Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane  (Læst 19078 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #15 Dato: 08 Juni , 2011, 13:15 »
Høj musik og plæneslåning, hækklipning m.m. hver evige eneste weekend fra kl. før naboen står op!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Klausen

  • Bruger
  • Indlæg: 224
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #16 Dato: 08 Juni , 2011, 13:48 »
Sikke en træs nabo, men som andre nævner, man kommer ikke langt med forbud.
Prøv da at stille forslag om at der ikke må køre plæneklippere fra fredag kl 19 til mandag morgen kl 8 for der er jo dem som vil sove til kl 10-11 stykker og fordbud mod hanhunde i kvarteret da de jo kunne forulempe en tæve i løbetid.
Man må da stritte imod med arme og ben.

Hvem flyttede først ind hanen eller naboen??

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #17 Dato: 08 Juni , 2011, 14:56 »
Du milde himmel  >:( >:( ??? ???. Sikke et kedeligt kvarter at bo i...jeg synes, at det er meget skræmmende, at samtlige grundejere i foreningen støtter op om klageren...måske er det berøringsangst som gør, at det er mindre ubehageligt at blive upopulær hos jer, end at lægge sig ud med flertallet.

Jeg håber, at du har en stor græsplæne og en mega kraftig plænemaskine, for nu skal du ud og slå græsplæne hver dag i alle weekender om formiddagen inden naboerne står op...om eftermiddagen og tidlig aften kan du så gå i gang med hækkeklipper, bormaskine og andre sysler, som man KAN FORVENTE i et villakvarter. Er du blevet for gammel til at rode med knallerter, hvad så med en motorcykel til test i garagen?

Stakkels dig/jer.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #18 Dato: 08 Juni , 2011, 18:42 »
Sikke da nogle narrøve.

Det er jo dem der er dumme her, ikke dig... lad dem bare blive ved med at være dumme, men gå ikke ned på deres niveau.
Hvad vil der kunne ske hvis der kom et påbud fra grundejerforeningen og I ikke fulgte det, altså beholdte hanen?
det er jo ikke lov er det? 
Der er også det faktuym at I har haft hanen længe og før et evt forbud.
MEn hvis I nu beholder den... hvem håndhæver så reglen?I gør jo ikke noget ulovligt. Smider de jer ud af grundejerforeningen? nå men det er da så deres tab. De kan vel ikke smide jer ud af jeres hjem?

HAtten af for Køge kommune som ikke gider være småborgerlige modsat flere af deres nabo kommuner
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #19 Dato: 08 Juni , 2011, 19:19 »
Hvilken grundejerforening drejer det sig om? det kunne jo være der var en på forum der fandt et hul i systemet så de intet kan gøre.

Har i været på kommunen og kigget tinglysning på jeres bolig? Står de ikke nævnt har de ingen rettigheder.
En ting er hvad der er sagt en anden er hvad der er på skrift.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #20 Dato: 08 Juni , 2011, 20:15 »

Hvad har Grundejerforeningen egentlig magt til?
Kan de vedtage at haner skal forbydes? (vi har haft høns og hane i 8 år!!!!)
Hvem håndhæver Grundejerforeningens regler, Kommunen/Politiet/advokat????




Hvis der på generalforsamlingen bliver vedtaget et forbud mod hold af hane i grundejerforeningen, og du nægter at følge det forbud, så må grundejerforeningen anlægge et civilt søgsmål mod dig.

Spørgsmålet er så, om man er indstillet på at gå rettens vej, og hvis man er...om argumenterne holder, så du ved dom bliver pålagt at fjerne din hane.

Der kan gå laaang tid, inden sådan en sag er afgjort, og det er bestemt ikke sikkert, at grundejerforeningen få medhold.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Jimmy R J

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 183
  • Vil det gå galt at bevise Murphy's lov?
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #21 Dato: 08 Juni , 2011, 20:25 »
Hvis der på generalforsamlingen bliver vedtaget et forbud mod hold af hane i grundejerforeningen, og du nægter at følge det forbud, så må grundejerforeningen anlægge et civilt søgsmål mod dig.

Spørgsmålet er så, om man er indstillet på at gå rettens vej, og hvis man er...om argumenterne holder, så du ved dom bliver pålagt at fjerne din hane.

Der kan gå laaang tid, inden sådan en sag er afgjort, og det er bestemt ikke sikkert, at grundejerforeningen få medhold.

Se sådan ville jeg gøre det, og med god samvittighed, der er jo ingen rimelighed i deres krav, og begrundelser. Så ja lad sagen gå sin gang.
0.9 Isa Brown
0.3 New Hampshire.
0.3 Sorte Hellevad
2.1 børn.
0.1 Skøn Kone
0.1 Kæmpe Hund :)

If it's not broken. DON'T FIX
Husk En god overskrift betyder SÅ meget for interessen for din tråd!!!
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24598.0

karina dj

  • Gæst
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #22 Dato: 08 Juni , 2011, 20:35 »
Sikken en trist historie...  :-[ den minder mig om lignende situationer, bare andre ting folk havde ondt i røven over!

Jeg er så glad for at være flyttet væk fra steder hvor man skal bo tæt med andre.

En retssag kan seføli ende med at koste dyre dyre penge, og hvis det var mig ville jeg ikke længere føle mig velkommen i kvarteret, eller rettere jeg ville ski.. dem et stykke og skri.. Jeg har nu osse altid valgt den nemme løsning  :D Ok, her er ikke rart at være, fint jeg flytter mig  ;)

Her er det trods alt "bare" en hane, og da må I vel gøre op med jer selv om det er jeres kamp i livet  ;)

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #23 Dato: 08 Juni , 2011, 20:36 »
Hvis der på generalforsamlingen bliver vedtaget et forbud mod hold af hane i grundejerforeningen, og du nægter at følge det forbud, så må grundejerforeningen anlægge et civilt søgsmål mod dig.

Spørgsmålet er så, om man er indstillet på at gå rettens vej, og hvis man er...om argumenterne holder, så du ved dom bliver pålagt at fjerne din hane.

Der kan gå laaang tid, inden sådan en sag er afgjort, og det er bestemt ikke sikkert, at grundejerforeningen få medhold.
Præsis noget i den retning jeg tænkte :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #24 Dato: 10 Juni , 2011, 15:29 »
Her en omtale af en lignende sag i en grundejerforening i Hvidovre, hvor haneforbuddet blev kendt ugyldigt og hanen fik lov til at være der

http://hvidovre.lokalavisen.dk/hanegal-for-retten/20050322/artikler/54783497
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

thorleif

  • Gæst
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #25 Dato: 10 Juni , 2011, 16:49 »
Og hvor meget (i kroner or oere) kostedede denne sag Grundejerforeningen?

Offline Michael Flinker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 107
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #26 Dato: 10 Juni , 2011, 20:51 »
Jeg har også prøvet at anskaffe et hønsehold med hane, hvor kommunen også tilladte både høns og haner. Jeg blev dog efter kort tid gjort opmærksom på at det ifølge vores lokalplan ikke var tilladt med hanen. Det der gjorde mig lidt irriteret var at jeg havde talt med alle naboer og genboer og sagt at de havde vetoret på hanens skæbne hvis de følte sig generet. På trods af dette valgte formanden for grundejerforeningen dog alligevel at gøre opmærksom på at jeg skulle skaffe mig af med den, med begrundelsen at hvis jeg fik lov ville andre jo også have lov og så kunne det være det generede andre. Jeg fik hurtigt solgt min hane, men mener også det er unfair at andre larmende individer godt kan være i et villakvarter f.eks glammende hunde som ligefrem opsøger en når man går forbi. De har dog vundet hævd fordi de er menneskets bedste ven. I øvrigt har vores grundejerforening også valgt at ville bestemme alt for meget f.eks. vil de også bestemme om folk må have en campingvogn eller en båd stående på deres grund - så kan man da tale om indgriben i folks frihed. Sådan er det med nybyggede villakvarterer.
 
 
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline Jimmy R J

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 183
  • Vil det gå galt at bevise Murphy's lov?
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #27 Dato: 10 Juni , 2011, 21:08 »
Jeg har også prøvet at anskaffe et hønsehold med hane, hvor kommunen også tilladte både høns og haner. Jeg blev dog efter kort tid gjort opmærksom på at det ifølge vores lokalplan ikke var tilladt med hanen. Det der gjorde mig lidt irriteret var at jeg havde talt med alle naboer og genboer og sagt at de havde vetoret på hanens skæbne hvis de følte sig generet. På trods af dette valgte formanden for grundejerforeningen dog alligevel at gøre opmærksom på at jeg skulle skaffe mig af med den, med begrundelsen at hvis jeg fik lov ville andre jo også have lov og så kunne det være det generede andre. Jeg fik hurtigt solgt min hane, men mener også det er unfair at andre larmende individer godt kan være i et villakvarter f.eks glammende hunde som ligefrem opsøger en når man går forbi. De har dog vundet hævd fordi de er menneskets bedste ven. I øvrigt har vores grundejerforening også valgt at ville bestemme alt for meget f.eks. vil de også bestemme om folk må have en campingvogn eller en båd stående på deres grund - så kan man da tale om indgriben i folks frihed. Sådan er det med nybyggede villakvarterer.
 
 

Sådan er det alt for tit hører jeg, at der er "skrankepaver" der vil bestemme alt over alle, i grundejerforeninger mm. og en alt overskyggende grund til at jeg ALDRIG vil blive medlem af en sådan konstalation. Min personlige frihed kræver spille rum, og jeg ville simpelthen være i konstant konflikt med foreningen og naboer mm, når der er en masse mere eller mindre tåbelige regler som begrænser en, og tit blot for reglens skyld. HADER smålige mennesker, som går og piller sig selv i navlen, og som sladre og vil begrænse andres forskelligheder, blot fordi de selv er så kedelige og borglige.
0.9 Isa Brown
0.3 New Hampshire.
0.3 Sorte Hellevad
2.1 børn.
0.1 Skøn Kone
0.1 Kæmpe Hund :)

If it's not broken. DON'T FIX
Husk En god overskrift betyder SÅ meget for interessen for din tråd!!!
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24598.0

karina dj

  • Gæst
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #28 Dato: 10 Juni , 2011, 21:13 »
HØRT Jimmy  :D

Offline Heidi NJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 526
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
Sv: §§§§/lov grundejerforeningen forbyde hane
« Svar #29 Dato: 18 Juni , 2011, 22:29 »
Jeg vil bare konstatere at der er så dejligt på landet ;D
Med venlig hilsen Heidi