Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeres hønsehuse?  (Læst 20881 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #15 Dato: 24 Februar , 2010, 09:55 »
Mit hønsehus er et ældre muret stenhus. Det fungere godt nok, men jeg ville nu meget hellere have et godt isoleret hønsehus med udluftningskanal :D

Velkommen til ;)!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #16 Dato: 25 Februar , 2010, 21:10 »
Mit hønsehus er et ældre muret stenhus. Det fungere godt nok, men jeg ville nu meget hellere have et godt isoleret hønsehus med udluftningskanal :D

Velkommen til ;)!

Nånå, der er nok èn der er misunderlig på Marianne´s fine nye hønsehus.  ;D Du er bestemt ikke alene, det vil jeg også gerne have stående i min have.  /o
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Lisa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 70
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #17 Dato: 25 Februar , 2010, 21:54 »
Jeg har også et gammelt legehus, der er hævet over jorden (hjørnerne hviler på nogle stabler af gamle havefliser). Det kan være en god billig løsning, hvis man kan finde et udtjent legehus som man kan få lov at pille ned. Kan af og til også findes i dba.dk.
Jeg fik vores af min lille niece der synes at hun var blevet for stor til det. Med en siddepind og to udvendige redekasser fungerer det perfekt.
Mange hilsner
Lisa
0.4 gul-sortsømmede orpingtoner og 2 Isa-Brown

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #18 Dato: 26 Februar , 2010, 05:58 »
Jeg vil også lige sige, at jeg har været uendelig glad for mit lille røde hus:
Det er kun fordi, jeg kom til at interessere mig for dværg maran (og forresten også araucana, men de må vente lidt), og så var jeg nødt til at have mulighed for flere stammerum.
Dværg wyandotterne er fredede, dels er Søren vild med Jensen, dels er hønerne gode til det hele: de lægger flotte æg, de skrukker næsten på kommando, de er gode skrukker og fantastiske kyllingeførere, nå ja, de har også et utrolig dejligt temperament. *p
Kan det betale sig at investere i nyt hønsehus, i kroner og ører? absolut ikke  ;D men tænker man på alt det andet, ja helt bestemt, for der er ikke noget hyggeligere end at have høns.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #19 Dato: 26 Februar , 2010, 06:32 »
Jeg er så misundelig at du ikke drømmer om det! :D.. Det er da bare et pragtfuldt hus ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #20 Dato: 26 Februar , 2010, 09:00 »
Kære Marianne

Jeg er så tilpas nysgerrig, hvordan er dit søde lille røde hønsehus indrettet?
Vil du evt vise billeder af det. Min kære mand mener nemlig ikke jeg behøver et kæmpestort hønsehus, men kan nøjes med et mindre. Derfor kunne det jo være interessandt at se, hvordan man indretter det på den smarteste måde. Det er jeg nemlig sikker på dit er.  :)

Kh Julie
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #21 Dato: 26 Februar , 2010, 09:18 »
Julie, hvis kikker i galleriet under "Hus og gård" undergalleri "Siddepinde".
Der ligger to billeder, der ret tydeligt viser indretningen. Foder står under redekasserne, og vandet står i hjørnet i den overdækkede hønsegård.
Hvis du er interesseret kan jeg sætte dig i forbindelse med ham, der har lavet det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #22 Dato: 26 Februar , 2010, 09:49 »
Måske er jeg lidt tung at danse med  ;D
 Men er det ikke billeder fra dit nye hønsehus? (syntes ikke jeg kan finde andre i dit galleri)
Det ser så lækkert ud.
 Tror sagtens min håndværkermand kan lave det ellers skal jeg nok kontakte dig igen.
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

GKV

  • Gæst
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #23 Dato: 26 Februar , 2010, 09:55 »
Jeg er jo velsignet med en masse staldplads så der er hønsene.Den gamle grisestald er inddraget til racehønsene de andre har staldhønsene til fri afbenyttelse.

Der blev lavet sommerhuse sidste år og der skal laves lidt flere i år, ikke alle hønsene kan få lov at gå i løsdrift, da jeg skal bruge en del æggene til avl.

Datteren tømmerede af nogle genbrugsbrædder fra en gammel træsilo der var revet ned og det blev til et par søde huse, synes vi da selv.





VH Gunni.

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #24 Dato: 26 Februar , 2010, 09:56 »
Ups ups undskyld nu fandt jeg de billeder. Tak Marianne.
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #25 Dato: 26 Februar , 2010, 15:04 »
Det skal du da ikke undskylde, Julie, jeg burde nok have pointeret, at det ikke var i mit personlige galleri  ;)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #26 Dato: 26 Februar , 2010, 22:31 »
Det kan være en god billig løsning, hvis man kan finde et udtjent legehus som man kan få lov at pille ned. Kan af og til også findes i dba.dk.

Et alternativ, som jeg tidligere har bragt op i en anden tråd, er at tage kontakt til nærmeste tekniske skole og spørge om de ikke kunne tænke sig at lave et hønse- eller legehus til næste svendeprøve for tømrere.

Jeg prøvede det selv med Næstved tekniske skole for mange (18-20) år siden da mine børn var små. Jeg fik et legehus i meget gedigne materialer og meget smukt udført. Pris = materialepris (jeg husker ikke den nøjagtige pris mere). Jeg skulle så selv arrangere vognmand.

Vi efterlod legehuset da vi flyttede fra byen til landet for 12 år siden, men ville da ikke blive forbavset hvis det stadig eksisterer den dag i dag. 
Mvh
Erik Andersen

Offline ulla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 187
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #27 Dato: 26 Februar , 2010, 23:07 »
lige et tip ;)
når i skal lave sidde pinde så lav dem med vippebeslag (skabslåge modellen)
og sæt en krog i loftet i loftet så kan du løfte pinden(e) op når du skal rense under dem,
jeg prøver at få nogle billeder lagt ind  det er svært at forklare
ulla
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #28 Dato: 27 Februar , 2010, 01:29 »
@Gunni: Hvor er hun dog bare vild, din datter!! Har hun lavet dem selv???? :o *h

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeres hønsehuse?
« Svar #29 Dato: 27 Februar , 2010, 07:07 »
Citér
tage kontakt til nærmeste tekniske skole
Desværre er det ikke altid de kan/gider, jeg havde fat i dem i Skjern, Holstebro, Herning og Esbjerg uden held. Men hvor der er en vilje, er der en vej, og mit hønsehus er lige på trapperne. *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk