Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vil Silkerne gå på 1.sal ?  (Læst 2777 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Maja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
Vil Silkerne gå på 1.sal ?
« Dato: 05 December , 2008, 10:10 »

Da jeg snart skal videre med en mere permanent løsning i mit nye hønsehus, går jeg og overvejer at lave en slags 1.sal med hønsestige(bred og ikke for stejl) op til siddepinde og redekasser. Dette dels for at give bedre gulvplads, men også p.g.a. bedre arbejdsstillinger i hverdagen. Jeg er selv meget i tvivl, da Silkerne jo ikke ret gerne vil op i højden. Jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med dette, da jeg nok ellers vil droppe ideen. Jeg ved at der er andre der har indrettet huse på denne måde, men duer det mon til Silkerne?

Hilsen Maja

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Vil Silkerne gå på 1.sal ?
« Svar #1 Dato: 05 December , 2008, 10:36 »
Det jeg lige tænker på er hvad der sker når hønsene ligger sig skruk på første sal. Falder kyllingerne ud dør de jo? Kommer den til at skubbe et æg ud? osv osv.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Maja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
Sv: Vil Silkerne gå på 1.sal ?
« Svar #2 Dato: 05 December , 2008, 12:04 »
Jeg havde ikke tænkt mig det til skrukkerne, selvom de jo helst vil ruge på den plads de lægger æg. Det er faktisk også lidt irriterende for de vil helst lægge æg i den samme rede...he..he..det er ikke sådan bare lige at opdrage på høns.  <A Det er nok det letteste at indrette det som hønsene helst vil ha det, men det ville jo give noget dejlig plads om det kunne lykkes. ??? :-\
« Senest Redigeret: 05 December , 2008, 12:07 Fra Maja »

Offline Martin Hessner

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 14
Sv: Vil Silkerne gå på 1.sal ?
« Svar #3 Dato: 15 December , 2008, 09:32 »
Hej Maja
Det er min erfaring at man godt kan få dem til at gå op af en stige men de skal lære det fra kyllinger, en gammel silke kan man ikke få til at gå på stige hvis den ikke har været vant til det fra helt lille, silker elsker at leje og jo mere de har at hoppe op på jo næmere er det at få dem op i højderne, det kan også hjælpe at man har et par andre dyr sammen med dem, som kan lære dem det , jeg har et par dværg brahma sammen med mine silker, det gør at jeg kan få dem til at sidde på pind i stedet for at de helst vil ligge på jorden.
MVH
Martin Hessner
God Jul!