Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Manglende æg  (Læst 4398 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline K.M.Eriksen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Manglende æg
« Dato: 08 Juli , 2008, 05:50 »
Jeg har i forbindelse med en kammerats flytning fået 5 dansk landrace i 'pleje' og i den forbindelse undrer det mig at der kommer meget få æg. Normalt er der 1 om dagen, hvilket jeg mener ikke er helt optimalt. Det skal nævnes at den ene høne lige har været skruk.
Kan den manglende æglægning hænge sammen med de er blevet flyttet og i så fald - hvor længe går der normalt før det falder tilbage i det gamle leje. Foderet er det samme som før flytningen, adgang til grønt en hel del mere og de virker meget livlige og tilpasse.
Aldersmæssig er de fra 2005 mener jeg (gule ringe) så der burde da komme lidt flere æg.

Er der nogen der har været ude  for samme opførsel, eller er det tiden at finde suppegryden frem.  ;D


mvh

K Eriksen

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Manglende æg
« Svar #1 Dato: 08 Juli , 2008, 08:08 »
 <I Først vil jeg byde dig velkommen her på forumet, og du er kommet det rette sted, hvor dem der ved noget gerne vil hjælpe, jeg ved ikke om jeg har ret, men det at de er flyttet kan godt gøre at de ikke lægger æg, og jeg vil tro 14 dag til 3 uger skal du have tålmodighed, jeg ved ikke rigtig med alderen om den kan have noget at sige, de er jo 3 år men du har ret der burde komme mere en 1 æg om dagen, hvis det ikke er for flytningen.
Jeg håber du kan bruge dette  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Manglende æg
« Svar #2 Dato: 08 Juli , 2008, 08:26 »
Det kan jo også være en mulighed at de har lagt dem ude et sted.

Mvh    Jørgen

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Manglende æg
« Svar #3 Dato: 08 Juli , 2008, 09:43 »
Gul hønsering er 2005, så de er 3 år og så vil æglægningen være for nedadgående, men der burde da komme lidt mere end et æg om dagen alligevel... Det kan sagtens være flytningen der har forstyrret dem lidt.

Iøvrigt tillykkke med dagen :D
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Manglende æg
« Svar #4 Dato: 08 Juli , 2008, 11:54 »
Hej du skal da også have et tillykke fra mig  <I
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline K.M.Eriksen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Manglende æg
« Svar #5 Dato: 09 Juli , 2008, 04:49 »
Takker for de meget hurtige svar og lykønskninger. Jeg vil vente og se tiden an om det ikke skulle blive bedre. 

mvh

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Manglende æg
« Svar #6 Dato: 10 Juli , 2008, 18:30 »
Velkommen til forum  :D

Det kan også være at de har haft en lang periode med æglægning. Så er det naturligt at de holder en lille pause.

Sammenholdt med flytning, en skruk og alder så synes jeg det lyder meget normalt.
Hilsen Susanne

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: Manglende æg
« Svar #7 Dato: 13 Juli , 2008, 23:14 »
Da jeg fik mine høns gik der en uge før der kom et æg og tre uger før de kom hver dag. De blev kun kørt 15 min i bil og det var alle høns, der havde gået sammen tidligere.
Venlig hilsen
Liv