Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?  (Læst 10912 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

StaldTobo

  • Gæst
Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Dato: 17 ſeptember , 2008, 22:41 »
Vi har ledt og ledt og ledt og................. efter nogle damer til vores enlige silkehane og da jeg simpelthen ikke kunne holde ud,at min smukke fyr gik alene,smuttede vi en tur til jylland (400) kr i benzin.

Jeg skal love for de silker er oppe i pris,og da jeg mente jeg da lige kunne få en ekstra høne med pga vi var kørt så langt  ;D
Var svaret at hun simpelthen havde fået atvide at de i klubben havde bestemt at prisen skulle op på silkerne og at hun ikke måtte sælge billigere!

Kan det virkeligt passe!?

Og lige for at understrege det så nævner jeg hverken navne eller bosted.
Undre mig bare  ???

Men hjem kom vi med nogle koner til min silke manse,som blev noget så glad,men det ha rhan også at være med de priser ;D ;)

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #1 Dato: 17 ſeptember , 2008, 22:45 »
Det har jeg aldrig hørt før. Mon ikke det bare er en undskyldning , eller måske gældende for silkehønseklubben. Jeg har ihvertfald aldrig hørt fra landhønseklubben om mindstepriser eller lignende!
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #2 Dato: 18 ſeptember , 2008, 07:40 »
Jeg har heller aldrig hørt det, jeg sætter selv prisen på mine dyr når jeg sælger  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #3 Dato: 18 ſeptember , 2008, 07:59 »
Normalt bestemmer folk selv hvad de vil have for deres dyr, men jeg kan egentligt godt forstå at special klubberne vil have en mindste pris. For det er jo ordentlige dyr de har, der sikkert både er fastringet og måske endda vaccineret.

For fjerkræ har bestemt ikke fulgt prisudviklingen legesom hunde og katte f.eks. Og mange gange tror folk at det er 5 stk. for 100 kr. ligesom i Netto.

Du skriver heller ikke hvad du har givet !! For hvad er dyrt ???

Om du kommer langvejs fra eller lige rundt hjørnet skal sælger vel ikke betale for. Jeg kørte engang til Tønder fra Lolland for at hente nogle store Brahmaer, det var en tur på 4 timer, masser af km og en  færgebillet.

Der er en tråd her på forummet om priser på fjerkræ.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #4 Dato: 18 ſeptember , 2008, 08:00 »
Hvad måtte du give for silke-damerne?

Jeg har heller ikke hørt at silke klubben bestemmer prisen. I medlems bladene i år, opfordres der til, at folk med silker laver lidt flere kyllinger, da der er mange, der gerne vil have nogle, men der står da intet om hverken hvad prisen skal være eller at den skal hæves.

Jeg bestemmer da selvfølgelig også selv prisen på mine - både silke og andre.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #5 Dato: 18 ſeptember , 2008, 08:44 »
Nej jeg er også medlem af silkeklubben, og jeg har hverken læst eller hørt at vi skulle tage en fast pris, men det kan jo være undskylding for at få en god pris for sine dyr  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #6 Dato: 18 ſeptember , 2008, 08:55 »
Jeg tror nu ikke på at en klub vil bestemme prisen, tror jeg faktisk ikke engang at de må. Men kan godt forstå de vil have prisen op.
Men jeg er også enig i det der bliver sagt om at sælgeren jo ikke kan give dig en ekstra fordi du har kørt langt, du kunne jo bare have ladet være. ;) ;D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #7 Dato: 18 ſeptember , 2008, 09:02 »
Jeg vil også tilslutte mig, at man ikke skal regne med at få en ekstra for at have kørt langt.

Jeg mener, det står jo enhver frit, hvad man vil have for sine dyr, MEN jeg synes nu, det er dårligt at give silke klubben "skylden" for en høj pris. Man skulle gerne selv kunne stå inde for, den pris man fastsætter.

Men vi har stadig slet ikke hørt, hvad silkerne kostede ??? ???
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

StaldTobo

  • Gæst
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #8 Dato: 18 ſeptember , 2008, 10:41 »
Selvom jeg syntes de var dyre,har jeg købt dem alligevel da vi jo stod og manglede.
Det her indlæge skal slet ikke ses som negativt,det var bare en undring ;)

Jeg gav 100 kr stk for nogle som ikke er godkendt i farverne.Har ikke forstand på priser,men i forhold til hvad de andre vi har,har kostet så var det lidt dyrt.

Men iih hvor er de søde,og vi er smadder glade for dem ;D

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #9 Dato: 18 ſeptember , 2008, 13:14 »
Jeg synes det lyder som en fair pris, set ud fra at de nok skal give dig æg og en masse kyller.
Og uden at skulle gøre mig klog på prisen på silker tror jeg de ligger på ca. 150-200 kr. stk. hvis det er racerene, ringmrk osv.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #10 Dato: 18 ſeptember , 2008, 14:14 »
Hej


Her vil jeg godt give mit besyv med.

Da jeg har og er medlem af silkehønsenseklubben og har været det i mange år, så har prisen ikke ændret sig ret meget, folk forventer stadig at jeg vil sælge fra sorteret dyr til 25 kr pr stk., det gør jeg ikke.

Jeg kan oplyse at der er lige så meget arbejde og tid i at lave en frasorteret høne som der er i at lave en udstillinghøne og det er ikke mange som der sætter pris på det store arbejde der er med at avle, for mange silkehønse folk er det en hobby og man lave 10-30 stk kyllinger og sælger overskudet, så hvor for skal de ikke have lidt for det arbejde der er i det.

Jeg vil også kalde mig selv hobby avler selv om jeg laver en del flere kyllinger, jeg køber avlsdyr uden at skele til prisen, bare jeg kan få noget godt at avle med, jeg har bestil dyr i tyskland og her ved man godt hvad dyr er hvert, så her vil 60-100 EURO ikke være usædvanligt, det er trods alt 450-750 danske kr. så hvis jeg ikke skulle have lidt igen.

Sådan tror jeg mange avlere ser på på det, de gør trods alt et stor arbejde, selv om det er en hobby.
 
Jeg ved godt det ikke er mig som der er købt dyr hos, men jeg har opfordret i mange år til at vi sætter priserne op på være racehøns, det er trod alt ikke masse produktseret dyr.

Selv om det måske ikke er godtkendet farver så er det trods alt et stort arbejde med at lave kyllingerne, når man så har købt dyrt, ja så kan man også også selv tage det mere for de kyllinger man nu selv vil sælge.   

Så til sidste, som der bliver nævnt i andre indlæg så er prisen for andre hobby dyr steget betydeliger, da jeg opdrættede hunde ( labrador) fik vi 2000kr for en godt hund med fin stamtavle, nu koster den samme race nemt 10,000kr. en kanariefugl eller undulat giver folk gladeligt 150kr for, brevduer og raceduer bliver handler for betydligere højere prisen end hvad høns gør, så hvor for kan vi ikke få lidt for vores racehøns.

Nu har jeg kun nævnt racehøns, men jeg syntes bestem også at andre hønse/fjerkræopdrættere skal tage noget for deres arbejde.

Så lige til sidste, jeg har ført statistik de sidste år og jeg får omkring 65-70% haner ud af de kyllinger jeg lader blive så store at jeg kan se hvilket køn de bliver og disse haner, Ja, dem kan jeg ikke engang få slagte prisen for, så det er ikke fortjensete alt sammen.

Tommy 
« Senest Redigeret: 18 ſeptember , 2008, 15:00 Fra Tommy Andersen »

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #11 Dato: 18 ſeptember , 2008, 16:01 »
Jeg hælder også mest til at det er en undskylding. Klubberne har jo ingen mulighed for at kontrollere det, hvis de fastsætter en pris.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Maja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #12 Dato: 18 ſeptember , 2008, 18:31 »
Da jeg i foråret fik kyllinger og så mange at jeg ikke selv skulle beholde dem, kontaktede jeg silkehønseklubben for at spørge hvad jeg kunne tage for dem. Jeg have jo ingen anelse om prisen, bortset fra at jeg selv havde givet ca.300,- kr. for 3. stk.
Jeg fik bekræftet at prisen lå på ca. 125,-stk, uanset farver, alder eller køn.
Men at jeg da selv måtte bestemme min pris. Og at jeg kunne give lidt rabat hvis jeg solgte flere ad gangen. Dette var en vejledning som jeg selv bad om, ikke en fastsat pris eller et krarv fra klubbens side.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #13 Dato: 18 ſeptember , 2008, 19:07 »
Bravo Tommy! Jeg er meget enig!

Vi er nødt til at sætte vore priser op og jeg synes at sidestillingen med en undolat er rigtig go!

For få år siden kunne man snilt købe en islandsk hest for 20.000 kr, nu er de steget markant pga den store interesse og koster 40.000 for en almindelig god isbasse.

Vi bruger mange timer og mange vil kun sælge det bedste de har så, ja vi skal holde prisen og hvorfor ikke. Vi kan jo ikke følge med efterspørgslen....

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #14 Dato: 18 ſeptember , 2008, 19:30 »
Jeg kan kun være enig i hvad Tommy og Hanne skriver.  <E
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte