Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dueslag... indretning?  (Læst 3900 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Dueslag... indretning?
« Dato: 05 Januar , 2014, 21:29 »
Har siddet og forelsket mig i Claus Dalbys Dueslag men tænker at det skal være et bygge selv projekt... måske er jeg lidt optimist??? :D
Men hvordan er det indrettet inden i? hvor fodre han? og hvordan gør man rent??? har kigget på hjemmesiden hvor han har købt det men der blev jeg sku ikke meget klogere ;D

Forresten rart at være tilbage 8)
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Dueslag... indretning?
« Svar #1 Dato: 05 Januar , 2014, 21:54 »
Udfra Google fandt jeg et stolpeslag og et slag hængt på væggen.

Duer er dejlige og et stolpeslag er hyggeligt med nogle små fine duer til det.

Som regel bliver der fodret og vandet udendørs hvor foderet nogle gang bare spredes på jorden imens andre hælder det op i et trug/skål.

Stolpeslaget når det er simplest og mindst er der kun lige et lille rederum til hvert par med deres unger hvor nogle kun kan skrabes ud igennem det lille hul imens andre kan lukkes op i side/fronten og gøres rent lidt nemmere.

Andre større stolpeslag er bygget op med 2-3 rum hvor der så kan være to reder til hvert par plus sidepladser og en lille skål til henholdsvis vand og foder. Det nemmeste er hvis man kan lukke hele fronten til en rede eller to op på en gang når der skal gøres rent for at komme bedst til.

Hvis det kun er de små reder skal der være to til hvert par så når ungerne har fået fjer kan de begynde på det næste hold unger i en anden rede uden forstyrrelser af deres egne unger.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Dueslag... indretning?
« Svar #2 Dato: 05 Januar , 2014, 21:55 »
En anden ting man skal huske er gode landings muligheder så duerne har nemt ved at komme til og fra reden.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen