Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Varmefri - hvornår?  (Læst 5977 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Varmefri - hvornår?
« Dato: 27 ſeptember , 2008, 20:22 »
Det går jo stadig forrygende med mine små (måske knap så små kyller). De render stadig rundt i en stor del af haven med deres mødre, og jeg har stadig syv - ikke mistet en eneste (7-9-13)  ;D ;D ;D De har vel nået det stadie, der hedder "min grimmeste kylling-stadiet", men jeg må blankt indrømme, at jeg synes, de er aldeles bedårende stadigvæk.
Om natten sover lille blå på siddepindene med de andre, det har hun gjort nogle uger, de to andre mødre sover i hver sin redekasse, med hver især ca. halvdelen af kyllerne. Sommetider hopper de op i samme redekasse, og så er der altså trængsel! Også selvom det er dværghøns, men når jeg putter dem, tager jeg nogle af kyllerne og den ene skruk, og flytter dem over i den anden redekasse, det har de tilsyneladende ikke noget imod.
Jeg spekulerer på, om jeg kan regne med, at skrukkerne har styr på hvornår kyllerne er varmefri? De er næsten fem uger nu, men ikke det man kalder fuldfjerede. Mit hønsehus er uopvarmet.



Kan jeg mon regne med, at kyllerne simpelthen vil sætte sig på siddepindene, når de er klar til det? Som det er nu, elsker de tilsyneladende stadig deres store "dundyne" om natten.

Edit: Billedet formindsket, så det kan ses./ Hanne admin
« Senest Redigeret: 28 ſeptember , 2008, 08:32 Fra Hanne Lottrup »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Varmefri - hvornår?
« Svar #1 Dato: 27 ſeptember , 2008, 20:37 »
Jeg glemte lige at skrive, at jeg har læst, hvad der står om varmefri i leksikon  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jesper

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 317
Sv: Varmefri - hvornår?
« Svar #2 Dato: 27 ſeptember , 2008, 20:47 »
hej marianne
hvis dine kyllinger går sammen med skruk klare hun det mhv jesper
jesper
en hønsehunds kryds

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Varmefri - hvornår?
« Svar #3 Dato: 27 ſeptember , 2008, 21:19 »
Skrukkerne skal nok klare det  <P <P

Hvis det værste skulle ske og de begge forlader kyllingerne i morgen, så vil du opdage det. Kyllingerne vil begynde af pippe højt og klumpe sammen.
Men når de har to mødre er de vist dobbeltgarderet  ;D
Hilsen Susanne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Varmefri - hvornår?
« Svar #4 Dato: 28 ſeptember , 2008, 07:37 »
Jeg må så stole på skrukkerne, men jeg rejser til New Orleans på lørdag for at besøge min søn og hans familie, og i de to uger efter vil en anden søn bo i huset, ganske vist vil han være her hele tiden, men han kender ikke rigtig noget til høns, ud over den seddel, jeg skriver til ham.
Mine skrukker har nu hele tiden været meget pålidelige, og i mine øjne helt fantastiske, så det skal nok gå  :D
Jeg vil jo bare gerne sikre mig, at de ikke lider nød.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: Varmefri - hvornår?
« Svar #5 Dato: 28 ſeptember , 2008, 08:59 »
Wauw en tur til New Orleans, ikke dårligt  ;D rigtig god tur og nyd det!
Dine skrukker skal nok klare det, der er ikke nogen bedre til at passe kyller end en skruk  ;)
Du kan jo evt. gøre som jeg gjorde i min sommerferie, hvor jeg også havde en - som ikke er hønsekyndig - til at passe mine høns. Der var et flinkt forum medlem (som bor i nabobyen) der gerne ville være bagvagt, hvis der skulle være problemer. Heldigvis blev der ikke brug for bagvagten, men det var rart for min hønsepasser at ha et tlf.nr. at kunne ringe til.
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Varmefri - hvornår?
« Svar #6 Dato: 28 ſeptember , 2008, 11:00 »
Det er en rigtig god idé, Dorte, jeg vil se om jeg kan arrangere mig med et forummedlem i nærheden.
Jeg skal over og besøge søn, svigerdatter og to fantastiske børnebørn, jeg er som regel derovre her i oktober i to uger, det er ikke så tit jeg ser dem live, så vi nyder det, nu håber jeg bare at der ikke kommer flere orkaner i denne sæson, Gustav og Ike har været rigeligt, de bor i Mandeville, og Old Mandeville var oversvømmet begge gange, selv med Ike kom der en flodbølge på 1½ m, på trods af at den gik i land i Texas, Nå det var vist et temmelig stort sidespring, men tak for det gode råd.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Varmefri - hvornår?
« Svar #7 Dato: 28 ſeptember , 2008, 11:42 »
Rigtig god tur Marianne - husk gummiestøvler  ;D
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Varmefri - hvornår?
« Svar #8 Dato: 28 ſeptember , 2008, 13:39 »
Marianne  ;D
Skønt for dig at du skal på tur til familien.
Hvis du mangler en (bagstopper) 8) for hønsepasseren så giv lyd fra dig. Jeg er frisk på at hjælpe  <Q
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Varmefri - hvornår?
« Svar #9 Dato: 28 ſeptember , 2008, 16:51 »
Tak, Rikke, det skal nok være Waders  :D :D
Også tak til dig, Linda, kunne du måske sende en PM med telefon nummer? Eet er jo rigtig rart med en forstandig kvinde i baggrunden, skulle der nu dukke noget uforudset op.

 <E
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Varmefri - hvornår?
« Svar #10 Dato: 28 ſeptember , 2008, 16:51 »
Marianne jeg vil også lige give min besyv med, en rigtig god tur til dig, og hvor er det dejligt at se du allerede kan få en bagstopper i Linda.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Varmefri - hvornår?
« Svar #11 Dato: 28 ſeptember , 2008, 18:57 »
Hehe, havde jeg muligheden havde jeg også glædeligt gjort det, men det bliver nok lidt svært :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Varmefri - hvornår?
« Svar #12 Dato: 28 ſeptember , 2008, 20:49 »
Tak for hjælpen Hanne  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk