Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skal Pedro (vores nye araucana) skifte navn ?  (Læst 14308 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Skal Pedro (vores nye araucana) skifte navn ?
« Svar #45 Dato: 01 December , 2011, 12:12 »
Jeg er vild med tufterne, de ser så kære ud.


Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Skal Pedro (vores nye araucana) skifte navn ?
« Svar #46 Dato: 01 December , 2011, 12:21 »
Hold da op, de er rigtig blevet store og flotte.. og er de vildtfarvet??
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Skal Pedro (vores nye araucana) skifte navn ?
« Svar #47 Dato: 01 December , 2011, 12:23 »
Jeg er vild med tufterne, de ser så kære ud.




Aj, hvor er de bare nuttede i hvide, det er da kyllinger, ik? Dine Marianne? Rene, blandende eller hvordan?  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Majbritt Ø. Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 281
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Skal Pedro (vores nye araucana) skifte navn ?
« Svar #48 Dato: 01 December , 2011, 12:55 »
Åh så nuttede de er Marianne - er det fra én af dine tidligere "hold" for år tilbage ?. Ja tufterne kan jeg også godt lige gå med til, især når de er små ser det sødt ud - det er mere den der gumpet bagdel (der mangler ligesom noget af "dyret")

Tak skal du ha' Mette - ja de er ved at være store, pigen er ved at se ret færdig ud i "fylde" osv. Pedro han er bare en lang tynd ranglet teenager, kors i jøsses han er ved at være højbenet, igår var han ved at tråde tværs over hovedet på min gamle sabelpoot hane næsten uden at røre ham, tror det kommer til at hjælpe på Poot'ernes selvtillid og humør at de større høns samt Pedro snart kommer i afdeling for sig selv, de syntes vist at de er noget klodsede og gumpetunge at gå rundt sammen med. Ja det skulle være vildtfarvet, men jeg har ikke så meget forstand på den farvevariant - vi købte dem for æggenes skyld, men de skulle godt nok stamme tilbage fra nogle gode opdrættere
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Skal Pedro (vores nye araucana) skifte navn ?
« Svar #49 Dato: 01 December , 2011, 14:05 »
Mette, de hvide er nogle dværg araucana, jeg havde for nogle år siden, de var simpelthen så søde, men æggene var ret lyse i farven, så jeg besluttede, at jeg ville have dem i stor i stedet.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Skal Pedro (vores nye araucana) skifte navn ?
« Svar #50 Dato: 01 December , 2011, 21:17 »
Mette, de hvide er nogle dværg araucana, jeg havde for nogle år siden, de var simpelthen så søde, men æggene var ret lyse i farven, så jeg besluttede, at jeg ville have dem i stor i stedet.

SÅ søde at se på ja  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling