Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Opdrætterlisten  (Læst 23991 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Opdrætterlisten
« Dato: 07 Oktober , 2013, 17:04 »
Jeg har lavet en ny opdrætter liste til hjælp her på Forum. Så har du en hønserace eller måske flere som du opdrætter og vil du gerne med på listen, så send mig en pm.

Endvidere er der nogen som står på den gamle liste og ikke ønske at være med på den nye, så mig også en pm. 

Pft.
« Senest Redigeret: 09 April , 2014, 20:46 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Dorthe FR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
    • Kennel Fálkastjörnu
Sv: Opdrætterliste
« Svar #1 Dato: 10 November , 2013, 08:17 »
Jeg glæder mig også til den nyreviderede opdrætterliste, rigtig meget endda  *o

Det er et stort og prisværdigt stykke arbejde, du er i gang med, Lene  /o <M
De bedste hilsner, Dorthe

Ejet af (og det er ikke en trykfejl...) 1,3 islandske fårehunde samt 0,1 border collie.
Havde dværghøns fra 1970 til 2005, og nu er beslutningen truffet om atter at berige matriklen med fjerede væsener i foråret 2014 :)

Medlem af Maranklub DK - www.maranklub.dk

Offline Kokholm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 167
Sv: Opdrætterliste
« Svar #2 Dato: 10 November , 2013, 11:29 »
Du er kun interesseret i racerene ikke ?? ellers har vi billigere "gadekryds" dog blandinger af æglæggere.
Sonja

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opdrætterliste
« Svar #3 Dato: 10 November , 2013, 16:11 »
På opdrætterlisten er det racerene dyr, samt folk som virkelig også opdrætter dem og som ind imellem har lidt overskud af dyr, som de kan sælge lidt af.
« Senest Redigeret: 31 Januar , 2015, 10:08 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lonekh

  • Bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Opdrætterliste
« Svar #4 Dato: 14 Marts , 2014, 22:13 »
Hvordan skal det 'virkelig' forstås, skal man også udstille? Der er egentlig mange der gerne vil købe mine Sussex kyllinger og synes de er flotte, men jeg gider ikke rigtigt at udstille.
Mvh Lone
1,2,25 Brahma
0,2 blandingshøns
0,3,2 skotsk højlandskvæg
1.0. tysk langhåret hønsehund
1,0 tysk ruhåret hønsehund
1,0 kat
1 lækker mand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opdrætterliste
« Svar #5 Dato: 14 Marts , 2014, 22:18 »
Det skal forstås sådan at du også virkelig opdrætter racen og ikke bare f.eks. har købt to høner i en eller anden given race.

Men det er da lidt trist at du ikke gider udstille, når nu dine dyr er så flotte. For så kan endnu flere folk jo se dem.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lonekh

  • Bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Opdrætterliste
« Svar #6 Dato: 15 Marts , 2014, 11:14 »
Det kan være det kommer med tiden, men det indebærer jo, at man sætter sig rigtig godt ind i hvad der arveligt og hvordan, jeg har indtryk af, at man skal lave rigtig Mange kyllinger for at få de helt gode til udstillinger.
Mvh Lone
1,2,25 Brahma
0,2 blandingshøns
0,3,2 skotsk højlandskvæg
1.0. tysk langhåret hønsehund
1,0 tysk ruhåret hønsehund
1,0 kat
1 lækker mand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opdrætterliste
« Svar #7 Dato: 15 Marts , 2014, 19:49 »
Hvis du har gode dyr og er kun til at sætte dem sammen, så behøver du ikke lave flere 100 kyllinger, du laver jo alligevel flere kyllinger, når du også kan sælge af dem. ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline desiree

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
    • siris zoo
Sv: Opdrætterliste
« Svar #8 Dato: 08 April , 2014, 10:19 »
Hejsa, jeg har lige været inde og kigge på opdrætterlisten. Man kunne vel ikke skrive landsdel efter avleren? Jeg har siddet og klikket frem og tilbage på profiler og er blevet lidt rundforvirret. Hvis der er en lettere måde at gøre det på har jeg misset den. Jeg ville meget gerne køre landet rundt efter fine høns, men det har jeg desværre ikke mulighed for.
mvh Desiree
mvh Desiree

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opdrætterliste
« Svar #9 Dato: 08 April , 2014, 17:11 »
Alt er muligt, det tager dog bare noget tid at lave ;)

Meen kan man ikke lave lidt "benarbejde" selv eller, for det er vel ikke alle racerne man er interesseret i.

Men jeg skal nok tage det op til overvejelse.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline desiree

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
    • siris zoo
Sv: Opdrætterliste
« Svar #10 Dato: 08 April , 2014, 19:22 »
Jo det kan man godt og jo det er naturligvis ikke alle racerne man vil se på. Det slog mig bare da jeg sad og trykkede frem og tilbage  :)
mvh Desiree

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opdrætterliste
« Svar #11 Dato: 09 April , 2014, 20:45 »
En opdrætter liste er kun brugbar hvis den jævnligt bliver opdateret, så har du ændringer i hønseholdet eller vil du med på listen eller væk fra listen, så send mig en pm. med rettelserne.

Endvidere overvejer jeg at slette dem på listen, som ikke har været aktive her på Forum det sidste årstid. Hvad synes I om det?
« Senest Redigeret: 09 April , 2014, 20:53 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Opdrætterlisten
« Svar #12 Dato: 09 April , 2014, 22:51 »
En opdrætter liste er kun brugbar hvis den jævnligt bliver opdateret, så har du ændringer i hønseholdet eller vil du med på listen eller væk fra listen, så send mig en pm. med rettelserne.

Endvidere overvejer jeg at slette dem på listen, som ikke har været aktive her på Forum det sidste årstid. Hvad synes I om det?
Jeg synes det vil være en god ide, med mindre du ved at de stadig er opdrættere af racen. :)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Opdrætterlisten
« Svar #13 Dato: 31 Januar , 2015, 10:04 »
Jeg regner med at jeg snart gennemgår opdrætterlisten for høns og dværghøns. :  http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=35944.0

Så har I rettelser, må I MEGET GERNE skrive til mig om det.

Jeg tror også at jeg vil slette dem, som står på listen, som ikke har været aktive her på Forum i det seneste årstid. 

Og så skriver jeg også landsdel efter navnet, i hvert fald på dem, som har skrevet landsdel i deres profil. 
« Senest Redigeret: 31 Januar , 2015, 11:22 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Opdrætterlisten
« Svar #14 Dato: 01 Februar , 2015, 18:57 »
Rettelse:
Jeg avler ikke længere Hollandske dværge
Men du må gerne skrive mig på MEDK og dv. kochin (selvom det er min datters :))

Og som du ved er landsdelen Lolland :)
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR