Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad kræver ænder  (Læst 42057 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Indianer

  • Gæst
Sv: Hvad kræver ænder
« Svar #15 Dato: 21 Maj , 2008, 00:05 »
Jeg troede ikke det galt længere, efter at det er afblæst, alt det med, at hønsene ikke må gå udenfor overdække osv...

Men bortset fra lovstof (som vi selvfølgelig skal følge), kan de så gå i samme have?... :)

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Hvad kræver ænder
« Svar #16 Dato: 21 Maj , 2008, 10:10 »
Selv om der ikke er fugleinfluenza i DK af den type, som 'lukker' vores hønsegårde, så er der stadig en del regler om fjerkræhold som skal overholdes.

Nøjagtig som der er regler for hold af andre husdyr.

Så på med læsebrillen  ;D
Hilsen Susanne

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvad kræver ænder
« Svar #17 Dato: 21 Maj , 2008, 16:32 »
Den korte udgave er her
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Fugleinfluenza/Hobbyfjerkrae/forside.htm

Med hensyn til ænder og høns, så har jeg stadig ikke fattet meningen med at de ikke må gå sammen. I Tyskland, så SKAL man have høns til til at gå sammen med (fritgående) svømmefugle hvis man vil undgå en blodprøve hver 3. måned på svømmefuglene. I Danmark er det absolut forbudt at lade høns og ænder gå sammen....
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hvad kræver ænder
« Svar #18 Dato: 21 Maj , 2008, 20:31 »
Nej den forstår jeg heller ikke, her i danmark skal der være 15 m imellem ænder og høns <J
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Susanne Hammerlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Løbeænder på æg
« Svar #19 Dato: 21 Juli , 2015, 17:40 »
Hej jeg er ny her i forum, så jeg er måske lidt på afveje men trænger til lidt hjælp. Min løbeandemor ligger på æg for første gang. Hun valgte at lægge æggene i en kæmpe brombærbusk, så vi ikke kan følge med i processen. Den første uge lå hun ca 6 timer om dagen og var inde i huset med andefar om natten, derefter 9 timer et par dage og nu på fuld tid kun afløst om morgenen til spisning og drik ca 20 min. Det virker dybt mærkeligt,men jeg har ik prøvet det før. Håber alt er ok og ønsker inderligt at det lykkes. Er der nogen som kender til andenaturmetoden, da alt jeg læser om er rugemaskinemetoden. Hun startede 14 juli, så hvornår og hvordan? Hilsen susanne

Offline hanemikkel

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 575
Sv: Hvad kræver ænder
« Svar #20 Dato: 21 Juli , 2015, 18:29 »
Hej Susanne. Med naturudrugning synes jeg, at det bedste man kan gøre er at læne sig tilbage og tage hvad der kommer.

Jeg har oplevet ænder som jeg synes rugede for ustabilt. Nogle gange endte det alligevel med ællinger. Andre gange ikke. Datoen er sværere at vurdere præcist med naturudrugning.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline kiboje

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 73
Sv: Hvad kræver ænder
« Svar #21 Dato: 22 Juli , 2015, 15:06 »
Jeg har læst, at det kan koste op til 7000,kr. Hvis man bliver taget, med ænder og høns, der går/ kan gå sammen...😇😇
Med venlig hilsen

kiboje