Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan nogen hjælpe ?????  (Læst 9243 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Nybegynder

  • Gæst
Kan nogen hjælpe ?????
« Dato: 01 November , 2008, 12:10 »
Hej herinde...

Min familie og jeg vil gerne have nogle høns og en enkelt hane. Vi er fornylig flyttet til et nedlagt landbrug og har derfor masser af plads. Derudover syntes vi også det er hyggeligt og ikke mindst praktisk at have nogle høns så vi kan få "gratis" æg. Sagen er den at vi har én høne som tidl. ejer har efterladt og når nu vi skal have flere kunne vi jo ligesågodt have samme race. Her er spørgsmålet så er der nogen der kan fortælle mig hvilken race dette er ? Har ledt på div. sider men kan ikke finde noget om det. Håber der er nogle hjælpsomme mennesker.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #1 Dato: 01 November , 2008, 14:59 »
Jeg kan ikke umiddelbart lige se hvilken race det er, men gætter på at det er en blanding af en art eller en art landhøns (tværstribede). Jeg er ret dårlig til det der med at spotte en race

Jeg vil anbefale dig hurtigst muligt at skaffe nogle flere, da høns i den grad er flokdyr og stresses voldsomt når de er alene.

Hvis de skal passe til hende vil jeg anbefale f.eks landhøns, dværdg wyandotter, men rigtig mange kan gå med hende. Spørgsmålet er nok mere hvad der er til at få på denne årstid!

Hvis du skriver hvor du kommer fra i din profil, kan det være der er nogle her der kan hjælpe dig med et par venner til din høne, ellers kig i Gul og gratis.

Du kan i øvrigt kigge i vores galleri, hvor vi har en god oversigt over mange racer. Kig i leksikon og se deres sociale egenskaber.

Held og lykke - det lyder fantastisk med sådan et landsted!!

Og velkommen her for øvrigt, spørg endelig løs - om kort tid skal du måske ændre dit brugernavn til Erfaren ;)

Offline Lomo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
    • www.123hjemmeside.dk/Lones-Ark
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #2 Dato: 01 November , 2008, 15:45 »
Campiner!

Nybegynder

  • Gæst
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #3 Dato: 01 November , 2008, 16:57 »
Tusind tak for jeres hurtige svar. Mit bedste bud var plymouth af en art men kan da godt se nu at det er Campiner tak for det Lone ;) Så er det jo bare jeg skal finde ud af noget om den og evt. hvor sådan nogle kan købes. Min søgen fortsætter ihvertfald.

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #4 Dato: 01 November , 2008, 17:11 »
Hejsa
Skønt du har en høne i en`race kan du jo godt finde en anden race som du måske også gerne vil have. Dværg racen  <S ligger små æg , store racer  <C ligger store æg <Y
Store og små racer kan fint gå sammen, der er flere her inde som har en blandet flok(racer, str, samt farver)
Det eneste problem du måske kan få er hvis du skaffer en hane i stor. Det er ikke smart hvis du også har dværg, så ville det være bedst med en hane i dværg.

Velkommen til  <I
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #5 Dato: 01 November , 2008, 17:39 »
Desværre er mine høns syge lige nu, ellers havde jeg en stor hane kylling du godt måtte få til hende, eventuelt i følgeskab med en høne :).
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline jesper

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 317
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #6 Dato: 01 November , 2008, 17:49 »
hej nybegynder
hvor i landet bor du?
jeg ved at der går campiner ved randers  mhv jesper
jesper
en hønsehunds kryds

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #7 Dato: 01 November , 2008, 17:56 »
Glemte at sige at mine ikke er champiner ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #8 Dato: 01 November , 2008, 18:00 »
Hvor i verden bor du? det er nemmere at hjælpe hvis vi ved hvor du ca.
 holder til. ;D

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Nybegynder

  • Gæst
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #9 Dato: 01 November , 2008, 18:21 »
Tak for responsen, fedt at folk herinde er så behjælpelige. Vi bor i Løkken har også fået skrevet det i profilen nu  ;) ang. racer så vil vi helst anskaffe os flere Campiner måske tage en race til. Vil bare ikke have en fuldstændigt blandet flok.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #10 Dato: 01 November , 2008, 19:06 »
Næste weekend er der et par udstillinger i Nordjylland, en god ide at smutte derhen og se på forskellige racer
http://www.racefjerkrae.dk/udstillingskalender2008.htm
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline jesper

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 317
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #11 Dato: 01 November , 2008, 19:18 »
hej nybegynder
der var campiner på udstilling i grauballe og vi havde dem også på vores udstilling i hadsten januar 2008
jesper
en hønsehunds kryds

Nybegynder

  • Gæst
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #12 Dato: 01 November , 2008, 19:40 »
Lyder bestemt spændende, kunne da godt være man skulle tage til Aalborg det er vist det der er tættest på. Hvad ligger priser egentligt på mht. sådan nogle ? Er det alt efter racer eller hvordan bliver det bestemt ?

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #13 Dato: 02 November , 2008, 08:49 »
Hej

Det kan være Campiner høne du har, men jeg tror( ud fra brysttegningen) at det er en Sølv Brakel høne du har. De findes
og så her i landet bla. mener jeg at de er på mors, er gerne behjælpelig med at finde en opdrætter til dig hvis de har interesse. Besøg evt Landsudstillingen i Herning den 13. eller 14. dec der tror jeg at de kommer.  Hvis det er Campiner kan jeg også hjælpe med adr. en sådan
opdrætter, Campinerne er så sjælden at den ikke findes i hjemlandet
Belgien, men vi har dem i Danmark, prøv evt at henvende dig til din lokale fjerkræklub, mangler du et nr til den så skriv til mig.
Go fornøjelse med dine høns,  :)
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Kalle Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Kan nogen hjælpe ?????
« Svar #14 Dato: 02 November , 2008, 13:21 »
Hej Nybegynder.

Du skal da ha´ dværg silker. Jeg har nogle store kyllinger i rød og vildtfarvet, er det noget?