Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)  (Læst 63283 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Dato: 09 ſeptember , 2012, 21:46 »
Vi nåede vist aldrig til en konklusion om hvad forskellene mellem disse produkter er, hvis der overhovedet er forskelle, ud over prisen.

For ikke at spamme tråden om 'Tab af næb' unødigt opretter jeg en separat tråd. Det må være i alles interesse at finde ud af hvad der op og ned omkring disse produkter, taget den store prisforskel i betragtning.

Selvom det skulle ende med at vise sig at være identiske produkter, er det selvfølgelig stadig enhver frit at vælge hvad de vil bruge. Det har også lidt med branding at gøre. ;) Og det må siges at 'Silicum: Hemexcide (R)' lyder lidt mere avanceret end 'Tør Øko Sug'.

Jeg linker lige til sikkerhedsdatabladet (MSDS) for TØS igen:

http://shop.nordicstaldkemi.dk/getdoc.asp?id=107&md5hash=BFE7ABA104703097D8B4A55E75CC06F4

Hvor punkt #09 giver de kemiske bestanddele.

Er der nogen der har noget tilsvarende på Hemexcide? Er der evt en detaljeret indholdsdeklaration på sækkene?
Hvis ikke - vil én af Jer der allerede har skrevet og handlet med OWA Kemi bede dem sende et sikkerhedsdatablad eller et link til hvor det kan findes?     
Mvh
Erik Andersen

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #1 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:11 »
Som jeg vist har skrevet før, så har producenterne af begge produkter sagt at det ikke er samme produkt, sammensætningen skulle være anderledes.
Tør Øko skulle bl.a. indeholde mere kalk.

Doseringen til bl.a. behandling mod orm, er også vidt forskellig.

Avanceret navn eller ej, så har Tør Øko ikke haft nogen effekt her på matriklen, og ej heller hos nogle andre fjerkræ holdere jeg kender.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #2 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:17 »
Skal vi ikke bare prøve at se på fakta? Fakta overflødiggør ofte diskussioner.

En folkevognforhandler vil heller aldrig fortælle at han sælger samme biler som Skoda, men blot til højere priser.  ;)
Mvh
Erik Andersen

karina dj

  • Gæst
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #3 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:20 »
Hvis man klikker på det produktblad der, så står der i punkt 1 at det er diatoméjord...intet andet... så med mindre de tilbageholder oplysninger skulle det være fuldstændig samme produkt som hemexcide.

Så hvis de på Nordic staldkemi har sagt noget andet, så er det måske et spørgsmål, om den person har været godt nok sat ind i produktet  ???

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #4 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:23 »
Fakta er jo at begge producenter siger det ikke er samme produkt  ;)

Fakta er, at doseringen til orm ikke er ens, hvilket jeg testede på hønsene i den tro at produkterne var identiske - hvilket resulterede i en alvorlig omgang diarré hos de arme høns.
Bare det alene synes jeg indikerer fint at der ikke er tale om samme produkt.
Sammensætningen er anderledes.

Jeg synes da I selv skulle prøve og ringe til Nordic stald kemi og forhøre jer så, hvis I ikke tror på hvad jeg siger :)
Det er ikke kun mig der har haft ringet og forhørt mig, der er flere som har fået samme besked som jeg.

Men prøv det ;)



Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

karina dj

  • Gæst
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #5 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:26 »
Janni...for mit vedkommende handler det ikke om at jeg ikke tror på hvad du siger.

Men der står jo hvad indholdet er i produktbladet... og det er vel det og ikke hvad en eller anden medarbejder udtaler sig om, man skal rette sig efter? Ellers lyver producenten jo om indholdet... og det er noget rigtig FY! Så snakker vi alvorlige sager  :P

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #6 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:35 »
Nej men jeg synes det kunne være interessant at høre hvad I andre fik at vide, hvis I ringede og spurgte ind til det.

Ham jeg talte med var ret godt "inde i produktet" (Tør Øko), og gav mig bl.a. den rette dosering til behandling mod orm. Det var under en fjerdedel af Tør Øko jeg skulle have brugt.

Men lad mig sige det sådan, hvilket I nok allerede har regnet ud, at Tør Øko ikke får roser med herfra. De fortalte at det kunne bruges mod utøjsangreb i udbrud, men da vi opdagede det ikke virkede og ringede til dem igen, så kunne det pludselig kun bruges forebyggende  >:(
Har hønsene utøj, så skal der behandles med alm. gift sammen med  /d
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

karina dj

  • Gæst
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #7 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:40 »
Spørgsmålet er, om det samme gør sig gældende for hemexcide...

Vil du afsløre den rette dosering  ;)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #8 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:47 »
Det var ikke meningen at vi skulle have et 'slagsmål' ud af emnet, blot have fakta på bordet.

Fakta er jo at begge producenter siger det ikke er samme produkt  ;)

Det er muligt at fakta er at begge producenter siger som du skriver ovenfor. Det vil jeg slet ikke bestride. Men jeg vil bestride at hvad en sælger måtte sige, nødvendigvis er fakta. Nå jeg ser lige at du nåede at poste et indlæg der bekræftede dette udsagn.  ;D ;D Til gengæld skulle sikkerhedsdatabladet meget gerne indeholde fakta.

Jeg synes da I selv skulle prøve og ringe til Nordic stald kemi og forhøre jer så, hvis I ikke tror på hvad jeg siger :)

Jeg ser ikke nogen grund til at kontakte Nordic Stald Kemi, da der allerede i mit åbningsindlæg ligger en meget detaljeret oversigt over hvad deres produkt indeholder/består af. Jeg savner noget tilsvarende fra OWA Kemi.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #9 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:48 »
Må jeg ikke foreslå at vi stopper 'diskussionen' og aftaler hvem der kontakter OWA Kemi for et sikkerhedsdatablad??

Der er ingen grund til at 5-10 mennesker kontakter dem samtidigt.
Mvh
Erik Andersen

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #10 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:51 »
Det ved jeg nu ikke rigtig Erik, for jeg synes da det kunne være interessant at høre hvilke doseringer I får at vide, og får I så at vide det virker mod eksisterende utøj eller kun forebyggende  ;)

Jeg har fået 2 forskellige udmeldinger fra Nordic Stald ;)

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #11 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:53 »
Hov glemte doseringen - 1 gram pr. 1 kg. foder - (Tør Øko)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline bobbe

  • Bruger
  • Indlæg: 38
  • Ny i hønseverden
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #12 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:54 »
Der står ikke så meget på H. sækken, andet end :
"HEMEXCIDE er siliciumpulver, hvor der ikke er tilsat kalk eller andre fyldstoffer, hvilket gør drabseffekten af lopper og parasitter usædvanlig effektiv."  ???
Og så selvfølgelig hvor og hvordan det bør bruges..
Så det er nok OWA Kemi, der skal kontaktes..
Jeg købte min sæk til Forumdagen /o, for på det tidspunkt havde OWA svært ved at levere, da der var meget stor efterspørgsel (Mon ikke også de heller ville hjælpe deres faste kunder, end én der bare lige skulle have en sæk)
HOLD OP hvor er i hurtige på tasterne...  ;D Det er jeg IKKE :-[
Nybegynder, med små tegn på "hønsefeber" :)

0,4 Maran (G/K)
0,1 Hund (Schæfer, genbrugs)
2,1 Kat (neu. / internat)
0,1 Chincilla (G/S)
0,2 Nymfeparakit (Grå og hvid)

karina dj

  • Gæst
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #13 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:57 »
Hov glemte doseringen - 1 gram pr. 1 kg. foder - (Tør Øko)

Tak! men er det som forebyggende eller behandlende  ::)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hemexcide ><Tør Øko Sug (TØS)
« Svar #14 Dato: 09 ſeptember , 2012, 22:59 »
Det ved jeg nu ikke rigtig Erik, for jeg synes da det kunne være interessant at høre hvilke doseringer I får at vide, og får I så at vide det virker mod eksisterende utøj eller kun forebyggende  ;)

Jeg har fået 2 forskellige udmeldinger fra Nordic Stald ;)

Hvad kan jeg sige Janni? Andet end - stol aldrig på en sælger!

Sagde jeg det? Jeg lever jo faktisk også af at sælge - og har gjort det hele mit arbejdsaktive liv. Nå, men der er jo ingen regler uden undtagelser.

Måske vi skal tage emnet om dosering i en separat tråd - når vi finder ud af hvad det er for produkter vi har med at gøre.  ;) ;D
Mvh
Erik Andersen