Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så kommer der snart labradorhvalpe=)  (Læst 17617 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jytte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 144
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #15 Dato: 12 August , 2010, 10:30 »
Birgitte Schjøth, dyrlæge, har skrevet en utrolig god og informativ bog om hvalpe fødsler, Hvalpe på vej, det er mit opslagsværk når jeg får hvalpe /o
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

smilla25

  • Gæst
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #16 Dato: 13 August , 2010, 08:52 »
Har både den og "min hund skal have hvalpe", som jeg dagligt læser i ;) Hun er i dag på dag 61 så det nærmer sig hurtigt:) I går aftes var hun ret urolig og ville ligge imellem os i sengen, noget hun normalt plejer at synes er aaaltfor varmt... Skal en tur til dyrlægen i dag pga ørebetændelse, så han kan jo mærke lidt på hende :)
Men vi tager det stille og rolig og fortæller hende lidt oftere end normalt at vi er her for hende hele tiden... (totalt skør hundemenneske, ved det godt ;) )

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #17 Dato: 13 August , 2010, 09:18 »
Jeg synes faktisk at det lyder meget fornuftigt at forsikre hende om at hun kan være tryg - der er hjælp at hente. Hvis det er hendes første kuld, så aner hun jo ikke hvad der er gang i.
Min afdøde mormor havde katte hele sit liv og elskede dem højt  - men når de skulle føde, var det min morfar, som ikke var kattebegejstret, som kattene ville have som fødselshjælper. Og i dobbeltsengen som de ellers aldrig havde adgang til. Han var simpelt hen tilpas cool. Min mormor var hamrende nervøs. Det sjove er at det faktisk fortsatte i adskillige kattegenerationer.
God fornøjelse. Det er en dejlig oplevelse at dele med sit dyr og resten af familien.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

frida

  • Gæst
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #18 Dato: 13 August , 2010, 22:40 »
Mht. til fødslen, så begyndte vores hund på selve dagen at være en smule rastløs. Om eftermiddagen begyndte hun at puste meget, og først på aftenen begyndte hvalpene at komme. Vi havde for en sikkerheds skyld købt en "næse-suger" (sådan en man vist kan bruge når babyer er snottede). Da den første hvalp blev født, kiggede hunden skiftevis på hvalpen og mig. Da jeg synes der gik laaaaang tid uden hvalpen bevægede sig, tog jeg og vendte den og sugede den fri i luftvejene. Da hvalpen trak vejret og gryntede lidt, overtog hunden. Hun spiste fosterhinder og efterbyrd, og de øvrige 8 fødsler klarede hun selv til UG.
Vi beskrev hver enkelt hvalps aftegn og vægt umiddelbart efter fødslen, som vi skrev ned i et kladdehæfte. På den måde kunne vi have en detaljeret beskrivelse af hver enkelt hvalps første tid. Det blev de nye ejere meget glade for, og vi kunne selv holde øje med om hvalpen trives.
Lang smøre, men håber der er et par gode ideer til, hvordan det hele kan foregå.
Nyd oplevelsen, og ja, når moderen ikke gør rent efter sine hvalpe mere, er der MEGET rengøring at klare, hvis du har hundene inde.
Held og lykke med det hele /o

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #19 Dato: 14 August , 2010, 17:59 »
@ Smilla25 - hvordan går det? Har I udvidet familien?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

smilla25

  • Gæst
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #20 Dato: 15 August , 2010, 14:06 »
I går eftermiddags faldt hendes temperatur til under 36,8. Nu ligger den på 37... Hun er mere stille i dag og vil ligge ved mine fødder hele tiden. Puster lidt mere end hun plejer og virker en lille smule mere urolig, men det er når jeg ikke liiige er i nærheden...
Håber der sker noget snart ;) Hendes mave er rigtig stor og hård, men kan kan fint mærke aktive hvalpe derinde :)

Har en notesbog liggende klar, små halsbånd jeg har lavet til dem. Hvalpekassen står klar med aviser og tæpper.

Bliver bare så spændende :)

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #21 Dato: 15 August , 2010, 14:18 »
gode tips, den kopierer jeg lige, mens jeg sidder her yderst på stolesædet og bliver hvalpeskruk  ;)

held og lykke til hund og fødselshjælper!!
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Kilgod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 92
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #22 Dato: 16 August , 2010, 11:52 »
@ Smilla25 - Stadig ingen hvalpe  ???

Venter spændt på at høre hvordan fødslen gik og hvor mange små vidundere I fik, har hun ikke dag 64 i dag?? uha det må være MEGET op over nu   ::) ;)
Mange hønsehilsner fra Susanne.

Offline mineunger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 207
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #23 Dato: 16 August , 2010, 12:38 »
Tillader mig lige at svare, da min hund er far til hvalpene. De er på vej! I skrivende stund er der kommet 5.  ;D
Nina holder mig løbende orienteret med mms'er.
Stina.
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Kilgod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 92
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #24 Dato: 16 August , 2010, 12:45 »
Nøjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj det lyder altså spændende, stort tillykke til den "stolte mor & far" med dem som foreløbig er kommet  ;D  <I <I
Mange hønsehilsner fra Susanne.

smilla25

  • Gæst
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #25 Dato: 16 August , 2010, 15:47 »
Opdatering! ;D
10:20 i morges fødte Malou sin første hvalp og kl 14:30 kom den 10énde og sidste ;)
Der blev 4 tæver og 6 hanhunde, alle store, sunde og raske, og selvfølgelig dejlige ;) 5 gule, 4 sorte og 1 brun.
Malou var simpelthen så dygtig! Den første hjalp jeg hende med, den anden hjalp jeg ud af posen og resten klarede hun helt selv. Hun har været super rolig hele tiden og nu ligger hun og slikker og hygger med sine 10 små.
Så er der nogen der er interesseret i en dejlig lille hvalp, så skriv endelig :)

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #26 Dato: 16 August , 2010, 15:55 »
Tak for opdatering, Nina /o Jeg tror vi er mange, der har ventet spændt på at høre nyt ;)

Stort tillykke med de små *o *h Det må være en helt fantastisk ting at overvære!! Har dog lidt "ondt" af hundemor. Tænk lige at have født og have ikke 1, men 10 (!) små at skulle tage sig af <J *p

Bare lige en sidste ting:
Vi vil se billeder   Vi vil se billeder   Vi vil se billeder   Vi vil se billeder   Vi vil se billeder <+
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #27 Dato: 16 August , 2010, 16:08 »
Tillykke, dejligt det er godt overstået.  <I
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #28 Dato: 16 August , 2010, 16:22 »
Hvor er det dog spændende og dejligt ..stort tillykke  *o
Med venlig hilsen Søs

Offline ...Helle...

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 70
Sv: Så kommer der snart labradorhvalpe=)
« Svar #29 Dato: 16 August , 2010, 16:31 »
Stort tillykke med dem <I <I
Flot stort kuld /o
Røde amerikaner- Labrador - Katte - Kanin