Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nye høns i flokken  (Læst 1940 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TinesHøns

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 125
Nye høns i flokken
« Dato: 28 August , 2013, 23:59 »
Hej andre hønsetosser  ;D

Jeg er fuldstændig helt vild med vores 3 skønne dværg orpingtoner (ca 4 måneder gl.):D De hygger og snakker og vil gerne følge med i alt der sker  ;)

Jeg har nu besluttet, at vi skal have 3 dværg orpingtons (ca 5 måneder gl) mere og jeg henter dem i morgen  !k

Jeg har derfor læst om at sætte nye høns sammen men eksisterende høns. Men jeg synes det mest handler om forskellige racer. Vil der være samme problem inden for samme race?

Vil det være bedst at sætte de "nye" på pind sammen med de "gamle" i morgen aften, eller skal de gå hver for sig lidt tid???

Elsker altså bare de skønne høns, som her hjemme er blevet døbt "sorte", "nysgerrig" og "kylle" / "den anden".

Nysgerrig er bare, ja, nysgerrig  :D . I dag fik de større råderum og måske lidt for meget. Selskabs papegøjer som de er, mente de at de ville kigge til os i stuen. De gik først på pind, da vi lukkede teressedøren  ;)

Hønsefeberen har bredt sig  <P
Mvh Tine

0,3 dværg orpington
0,2 orpington, stor
0,0,4 wyandotter stor
0,0,3 maran
0,0,4 blandings kyllinger
1,0 ægtefælle
2,1 børn
0,1 huskat

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: Nye høns i flokken
« Svar #1 Dato: 29 August , 2013, 00:17 »
stort tillykke med dine nye høns. der er ikke noget mere skønt end høns i husstanden :) uha ja hønsefeber og forelskelse i høns og andre fjerdyr kan man hurtig blive fanget af ;) når vi sætter nye dyr sammen så sætter vi dem ind til de gamle om aftenen når den eksisterende flok er gået til ro. det plejer at gå fint hos os når vi gør det på den måde. Ved at nogle lader dem gå op og ned af hindanden i starten så de kan se hinanden men ikke komme ind til hinanden. Vi har dog 8-9-13 aldrig haft problemer med at sammenføre dyr når vi gør det ved at sætte dem sammen om natten. Vil dog aldrig anbefale om det kan undgås kun at sætte 1 dyr ind i en ny flok.  P.s. vi har gjort det på samme måde om det har været en ny race eller ej, nu har vi dog kun 1 race tilbage. Så vil ikke mene det har noget med race at gøre, mere det faktum at det er nye dyr som skal sluses ind i hakkeorden og hierarki. Held og lykke og en skøn race du har fået dig ;)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline TinesHøns

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 125
Sv: Nye høns i flokken
« Svar #2 Dato: 29 August , 2013, 22:31 »
Så er nyindflytterne blevet puttet på pind  :D Nu krydser jeg bare fingre for at det går rimelig i morgen  :)
Mvh Tine

0,3 dværg orpington
0,2 orpington, stor
0,0,4 wyandotter stor
0,0,3 maran
0,0,4 blandings kyllinger
1,0 ægtefælle
2,1 børn
0,1 huskat

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: Nye høns i flokken
« Svar #3 Dato: 29 August , 2013, 22:44 »
tillykke med dem  :) :) krydser fingrer for indslusningen går godt :) håber du lige skriver hvordan det gik :) ;)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk