Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kattekrig i Skagen..  (Læst 25049 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #45 Dato: 10 November , 2011, 07:16 »
Først og fremmest: Jeg ELSKER mine tre katte, jeg mener også, jeg er en ansvarlig katteejer, der sørger for, at mine katte ikke generer naboerne, og jeg ved med garanti, at mine katte ikke går mine kyllinger/høns fortræd.
Dernæst er der vel næsten ingen på forum, der ikke har hørt om alle de kyllinger, jeg har mistet de to sidste somre, fordi NABO-katte springer ind i min indhegnede have og fanger og æder mine små, halvstore og temmelig store kyllinger, der er røget ca. 40 på den konto i år.
Jeg er SÅ træt af de nabokatte (og jeg savner min Talos, der altid holdt haven fri for fremmede katte).
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #46 Dato: 10 November , 2011, 07:16 »
Så jeg har spurgt kommunen om, med hvilken begrundelse de har afvist at gøre noget ved fritgående katte... Det bliver interessant at se hvilken begrundelse de har (hvis de altså har fået en henvendelse)
Det viste sig at kommunen aldrig havde fået en henvendelse...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline jane

  • Bruger
  • Indlæg: 417
  • Dejligt med høns i haven!!!
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #47 Dato: 10 November , 2011, 07:52 »
hej kenneth.
Godt at den galle ud (Smil) - ja vi ser forskelligt på tingene - men ja vi skal da alle sammen tag ansvar for vores dyr som vi har. Men, nu skal vi jo også passe på at vi ikke kommer til at gå i så små sko - at de begynder at klemme for meget !!! Det kan godt være at du kan opdrage din kat- har ikke kunne opdrage mine katte. Og husk så lige at mine katte har i 17 år være mere end velkommen hos min nabo - men ikke mere. HVORFOR - ja jeg fik jo høns- og nu har jeg jo nærmeste en zoo her mener de. Her på bellisbakken hvor jeg bor, er det også forskellige meninger om at have dyr. Den anden nabo syntes at det er hyggeligt at jeg har høns/kat og hund - den anden syntes at jeg er blevet total idiot. -sådan er det nu blevet engang i danmark - der er meget lidt plads tilbage.
Men ja - jeg tager nu også ansvar for mine dyr - og hegner min have ind - selv om jeg syntes at det er for dumt. Men sådan er det nu bare. Surt sjow - både for mig og mine dyr. knus jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kattekrig i Skagen..
« Svar #48 Dato: 10 November , 2011, 22:19 »
Værsgo' Erik  ;)

http://dinnerwiththeomnivore.wordpress.com/2010/09/21/culinary-cock-ups-1-crumpets/

Tak Allan,

Ja sådanne nogle sataner der støvbader i skellet til naboerne kan selvfølgelig forårsage støvgener over naboernes matrikler.  *g *g *g
Mvh
Erik Andersen