Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: temperatur ved kyllinger  (Læst 1952 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
temperatur ved kyllinger
« Dato: 26 April , 2021, 08:27 »
Jeg har 4 kyllinger som er 5 uger på onsdag og meningen var de skulle ud i det lille hus her i dag. Men jeg har holdt øje med temperaturen her da det har frosset om natten. Jeg var nede i huset kl. 5 i morges og da var temperaturen 10 grader lige under varmelampen. Er det for koldt endnu om natten. Den sidste uge har jeg gradvist prøvet at vænne dem fra lampen i dagtimerne. De står nede i kælderen.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: temperatur ved kyllinger
« Svar #1 Dato: 26 April , 2021, 14:33 »
Ja - det vil jeg helt klart sige er alt for koldt.

Jeg har efterhånden hørt om mange tilfælde gennem årene, hvor kyllinger er kommet alt for tidligt ud i eget hus både med og uden varmelampe - det har ofte kostet dem livet.

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: temperatur ved kyllinger
« Svar #2 Dato: 26 April , 2021, 20:19 »
Tak for svar. Det anede mig nok det var for koldt. Men problemet har løst sig for da gemalen skulle flytte huset for mig var det med de helt store armbevægelser og bang sagde det så havde han smadret lampen. Så må vi have en ny.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner