Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ADVARSEL.  (Læst 4441 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline RikkeD

  • Bruger
  • Indlæg: 26
ADVARSEL.
« Dato: 28 November , 2019, 19:24 »
Til dem der har annoncer på dba, gul og gratis og lign.
Der er tyve på spil , vi havde fået opkald fra en nydelig ung mand der gerne vil købe nogle gæs. Da jeg ikke invitere folk til at komme på min adresse, oplyse min adresse og lign. fik han lov til at afhente i kbh, problemet var bare at min andegård blev tømt på samme tidspunkt. Der var selvfølgelig ikke nogen til at modtage i den anden ende.
her efter slog det mig at jeg havde fået flere opkald fra telefoner der ikke kan findes på krak eller degulesider, der også havde prøvet at få mig til at sælge til dem med næsten samme teknik.
derfor vil jeg lige liste de tre numre her så i ligekan passe på jeres dyr, politiet siger at det er taletidskort og derfor er svære at tracke.
mobil nr.
53510907
50287895
50321836

Personen taler godt dansk, men kan høres at han er tilflytter i dk.

Vær opmærksom der ude.

jule hilsner
Rikke


 

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: ADVARSEL.
« Svar #1 Dato: 29 November , 2019, 10:25 »
Det er desværre ikke noget nyt i at der bliver stjålet racefjerkræ. Jeg har selv prøvet det to gange....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline RikkeD

  • Bruger
  • Indlæg: 26
Sv: ADVARSEL.
« Svar #2 Dato: 29 November , 2019, 10:39 »
Det er bare så frustrerende denne  organiserede kriminalitet.  Især når kæledyr bliver nuppet.  Jeg havde været så påpasselig med ikke at have min adresse stående nogen steder 😩.
Men han havde en god købs samtale,  han skulle købe til hans mor. Først senere gik det op for mig at han 2 uger tidligere havde ringet fra andet nr. Hvor det var haner til hans far. Lagde vægt på naturlig opdrat,  naturlig min bare r..

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: ADVARSEL.
« Svar #3 Dato: 29 November , 2019, 15:15 »
Jeg sælger ikke til udlændinge af samme grund. Det må folk så kalde, hvad de vil. Jeg er kold et vist sted. For det er nu engang navnet på elefanten i lokalet. Fordomme? Ja selvfølgelig. Det er jo blot et andet ord for mønstergenkendelse, og det har livet overlevet på siden urhavet:

Forestil dig, der står en hund bundet foran Brugsen og du går hen for at klappe den. Så bider den dig godt og grundigt. Næste dag står en anden hund bundet foran samme Brugs. Du går hen for klappe den og den bider dig også. Næste dag står en tredje hund bundet foran Brugsen. Den går du ikke hen til, da du nu har erhvervet dig nogle "fordomme" om hunde, bundet foran Brugsen. Du går i det hele taget aldrig mere hen og klapper hunde, der står bundet. Men hvad nu, hvis den tredje og mange af de andre hunde, som fremadrettet  står bunden foran Brugsen, er søde og rare og gør dig ingenting? Bare ærgerligt. Det vigtigste er, at jeg undgår at blive bidt. Så må alle andre hensyn vige. De, der ikke vil lære den lektie, kommer til at betalte dyrt på den lange bane...