kigger hos landsby købmænd end inde midt i haderslev
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #27 Dato: 07 April , 2012, 21:08 »
Kan man? Det er jeg da aldrig set før.
Nede i Undløse Brugs står det sammen med musefælder, myggespray, musekorn, havehandsker, affaldssække og den slags. Du kan også købe Staldchok i byggemarkeder.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #28 Dato: 07 April , 2012, 21:08 »
Altså det MÅ bare være de nye høns.. Jeg skifter halm i redekasserne ud HVER gang, jeg muger ud.. Og det gør jeg ca hver 1,5 uge! Alt muges ud.. Jeg vasker eller sprayer ikke, men muger kun.. Desuden skifter jeg kasserne ud ca hver 4-6 måned, det er bare sådan nogle appelsinkasser fra Spanien  :-\
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvorfor så få æg???
« Svar #29 Dato: 07 April , 2012, 21:09 »
Æv Mette, men det er godt du fandt ud af det. Jeg fattede ikke hvorfor mine høns blev skaldede sidste forår, og heller ikke lagde æg, ind til jeg opdagede at det var pga. at monsterangreb af små krible-krabler <R. Jeg sprayer nu jævnligt og skifter redehalm (er gået over til spåner) ret tit. Jeg kom af med utøjet ved at tømme hele hønsehuset fuldstændigt. Vaske ned, spraye med staldchok + "red mite kill" og så fik alle høns en omgang staldchok under vingerne og i rumpen også.

Pøj pøj med kampen mod de små kryb!

Hvor fik du fat i "red mite kill"??
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling