Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?  (Læst 15989 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #30 Dato: 29 December , 2011, 23:28 »
Stakkels lille høne.  :D Godt I fik den ind igen. ;)

Det jeg er nervøs for er om gederne og især ponyen panikker. Han er ret ny her og stadig lidt nervøs for alle de nye lyde. Vores skydeglade naboer bor lige på den anden side af hegnet og jeg har set dem smide deres skidt over til os. Og de fyrer selvfølgelig det af som larmer allermest. (det er ikke nytårsaften vi hygger os allermest herhjemme)

Hundene gør hver gang der kommer et bang og det er umuligt at tale sammen eller se TV når de er i gang derovre.  ::)
Og så alle de stakkels svaner der holder til heromkring. Der må da mindst være et par stykker af dem der får et hjertetilfælde.  ;)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #31 Dato: 31 December , 2011, 21:08 »
Nu har skyderiet været i gang nogle timer her og alle dyrene tager det helt køligt.  /o  Dejligt.

Hvordan går det hos jer?
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #32 Dato: 31 December , 2011, 21:24 »
Helt fint - ingen panik. Bortset fra at vores ene hund gøer og knurrer når datteren trutter i div. horn  ;D
Mvh Marianne

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #33 Dato: 31 December , 2011, 22:11 »
Her går det ikke så godt :( ...jo, hønsene sover trygt...jeg kiggede til dem for lidt siden, og et par af dem snorker, så der er ingen panik - men min dalmatiner er så skrækslagen, at jeg kan blive helt bange for, at hun får et hjerteanfald. Jeg glæder mig bestemt ikk til midnat /d
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #34 Dato: 31 December , 2011, 22:16 »
Min hund ligger inden i sin "hule" lavet over et bord med en dyne, Nu virker pillerne og nu er han helt ligeglad med de brag der kommer. Håber virkningen holder til det er overstået.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #35 Dato: 31 December , 2011, 22:30 »
Her går det faktisk bedre end forventet. Høns, ingen problemer. Ænder og gæs, ingen problemer. Kvæg er gået på stald og virker rolige. De fik lidt ekstra foder, så det bearbejdes nu. Hundene er ikke meget for fyrværkeri, men de synes nu at klare det meget godt, indtil videre. De fik en solid gåtur først på eftermiddagen. Vi kan indtil videre tale dem til ro.
Mvh
Erik Andersen

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #36 Dato: 31 December , 2011, 22:58 »
Her går det meget godt med fjerkræet  /o

men hundene er vidt forskellige på tros af de begge er jagthunde :)

den en ligger og hvæser som om der var 40 grader i skyggen og gemmer sig bag min stol og vil ikke ud /d

den anden kan ikke forstå vi ikke skal ud  der må da falde nogle fugle ned som skal hentes sådan som de skyder /o
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #37 Dato: 31 December , 2011, 23:07 »
den anden kan ikke forstå vi ikke skal ud  der må da falde nogle fugle ned som skal hentes sådan som de skyder /o

 *g *g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #38 Dato: 31 December , 2011, 23:15 »
Jeg var også lidt for hurtigt ude. Nu har de fundet det tunge skyts frem inde ved naboen og det ryger lige ind over vores hus og over det hus hvor dyrene står. Det er lige så ruderne klirrer.

Ponyen vandrer hvileløst rundt og gederne står og bræger uafbrudt.  :( Hvad pokker kan man gøre i sådan en situation?  ???
Jeg ved snart ikke hvad jeg har lyst til at gøre ved dem derinde, men desværre er det jo lovligt.  >:(
Turde slet ikke tænke på hvordan det ville være med flere naboer så tæt på. Uha

Hønsene er derimod rolige. Vil ikke forstyrre dem nu lyset er slukket, men de sover forhåbentligt.

Hundene er også forbavsende rolige; de plejer ellers at små-vuffe hver gang der kommer et knald, men det kan da være det blev for anstrengende. ;)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #39 Dato: 31 December , 2011, 23:20 »
Ponyen vandrer hvileløst rundt og gederne står og bræger uafbrudt.  :( Hvad pokker kan man gøre i sådan en situation?  ???

Tja. Hvis du har mod på det kan du gå ud og være sammen med dem. Det vil berolige dem lidt.

Min datter og jeg gjorde det med vore heste (da vi havde heste) i 7-8 år. Det gjorde dem en smule mere trygge at vi var i nærheden og talte til dem. Men helt trygge var de aldrig.
Mvh
Erik Andersen

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #40 Dato: 31 December , 2011, 23:42 »
Det tror jeg er det bedste jeg kan gøre for dem. Da jeg var ude før kom de løbende hen til mig så lidt må det nok hjælpe.
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #41 Dato: 01 Januar , 2012, 00:39 »
Gæsene længere omme i byen lyder ikke til at være helt tilfreds med larmen de skælder noget ud :)
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #42 Dato: 01 Januar , 2012, 01:11 »
Her var hønsene mod forventning noget urolige, og mange af dem stod oppe på pindene. De har derfor fået lys, så de kan finde op på pinden, hvis de skulle gå i panik.

Der er nytårsfest på lejrskolen vi har som nabo, så der bliver fyret af lige rundt om hjørnet. Faktisk blev vi forstyrret midt under middagen, da hoveddøren gik uden der blev ringet på. Ind i vores stue kom en mand og hans kone og sagde "Hej"! Hej, sagde jeg. Hvad kan jeg gøre for jer? "Vi skal være med til festen" svarede han. Derefter måtte jeg henvise til lejrskolen, og at de nok var gået forkert ::).

Jeg *k for at jeres dyr klarer natten uden al for meget stress. Godt nytår.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline todda

  • Bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #43 Dato: 01 Januar , 2012, 03:03 »
Mine høns har stuet sig ind i et hjørne i hønsehuset.De sidder ikke på pind ,som de plejer,men her skydes også umanerligt meger rundt om huset.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Er fjerkræ bange for fyrværkeri?
« Svar #44 Dato: 01 Januar , 2012, 04:01 »
Ingen panik her trods mere afskydning end normalt for en lille landsby (åh, de tilflyttere ;)). Begge hønseflokke har klumpet sig sammen på pindene og sover nu trygt. Kaninerne har fået ekstra halm at gemme sig i. De store kaninunger fik en hel balle byghalm ind så de kunne gå i ly bag den. I stedet sad de oven på den og så på raketter ::). Det minder mig om dengang vi havde geder. Vi havde ladet døren til stalden stå åben så de selv kunne bestemme om de ville ind i boksene eller blive ude. Da vi kiggede til dem 00.30 stod hele flokken ude i folden, let spredt - og så på raketter på nattehimlen. Da vi gik ud til dem kom de helt afslappede hen og nussede lidt - og fortsatte så deres raket-kiggeri. Ingen panik dér heller.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand