Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad er jeres høns yndlings guf  (Læst 18608 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorte Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 91
Sv: Hvad er jeres høns yndlings guf
« Svar #30 Dato: 16 ſeptember , 2008, 09:47 »
Igår lavede jeg hønseguf med masser af persille i. Min persille trængte til end grundig nedklipning, og det kom hønsene til gode. De overfaldt næsten skålen og stod på ryggen af ´hinanden for at komme til.

stor jubel
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvad er jeres høns yndlings guf
« Svar #31 Dato: 04 Oktober , 2008, 10:43 »
Jeg har også sommetider givet mine hele tomatplanter :D.. Og så er jeg begyndt med at når jeg cykler/går hjem fra skole henter jeg lige to-tre majskolber i en nærliggende mark. Det er som om hønsene ved hvornår jeg er hjemme. De går i hvert fald helt amok når klokken nærmere sig to.tre stykker :D Hvis jeg sidder ned og piller majs af kolberne og smider dem mellem mine ben så har jeg nogle gange en fem-seks kyllinger på skødet :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Hvad er jeres høns yndlings guf
« Svar #32 Dato: 04 Oktober , 2008, 16:03 »


Efter mine høns er blevet lukket ud i selve haven, er deres yndlingsguf vildfuglefrø, som vi fodrer vildfugle med et sted i haven, og solsikkefrø, som vi fodrer med et andet sted.  De bener lige forbi mig, som jeg står der med hønseguf med alle de gode, sunde sager i hænderne!  ::)

Så jeg er begyndt at give dem hønseguf inde i hønsehuset, før jeg lukker dem ud, så får de da lidt af det sunde, inden de styrter af sted.  ;)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hvad er jeres høns yndlings guf
« Svar #33 Dato: 04 Oktober , 2008, 16:14 »
Vores høns elsker også hønseguf.
Derudover har jeg fundet ud af at de er vilde med al slags frugt. Satte mig en dag i åbningen ind til hønsegården og ville nyde en banan. Det var ikke meget jeg fik af den selv  ;D. Ananas, hyldebær, æbler og som sagt bananer er noget af det bedste de ved.
Når min mand graver en klump græs op har han også sit hyr med at komme ind i hønsegården. De løber simpelthen fra den anden ende af og hopper op i døren og ud eller op på klumpen på skovlen når han kommer med græsklumpen til dem  ;D ;D Ser ret komisk ud med en mand der råber og skriger at de skal gå væk og samtidig er ved at falde over dem <O

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvad er jeres høns yndlings guf
« Svar #34 Dato: 04 Oktober , 2008, 17:43 »
Hehe det vil jeg godt tro :D.. Har lige givet dem en majs kolbe, og jeg nåede ikke engang indenfor døren før de alle kom styretene udefra med hanen i spidsen og omringede mig :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hvad er jeres høns yndlings guf
« Svar #35 Dato: 25 Oktober , 2008, 11:28 »
En anden ting vores høns (og specielt Orping-kyllingerne) er helt vilde med. er youghurt med frugtsmag iblandet havregryn. De nærmest overfalder skålen når den bliver sat ind i gården ;D ;D