Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Temperaturstyret varmeplade  (Læst 6490 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Temperaturstyret varmeplade
« Dato: 02 Januar , 2009, 12:45 »
Brrr. Så blev det rigtig dejlig koldt og hønsenes vand fryser igen. Ikke det store problem hos os da der er strøm i hønsehuset og vi har varmeplader at sætte vandet på.
Men. Mange gange er det jo mest om natten der er hård frost og man behøver ikke ha varme på om dagen. For at spare på strømmen kan man jo så slukke, hvis man husker det. Man kan også sætte et tænd/slukur på til at huske for een! Og så håbe at frosten ikke bliver ved efter man er taget på job. Men hvad med termostatstyring? Kan man få et enkelt, billigt produkt ala tænd/sluk uret som kobler varmepladen til ved en given temperatur???

Mvh    Jørgen                                                                       

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Temperaturstyret varmeplade
« Svar #1 Dato: 02 Januar , 2009, 21:38 »
Ja ok, som et tænd/slukur er måske også forkert formuleret.
En termostat som kan kobles ind før varmrpladen og som tænder/slukker den ved ca 0 grader.

Mvh Jørgen

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Temperaturstyret varmeplade
« Svar #2 Dato: 03 Januar , 2009, 10:40 »
Jeg har ikke set nogen med termostat, men mon ikke det kan laves. Det behøver jo ikke være så nøjagtigt igen. Et par graders fejl betyder jo ikke så meget her. En termostat fra en elradiator burde kunne gøre det.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Temperaturstyret varmeplade
« Svar #3 Dato: 03 Januar , 2009, 10:59 »
Jo. Det var også lidt i den retning jeg tænkte på. Elradiatoren var måske en ide. Men kan den stilles så lavt? Behøver jo ikke slå til før ved 0 grader +/-. Det må jeg da vist ud og kikke på for jeg har da  et par gamle nogen liggende som jeg tog med hjem for 5 år siden da de bare skulle smides væk, og det går jo ikke!!!  ;D ;D  ;D

Mvh    Jørgen

Offline Karen Birgitte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Temperaturstyret varmeplade
« Svar #4 Dato: 04 Januar , 2009, 13:36 »
http://www.raunsmed.dana10.dk/254-201-vandtrug.htm

http://www.foderlageret.dk/advanced_search_result.php?keywords=varmeplade&x=1&y=1

Hej med Jer.

Her er varmeplader med termostater. Jeg har lige bestilt den ene og glæder mig til at den kommer i brug.
Det er godt for hønsenæb og min fingre at lege med vand i øjeblikket. ;)

Venlig Hilsen

Karen Birgitte
/KB