Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: føj....  (Læst 15713 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel d

  • Bruger
  • Indlæg: 133
føj....
« Dato: 08 Januar , 2010, 20:27 »
jeg var lige ved at kaste op da jeg så det  :(
jeg syntes det er dyre plageri  >:(
jeg ville ikke kunne arbejde sådan et sted :-X

http://www.youtube.com/watch?v=JJ--faib7to
 
Med venlig hilsen Mikkel d

2.5. moskusænder
4.6. dværghøns (race ??? )
0.1 Dværg kochin
1.1 perlehøns
1.1.1 dværgpapegøjer
0.1 sangparakiter
4.2 undulater
1.0 kliner münsterlander
1.0 blandings labrador
1.0 kat
1.1 kinesiske blå dværg vagtler
1.2 får

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: føj....
« Svar #1 Dato: 08 Januar , 2010, 20:33 »
Det er simpelthen for KLAMT!!!
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: føj....
« Svar #2 Dato: 08 Januar , 2010, 20:35 »
Moralen burde dog ikke være, at man ikke skulle spise æg eller kyllinger, men at man kun skulle spise æg og kyllinger (helst af egen avl) eller fra ordnede forhold.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel d

  • Bruger
  • Indlæg: 133
Sv: føj....
« Svar #3 Dato: 08 Januar , 2010, 20:35 »
især det de gør med hane kyllingerne og i det hele taget bare deres behandling  >:(
Med venlig hilsen Mikkel d

2.5. moskusænder
4.6. dværghøns (race ??? )
0.1 Dværg kochin
1.1 perlehøns
1.1.1 dværgpapegøjer
0.1 sangparakiter
4.2 undulater
1.0 kliner münsterlander
1.0 blandings labrador
1.0 kat
1.1 kinesiske blå dværg vagtler
1.2 får

Offline Mikkel d

  • Bruger
  • Indlæg: 133
Sv: føj....
« Svar #4 Dato: 08 Januar , 2010, 20:48 »
jeg tro desvære ikke at vi kan gøre noget ved det  :-[
selv om vi gerne ville  :'(
Med venlig hilsen Mikkel d

2.5. moskusænder
4.6. dværghøns (race ??? )
0.1 Dværg kochin
1.1 perlehøns
1.1.1 dværgpapegøjer
0.1 sangparakiter
4.2 undulater
1.0 kliner münsterlander
1.0 blandings labrador
1.0 kat
1.1 kinesiske blå dværg vagtler
1.2 får

Offline Eva

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 343
Sv: føj....
« Svar #5 Dato: 08 Januar , 2010, 21:02 »
5 lørdagskyllinger 80 kr. Filmen burde kørers over tilbudsskiltene.
Venlig hilsen
Eva

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: føj....
« Svar #6 Dato: 08 Januar , 2010, 21:04 »
Jeg har i rigtig mange år ikke købt "buræg". Det havde mest at gøre med de voksne høns´ levevilkår. Jeg var ikke klar over/havde ikke tænkt over hvordan man man behandlede kyllingerne. Det er jo endnu værre end jeg i min vildeste fantasi havde forestillet mig.
Vi herinde har jo taget stilling. Vi holder jo høns for at få ordentlige æg og kyllinger, og jeg kan ikke forestille mig at mange herinde kunne finde på at købe "buræg" i de ægfattige måneder. Men om vi kan overbevise andre forbrugere om at det ikke altid skal handle om pris, eller politikerne om at man skal tage dyrevelfærd mere alvorligt, det kan jeg godt have min tvivl om. Desværre. Vi er det land i EU, hvor indbyggerne bruger den laveste procentdel af vores indtægt på mad, og det siger desværre en del mere om danskere end om resten af Europa.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: føj....
« Svar #7 Dato: 08 Januar , 2010, 21:21 »
Jeg mener, det handler om oplysning. Ingen udenfor industrien har fantasi til at forestille sig, hvordan levende dyr behandles i "den billige mads" hellige navn. Hvis bare man havde mulighed for, at flere så klip som dette, eller udsendelsesrækken som Hughes kamp for kyllingerne, eller udsendelser omkring dyrevelfærd i forbindelse med vores konsumdyr, så tror jeg på, at man kunne flytte noget. Så længe forbrugerne er villige til at købe burhønseæg eller såkaldte skrabeæg, eller fem papkyllinger for et latterligt lavt beløb, fortsæt selv listen, ja, så længe vil produkterne også findes i køledisken. I det øjeblik, vi som forbrugere, ikke vil købe produkterne, er de også væk.
Men det er da ikke til at holde ud, at vi intelligente mennesker behandler vores dyr med en sådan forrået mangel på respekt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jake

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 256
Sv: føj....
« Svar #8 Dato: 08 Januar , 2010, 21:49 »
Citér
Jeg mener, det handler om oplysning.

Enig, men udover uvidenhed handler det også om at bryde vaner! Det er en (for mange) total omlægning af indkøbs- og forbrugsvaner, der må være målet. Det er jo ikke kun papkyllinger og buræg, der skal væk fra indkøbslisten. Alle produkter, som indeholder buræg eller kyllingekød/biprodukter må fravælges, hvis det skal gøre en reel forskel! Så kære alle: ikke flere (konventionelle) chicken nuggets, mayonnaise, katte- og hundemad, dressing, rejesalat, kager, is, fløderand etc etc etc! Listen er uendelig lang...
Og desværre er det ikke blot fjerkræ, der behandles råddent - også andre (produktions)dyr. Så send også en tanke til grisen, der har leveret gelantinen til vingummierne i din lørdags-slik, kalven, der har doneret skindet til dine sko og fåret, hvis uld udgør din yndlingssweater...
Alle disse produkter findes der (ordentlige) alternativer til. Det er op til forbrugeren at få øjnene op for dem.
Life is NOT like a box of chocolates!

Life is like a jar of Jalopenos...

What you do today, might burn your ass tomorrow!..  /s  <C <S

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: føj....
« Svar #9 Dato: 08 Januar , 2010, 21:54 »
Det mest positive er måden kyllinger aflives på i kødhakkeren.
Resten af behandlingen er dybt forkasteligt, men sådan går det ofte når det er stordrift og det er penge der styre det. De fleste forbruger er formentlig også ligeglade når blot de kan købe billige kyllinger. For mange er det ikke dyr men et produkt.
Det mest sørgelige er at kyllingernes lidelser langt fra er stoppet med at de overlever sorteringen og bliver sendt videre i systemet.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: føj....
« Svar #10 Dato: 08 Januar , 2010, 22:07 »
Det mest sørgelige er at kyllingernes lidelser langt fra er stoppet med at de overlever sorteringen og bliver sendt videre i systemet.

Vi kan da prøve at sende kyllingerne videre i systemet :

http://www.youtube.com/watch?v=y24vGhd2L9w&NR=1

og hele processen fra start til slut :

http://www.youtube.com/watch?v=rpbtBgLfl90&feature=related
« Senest Redigeret: 08 Januar , 2010, 22:30 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: føj....
« Svar #11 Dato: 08 Januar , 2010, 22:17 »
Velkommen til en hybrid æglæggers start på livet.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: føj....
« Svar #12 Dato: 08 Januar , 2010, 22:37 »
pyhhh jeg tør slet ikk klikke ind på det..... jeg får det så dårligt at jeg ikke kan sove i vrede over at vores verden er så pengegrisk  <W en ting er dyremishandling - men noget andet er LOVLIG dyremishandling pyyha altså jeg fatter det bare ikke i mit hovede  <J

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: føj....
« Svar #13 Dato: 08 Januar , 2010, 22:38 »
Det at der dør dyr er i sig selv ingen katastrofe og når der er mange dyr vil denne del også være større.
Det der er det uhyggelige ved det er grunden til at de er døde.
Det at slagtefjerkræ holdes i mørklagte huse og der kun er lys når de fodres skyldes alene et spørgsmål om at de tager så meget på i vækst som muligt så hurtig som muligt. Dette har langt fra noget med dyrevelfær at gøre men ren profit.
Dsv. er flere private vagtelopdrættere i Holland begyndt at bruge samme fremgangs måde for at undgå at fuglene skader hinanden når de går på for lidt plads, men dette er ikke ensbetydende med at det ikke giver andre problemmer. Det ville være væsentlig bedre at aktivere fuglene så problemmerne undgåes.
Fritgåede høns er et godt eksempel på dette.

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: føj....
« Svar #14 Dato: 08 Januar , 2010, 22:43 »
hmm hvem er det egentlig som sætter reglerne for hvor mange høns pr. kvm? er det udelukkende politisk bestemt?