Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nogen der har erfaring med dette hønsehus  (Læst 3826 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline poulskovsborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Nogen der har erfaring med dette hønsehus
« Dato: 06 Oktober , 2020, 13:03 »
Hej alle, jeg har haft et lille hønsehus i 10 år nu og leder efter noget større og gerne mere praktisk. Jeg er faldet over dette. Nogen der har erfaringer med dette mærke - Omlet?

Det virker tiltalende på mig at det umiddelbart ser let ud at rense, men fungerer spalterne i selve huset lige så godt som de lover?



https://www.omlet.dk/shop/h%C3%B8nsehold/eglu_cube/
0,4 dværgwyandotter, agerhøne

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Nogen der har erfaring med dette hønsehus
« Svar #1 Dato: 07 Oktober , 2020, 11:58 »
Jeg har modellen et nummer mindre som "ekstrahus" til en hane og et par høner. Jeg synes det fungerer fint, og er nem at rengøre. Jeg har så tilføjet den "luksus" at jeg har klæbet et par små batterilamper op i loftet af huset. Det er små lamper med AA batterier og af den type, man kan tænde og slukke med en fjernbetjener. Om vinteren sætter jeg lidt mad og vand op i huset og med lyset tændt giver det lige et par timer ekstra til at spise og drikke. I november hvor gråvejr kan skabe mørke fra kl. tre om eftermiddagen  bliver det ellers en meeeget lang nat, før de igen har lys nok til at spise og drikke. Men det er blot min måde at gøre det på.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Nogen der har erfaring med dette hønsehus
« Svar #2 Dato: 08 Oktober , 2020, 05:47 »
Jeg har ikke et omlet-hønsehus selv, men jeg har kun hørt positivt om husene fra andre som har købt dem. Husene skulle være af rigtig god kvalitet og leve helt op til det der loves
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14