Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kønsbestemmelse ag daggamle kyllinger gul-sortsømmet Orpington  (Læst 4687 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SimoneJensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Jeg søger med lys og lygte gule sortsømmede Orpington hønniker men kan kun finde kyllinger, og da jeg ikke har den store erfaring i høns og ikke har lyst til at komme hjem med feks 3 haner fortsætter jagen. MEN.. nu ser jeg at det sted jeg har købt mine faverolles hos har fået kyllinger.. og da det jo sådan set pt har været mig umuligt at finde nogle høniker tænkte jeg.. well måske sku man.. og så synes jeg at jeg kan huske at jeg et sted har læst at de som helt små har nogle mørke pletter på vingespisserne hvis det er høner.. nogle som ved om det passer..
3 mennesker Mor datter og søn, 3 hunde ( pip kylle er Chihuahuaer og Karma er schæfer), 3 katte ( Ogge er perser, Gina Maine Coon og Krymmel er skovkattemix)
1blå og 2 gul sortsømmede opingtondamer

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sidst jeg kunne få lov selv at vælge seks kyllinger ud fra en dusinstor flok ugegamle grønlæggere, som så fuldstændig ens ud, gik jeg efter dem der havde de mindste fødder/tyndeste tæer. Ud af de seks jeg valgte var der fire høner, da de voksede til. Ejeren havde seks haner.
Ved nogle racer kan man se på fjervæksten på vingerne, når de er et par dage gamle - der er hønerne mere udviklede end hanerne. Men ikke alle, og hvis det er blandinger, kan man ikke vide noget som helst.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Daisy Cluck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Faverolles har ikke fra starten den sorte plet på vingen.
De får den dog som noget af det første fjeragtige. Jeg kan desværre ikke huske hvornår, men på daggamle ses ingenting.

Offline SimoneJensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Det var på Orpington ikke Farvarolles at jeg mente man kunne se en sort/ mørk kønsprik på vingespidsen på daggamle kyllinger
3 mennesker Mor datter og søn, 3 hunde ( pip kylle er Chihuahuaer og Karma er schæfer), 3 katte ( Ogge er perser, Gina Maine Coon og Krymmel er skovkattemix)
1blå og 2 gul sortsømmede opingtondamer